OPANAF nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România – modificări (OPANAF nr. 1610/2022)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene (M. Of. nr. 868 din 31 octombrie 2016)
| OPANAF nr. 1610/2022 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene (M. Of. nr. 888 din 9 septembrie 2022)
| – modifică: Anexa nr. 1 – pct. 15.1 și 15.2, pct. 24.1.1 și 25.1.1; – introduce: pct. 15.3. |
În M. Of. nr. 888 din 9 septembrie 2022 s-a publicat OPANAF nr. 1610/2022 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene.
Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse respectivului act normativ.
Pct. 15.1 și pct. 15.2
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 15.1 și pct. 15.2 se modifică și vor avea următorul conținut:
„15.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluționării cererii de rambursare se consemnează într-un referat prin care se propune rambursarea integrală, rambursarea parțială sau respingerea rambursării TVA. Referatul se avizează de conducătorul compartimentului de specialitate și se transmite șefului administrație adjunct colectare – persoane juridice pentru aprobare.
15.2. Pe baza referatului de analiză se întocmește proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, și se transmite șefului administrației pentru aprobare.”
Pct. 24.1.1 și pct. 25.1.1
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, pct. 24.1.1 și pct. 25.1.1 se modifică și vor avea următorul conținut:
„24.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferențelor de TVA rambursată în condițiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite șefului administrației pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferențelor de TVA se întocmește în două exemplare, primul se semnează numai de șeful administrației, iar al doilea se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare.
25.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferențelor de TVA rambursată în condițiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite șefului administrației pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferențelor de TVA se întocmește în două exemplare, primul se semnează numai de șeful administrației, iar al doilea se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare.”
Pct. 15.3
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după pct. 15.2 se introduce un nou punct, pct. 15.3, cu următorul cuprins:
„15.3. Decizia de rambursare a TVA se întocmește în două exemplare, primul se semnează numai de șeful administrației, iar al doilea se semnează și de către persoanele implicate potrivit competențelor stabilite prin regulamentul de organizare și funcționare.”