[UPDATE: Ordinea de zi soluționată] Ședința CSM din 1 noiembrie 2018: Ordinea de zi (secția pentru judecători)

5 nov. 2018
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 406

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 5 noiembrie 2018:Ordinea de zi soluționată a ședinței CSM din data de 1 noiembrie 2018 – secția pentru judecători

Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, în ședința din data de 1 noiembrie 2018, Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât:

Conferința de pregatire profesională a Baroului Ialomița
”

– a aprobat solicitarea Curții de Apel Cluj de ocupare, pe perioadă nedeterminată, a două posturi temporar vacante din cadrul acestei instanțe, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004;

– încetarea efectelor Hotărării Plenului CSM nr. 1098/2012, prin care s-a aprobat ocuparea, pe perioadă nedeterminată, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004, a unui post temporar vacant de judecător de la Curtea de Apel Brașov, începând cu data de 1 noiembrie 2018;

– încetarea efectelor Hotărârii Plenului CSM nr. 890/13.09.2018, prin care s-a aprobat ocuparea, pe perioada nedeterminată, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a unui post temporar vacant de judecător de la Tribunalul Harghita, începând cu data de 15 noiembrie 2018;

– încetarea efectelor Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1468/22.11.2016 și a Hotărârii Plenului CSM nr. 554/15.05.2018, prin care s-a aprobat ocuparea/menținerea ocupării, pe perioadă nedeterminată, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004, a unui post temporar vacant de judecător de la Judecătoria Horezu și reincluderea, de către Ministerul Justiției, în fondul de rezervă, a postului acordat Judecătoriei Horezu;

– transferul temporar al unui post de judecător din schema de personal a Tribunalului Prahova în schema de personal a Curții de Apel Ploiești, pentru perioada 15 iulie 2018 – 1 septembrie 2018, în conformitate cu prevederile art. 135 alin. (2) din Legea nr. 304/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

– acordarea avizului conform pentru revenirea postului vacant de judecător din statul de funcții și de personal al Curții de Apel Brașov în statul de funcții și de personal al Tribunalului Harghita, începând cu data de 11 octombrie 2018;

– a aprobat, în parte, Raportul Inspecției Judiciare nr. 2238/IJ/1067/DIJ/2018 privind stabilirea și/sau recuperarea prejudiciului fiscal: practica judiciară a instanțelor de contencios administrativ privind modalitatea de soluționare a contestațiilor împotriva actelor emise de organele fiscale, aspecte referitoare la suspendarea ori anularea executării măsurilor dispuse de organele fiscale, precum și receptarea de către instanțele naționale a practicii Curții de Justiție a Uniunii Europene;

– sesizarea Ministerului Justiției pentru a analiza oportunitatea modificării cadrului legislativ privind stabilirea cauțiunii în cauzele care au ca obiect suspendarea executării actului administrativ fiscal sau suspendarea executării silite a actelor administrativ fiscale, în sensul eliminării plafonului procentual obligatoriu și permiterii unei aprecieri a instanței în stabilirea cauțiunii, pentru compatibilizarea legislației cu jurisprudența CEDO din perspectiva accesului la justiție;

– a aprobat Raportul Inspecției Judiciare nr. 2740/IJ/1233/DIJ/2017 privind rezultatul activității de monitorizare a dosarelor mai vechi de 10 ani, existente pe rolul curților de apel și instanțelor arondate, precum și al Înaltei Curți de Casație și Justiție, cu următoarele observații:

• intensificarea operațiunilor de monitorizare a situației referitoare la respectarea termenelor de redactare a hotărârilor judecătorești, pentru toate instanțele judecătorești, de la toate gradele de jurisdicție;

• sesizarea Inspecției Judiciare pentru identificarea vulnerabilităților care au determinat creșterea numărului de hotărâri neredactate în termen, inclusiv aspectele de ordin managerial, cu precădere în cazurile în care nu pot fi identificate cauze obiective.

– comunicarea către curțile de apel și Înaltei Curți de Casație și Justiție a Raportului Inspecției Judiciare nr. 2740/IJ/1233/DIJ/2017 privind rezultatul activității de monitorizare a dosarelor mai vechi de 10 ani, existente pe rolul curților de apel și instanțelor arondate, precum și al Înaltei Curți de Casație și Justiție;

– și-a însușit răspunsul Inspecției Judiciare la obiecțiunile formulate de Tribunalul Dolj cu privire la constatările și concluziile din raportul de control;

– a aprobat Raportul Inspecției Judiciare privind modul de îndeplinire de către judecătorii cu funcții de conducere a atribuțiilor manageriale și respectarea obligațiilor pentru asigurarea bunei funcționări a instanței și calitatea corespunzătoare a serviciului public la Tribunalul Dolj;

– monitorizarea activității președintelui Tribunalului Dolj pe o perioadă de 6 luni sub aspectul exercitării atribuțiilor manageriale în ceea ce privește comunicarea;

– declanșarea procedurii de ocupare a funcțiilor de președinte al Secției I civile și de președinte al Secției penale din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție;

– a aprobat anunțul privind declanșarea procedurii de ocupare a funcțiilor de președinte al Secției I civile și de președinte al Secției penale din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție;

– a aprobat calendarul pentru ocuparea funcțiilor menționate mai sus:

2 noiembrie 2018 – publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și a Înaltei Curți de Casație și Justiție a anunțului privind declanșarea procedurii de depunere de candidaturi pentru ocuparea funcțiilor de președinte al Secției I civile și de președinte al Secției penale din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție;

5-16 noiembrie 2018 – depunerea candidaturilor la Secția pentu judecători a Consiliului Superior al Magistraturii;

19 noiembrie – 3 decembrie 2018 – verificarea de către Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, dacă judecătorii care și-au depus candidaturi au făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau au colaborat cu acestea și comunicarea rezultatului verificării, în baza art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/ 2004;

începând cu data de 5 decembrie 2018 – Secția pentru judecători poate dispune analizarea candidaturilor și numirea în funcțiile de președinte al Secției I civile și de președinte al Secției penale din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Pentru a vedea ordinea de zi soluționată a ședinței CSM din data de 1 noiembrie 2018, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).


Ședința CSM din 1 noiembrie 2018: Ordinea de zi (secția pentru judecători)

Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, pe ordinea de zi a ședinței din 1 noiembrie 2018, se află mai multe lucrări, printre care și următoarele:

– Eliberarea din funcțiile de conducere exercitate, încetarea delegării în funcții de conducere și menținerea/încetarea detașării judecătorilor care urmează să promoveze la o instanță superioară, ca urmare a susținerii concursului de promovare în funcții de execuție, desfășurat la data de 16 septembrie 2018;

– Solicitarea Curții de Apel Cluj de aprobare a ocupării, pe perioadă nedeterminată, a două posturi temporar vacante din cadrul acestei instanțe, în condițiile art. 134^1 din Legea nr. 304/2004;

– Efectele Hotărârii nr. 1557/2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 549/15.05.2018 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 1098/2012 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 884/14.07.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 1042/15.11.2018 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 890/13.09.2018 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Efectele Hotărârii nr. 1468/22.11.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, efecte menținute prin Hotărârea Plenului nr. 554/15.05.2018 și reincluderea postului repartizat, prin ordinul ministrului justiției nr. 2647/C/04.07.2018, în fondul de rezervă;

– Efectele Hotărârii nr. 947/19.09.2013, nr. 1282/27.11.2014 și nr. 94/26.02.2018 ale Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Notă completatoare privind efectele Hotărârii nr. 947/19.09.2013, nr. 1282/27.11.2014 și nr. 94/26.02.2018 ale Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Adresa Ministerului Justiției în legătură cu Hotărârea nr. 795/11.07.2018 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Referat privind revenirea în statul de funcții și de personal al Tribunalului Harghita a postului de judecător transferat temporar în statul de funcții și de personal al Curții de Apel Brașov;

– Raportul Inspecției Judiciare nr. 2238/IJ/1067/DIJ/2018 privind stabilirea și/sau recuperarea prejudiciului fiscal: practica judiciară a instanțelor de contencios administrativ privind modalitatea de soluționare a contestațiilor împotriva actelor emise de organele fiscale, aspecte referitoare la suspendarea ori anularea executării măsurilor dispuse de organele fiscale, precum și receptarea de către instanțele naționale a practicii Curții de Justiție a Uniunii Europene;

– Raportul Inspecției Judiciare nr. 2740/IJ/1233/DIJ/2017 privind rezultatul activității de monitorizare a dosarelor mai vechi de 10 ani, existente pe rolul curților de apel și instanțelor arondate, precum și al Înaltei Curți de Casație și Justiție;

– Raportul Inspecției Judiciare privind modul de îndeplinire de către judecătorii cu funcții de conducere a atribuțiilor manageriale și respectarea obligațiilor pentru asigurarea bunei funcționări a instanței și calitatea corespunzătoare a serviciului public la Tribunalul Dolj;

– Notă privind ocuparea funcțiilor de președinte al Secției penale și de președinte al Secției I civilă din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Pentru a vedea ordinea de zi a ședinței CSM din 1 noiembrie 2018, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).

[UPDATE: Ordinea de zi soluționată] Ședința CSM din 1 noiembrie 2018: Ordinea de zi (secția pentru judecători) was last modified: noiembrie 5th, 2018 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter