Programul de funcționare al Baroului Timiș și al CAA Filiala Timiș în perioada stării de urgență

23 mart. 2020
Vizualizari: 317

Potrivit site-ului oficial (www.baroul-timis.ro), Baroul Timiș a publicat un comunicat privind programul de funcționare al Baroului Timiș și al CAA Filiala Timiș în perioada stării de urgență.

Astfel, începând cu data de 23 martie 2020, programul de funcționare este cel obișnuit (cu unele particularități), de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 16:00pe toată durata stării de urgență decretată prin Decretul nr. 195 din 16 martie 2020.

Redăm, în continuare, câteva particularități ale programului de funcționare:

  • „accesul avocaților în sediul Baroului Timiș este suspendat; cu titlu excepțional, cu acordul responsabilului SAJ Timiș sau al Decanului Baroului Timiș, se permite accesul membrilor SAJ, dacă activitatea judiciară o cere;
  • accesul publicului în sediul Baroului Timiș este suspendat;
  • toate comunicările între Baroul Timiș și CAA Filiala Timiș, pe de-o parte și, respectiv, avocați, instanțe de judecată, parchete, inspectorate de poliție, instituții publice, persoane fizice sau juridice de drept privat, pe de altă parte, se realizează exclusiv în format electronic (e-mail/fax);
  • plata oricăror sume de bani datorate cu orice titlu către Baroul Timiș/CAA Filiala Timiș, se realizează prin virament bancar sau prin utilizarea aplicației de plată disponibilă pe platforma internă a avocaților membri ai Baroului Timiș;
  • Baroul Timiș ia toate măsurile corespunzătoare pentru asigurarea permanenței funcționării pentru a asigura, pe durata stării de urgență, desfășurarea actului de justiție, în condițiile prevăzute de decret.”

De asemenea, redăm, în continuare, câteva dintre recomandările făcute membrilor baroului:

  • „Formele de exercitare a profesiei să nu își înceteze activitatea. În pofida reducerii activității instanțelor, activitatea juridică va avea o pondere semnificativă ȋn societate și ȋn această perioadă, iar avocații trebuie să susțină această nevoie socială.
  • Cu respectarea strictă a regulilor de concurență prevăzute ȋn Statutul profesiei de avocat, avocații vor rămâne în strânsă legătură cu clienții, fiind încurajată discutarea cu clienții curenți despre problemele juridice întâmpinate ȋn această perioadă, cum le afectează starea de urgență activitatea sau ce anume planuri de organizare au ȋn vedere și dacă pot fi ajutați.
  • Se recomandă ca formele de exercitare a profesiei să adopte din timp măsuri suplimentare pentru:

a) protejarea documentelor pentru situația în care clădirea sediului profesional ar face obiectul unei intervenții pentru dezinsecție;

b) facilitarea accesului la documentele pentru activitatea curentă în cazul imposibilității accesului ȋn clădirea sediului (scanarea documentelor; documentele confidențiale ținute ȋn dulapuri închise etc.). Aceste scenarii sunt posibile și fiecare forma de exercițiu a profesiei trebuie să aibă un plan care să ȋi permită desfășurarea activității ȋn aceste situații.

  • Se recomandă ca formele de exercitare a profesiei să adopte norme clare privind măsuri de disciplină sanitară și de organizare a activității, precum:

a) Avocații colaboratori sau salarizați ȋn interiorul profesiei, precum și personalul de suport vor lucra de acasă, în măsura în care prezența lor la birou nu este strict necesară; se vor stabili norme interne pentru o bună comunicare în echipele de lucru.

b) Pentru cei care lucrează de la domiciliu:

  • să fie disponibili ȋn același regim ca și ȋn timpul activității anterioare stării de urgență;
  • să fie utilizate mijloacele de comunicare on-line; se pot institui, acolo unde este cazul, rețele care să susțină conectarea simultană a mai multor utilizatori;
  • este important ca avocații care ȋși desfășoară activitatea ȋn cadrul unei forme de exercitare a profesiei să comunice proactiv, iar nu numai atunci când sunt solicitați de coordonatori;

c) În cazul ȋn care este strict necesară prezenta la sediul profesional/sedii secundare:

  • ȋn cazul ȋn care există riscul minim sau sporit de infecție (din cauza unor contacte cu persoane infectate etc.) să fie anunțat avocatul coordonator, fiind interzisă prezența la birou;
  • păstrarea unei distanțe de minimum 2 metri unul față de celălalt;
  • folosirea, ȋn măsura ȋn care aspectele logistice permit, a unei singure încăperi pentru fiecare persoană;
  • întâlnirile cu clienții se fac numai dacă este strict necesar; este recomandabil ca numărul persoanelor prezente la aceste întâlniri să fie restrâns, întâlnirile să se facă de principiu, ȋntr-o singură încăpere.”

Pentru comunicatul integral, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Baroul Timiș. Adunare Generală – CCA Filiala Timiș: Ordinea de zi

Programul de funcționare al Baroului Timiș și al CAA Filiala Timiș în perioada stării de urgență was last modified: aprilie 3rd, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: