OMApN nr. M.30/2012 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României – modificări (OMApN nr. M.63/2023)

6 apr. 2023
Vizualizari: 412

Actul modificat

Actul modificatorSumar
OMApN nr. M.30/2012 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României

(M. Of. nr. 229 din 5 aprilie 2012; cu modif. și compl. ult.)

 

OMApN nr. M.63/2023 privind modificarea și completarea OMApN nr. M.30/2012 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României

(M. Of. nr. 285 din 5 aprilie 2023)

– modifică: art. 1, art. 78, art. 93,

introduce: art. 7^1, art. 104^1, art. 106^1.

 

În M. Of. nr. 285 din 5 aprilie 2023 s-a publicat OMApN nr. M.63/2023 privind modificarea și completarea OMApN nr. M.30/2012 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse respectivului act normativ.

 

Art. 1

Vechea reglementare

„Art. 1 – Se aprobă Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 1

Se aprobă Instrucțiunile privind formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

 

Art. 78 din Anexă

Vechea reglementare

„Art. 78

(1) Ofițerii în activitate declarați «Admis» la mașterul de conducere interarme organizat la forma de învățământ cu frecvență și pentru locuri finanțate de la bugetul de stat cu durata de 2 ani se numesc în funcții prevăzute în state anexă la statul de organizare al instituției de învățământ universitar militar, organizatoare a acestor programe de studii.

(1^1) Pe timpul participării la forma de pregătire prevăzută la alin. (1), ofițerii nu pot fi analizați în cadrul comisiilor de selecție în vederea promovării în funcții și nu pot constitui bază de selecție pentru participarea la concursuri/examene în vederea ocupării posturilor permanente din structurile de reprezentare națională în străinătate, precum și a celor din structurile internaționale la care România este parte.

(2) Ofițerii în activitate declarați „Admis” la studii militare universitare de master, altele decât masterul de conducere interarme, la forma de învățământ cu frecvență pentru locuri finanțate de la bugetul de stat, sunt detașați în instituția de învățământ universitar militar organizatoare a acestor studii.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 78 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 78

(1) Ofițerii în activitate declarați «Admis» la programe de studii universitare de master organizate la forma de învățământ cu frecvență și pentru locuri finanțate de la bugetul de stat se detașează la instituția de învățământ universitar militar organizatoare a programelor de studii, pe întreaga perioadă a acestora.

(2) Pe timpul participării la formele de pregătire prevăzute la alin. (1), ofițerii nu pot fi analizați în cadrul comisiilor de selecție în vederea promovării în funcții și nu pot constitui bază de selecție pentru participarea la concursuri/examene în vederea ocupării posturilor permanente din structurile de reprezentare națională în străinătate, precum și a celor din structurile internaționale la care România este parte.

 

 

Art. 93 din Anexă

Vechea reglementare

„Art. 93 – Încadrarea unei funcții de către cadrele militare se face cu respectarea următoarelor criterii, în ordinea menționată

a) nevoile de încadrare ale structurilor Ministerului Apărării Naționale;

b) opțiunile personale pentru următoarea funcție și aspirațiile în cariera ale cadrului militar;

c) specificațiile de personal ale funcției vacante;

d) experiența profesională necesară încadrării unei funcții de comandă/conducere, dobândită prin exercitarea pe o perioadă de 2 ani a unor funcții de execuție în structuri militare de nivel ierarhic superior sau a unor funcții de comandă/conducere în structuri militare de nivel ierarhic inferior ori prin exercitarea pe o perioadă de un an a unei funcții imediat inferioare celei ce urmează să fie încadrate din aceeași structură militară;

e) poziția cadrului militar în ierarhia stabilită de către comisia de selecție în funcție de cunoștințele, aptitudinile, competența și experiența profesională dobândite;

f) participarea la misiuni și operații în afara teritoriului statului român poate constitui un avantaj în procesul de selecție pentru promovarea în funcții, cu luarea în considerare a domeniului de activitate al funcției îndeplinite în misiune și a domeniului funcției în care se propune promovarea.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 93 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 93

(1) Cadrul general privind evoluția cadrelor militare în carieră prin îndeplinirea succesivă a funcțiilor este determinat de următoarele criterii:

a) nevoile de încadrare ale structurilor Ministerului Apărării Naționale;

b) opțiunile personale pentru următoarea funcție și aspirațiile în carieră ale cadrului militar;

c) specificațiile de personal ale funcției vacante;

d) experiența profesională necesară încadrării unei funcții de comandă/conducere, dobândită prin exercitarea unor funcții de execuție în structuri militare de nivel ierarhic superior sau a unor funcții de comandă/conducere în structuri militare de nivel ierarhic inferior ori prin exercitarea unei funcții imediat inferioare celei ce urmează să fie încadrată, din aceeași structură militară, ori a unei funcții corespondente acesteia, din structuri militare de același nivel ierarhic;

e) poziția cadrului militar în ierarhia stabilită de către comisia de selecție în funcție de cunoștințele, aptitudinile, competența și experiența profesională dobândite.

(2) Participarea la acțiuni militare, misiuni și operații în afara teritoriului statului român poate constitui un avantaj în procesul de selecție pentru promovarea în funcții.

(3) Îndeplinirea funcțiilor de instructor militar sau desfășurarea activităților în calitate de instructor militar asociat poate constitui un avantaj în procesul de selecție pentru promovarea în funcții.

 

 

Art. 7^1 din Anexă

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexă, după art. 7 se introduce un nou articol, art. 7^1, cu următorul cuprins:

Art. 7^1

Formarea profesională inițială a cadrelor militare în activitate se realizează astfel:

a) prin parcurgerea și absolvirea programelor de studii pentru formarea cadrelor militare în activitate organizate de către unitățile de învățământ postliceal militar și de către instituțiile de învățământ universitar militar, precum și de către instituțiile civile de învățământ, pentru nevoi ale Ministerului Apărării Naționale, potrivit legii și actelor normative specifice, denumită în continuare formarea pe filiera directă;

b) prin parcurgerea și absolvirea cursului de formare a cadrelor militare în activitate, organizat în unitățile/instituțiile de învățământ militar, școlile de instruire/centrele de instruire specifice armelor sau serviciilor și specialităților militare, potrivit legii și actelor normative specifice, denumită în continuare formarea pe filiera indirectă.

 

 

Art. 104^1 din Anexă

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexă, după art. 104 se introduce un nou articol, art. 104^1, cu următorul cuprins:

Art. 104^1

(1) Ofițerii care au master de conducere în management economico-financiar pot ocupa funcții de comandă/conducere, corespunzătoare specializării obținute, prevăzute în statele de organizare cu acest nivel de studii, în toate structurile militare, dacă au cel puțin 2 ani de experiență în funcții de comandă/conducere în structuri militare de nivel ierarhic inferior ori au cel puțin un an de experiență în aceeași structură, în funcții imediat inferioare celor în care vor fi încadrați, sau au cel puțin 2 ani de experiență în funcții de execuție în domenii corespondente în structuri militare de nivel ierarhic superior.

(2) Coloneii care au master de conducere în management economico-financiar pot urma cursurile postuniversitare de perfecționare în conducere strategică organizate de Universitatea Națională de Apărare «Carol I» sau cursul «Probleme actuale ale securității naționale» organizat de Colegiul Național de Apărare ori alte cursuri echivalente din străinătate, necesare pentru acordarea gradului de general de brigadă/similar, iar după absolvirea acestora pot ocupa funcții de comandă/conducere specifice serviciului specializat management financiar-contabil ori funcții de conducere specifice domeniilor funcționale de sprijin sau de stat major, prevăzute în statele de organizare cu grade de generali/similari, dacă au cel puțin 2 ani de experiență în funcții de comandă/conducere în structuri militare de nivel 3 sau 4 ori au cel puțin un an de experiență în funcții de comandă/conducere imediat inferioare celor în care urmează să fie încadrați.

 

 

Art. 106^1 din Anexă

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexă, la capitolul VI secțiunea 1, după subsecțiunea a 4-a se introduce o nouă subsecțiune, subsecțiunea a 4^1-a, cuprinzând articolul 106^1, cu următorul cuprins:

SUBSECȚIUNEA 4^1: Reguli privind încadrarea funcțiilor prevăzute cu grade de generali/similari din Statul Major al Apărării și structura de forțe ale armatei

Art. 106^1

Încadrarea funcțiilor prevăzute în statele de organizare cu grade de generali/similari se face cu respectarea următoarelor reguli:

a) îndeplinirea pentru o perioadă de cel puțin 2 ani a funcției de comandant de unitate tactică, cel puțin de nivel batalion/similar, este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcției de comandant de brigadă/similar;

b) îndeplinirea pentru o perioadă de cel puțin un an a funcției de comandant de brigadă/similar este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcțiilor de comandant/locțiitor prevăzute cu grade de generali/similari la eșaloanele superioare brigăzii, în cadrul structurii de forțe, precum și a funcțiilor de șef al statului major al categoriei de forțe/locțiitor sau locțiitor pentru operații și instrucție/resurse/director/locțiitor al șefului Statului Major al Apărării;

c) îndeplinirea pentru o perioadă de cel puțin un an a funcției de comandant de divizie este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcției de comandant de corp de armată;

d) îndeplinirea pentru o perioadă de cel puțin un an a unei funcții prevăzute cu gradul de general de brigadă/similar este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcțiilor prevăzute cu gradul de general-maior/similar în cadrul structurii de forțe, cu luarea în considerare a prevederilor lit. b);

e) îndeplinirea unei funcții prevăzute cu gradul de general-maior/similar este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcțiilor prevăzute cu gradul de general-locotenent/similar în cadrul structurii de forțe, cu luarea în considerare a prevederilor lit. b);

f) îndeplinirea uneia dintre funcțiile de comandant de divizie, comandant de corp de armată, comandant al Comandamentului Componentei Terestre, comandant al Comandamentului Forțelor Întrunite sau locțiitor al șefului Statului Major al Forțelor Terestre este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcției de șef al Statului Major al Forțelor Terestre;

g) îndeplinirea uneia dintre funcțiile de comandant de flotă, comandant al Comandamentului Componentei Navale, șef de stat major la Comandamentul Forțelor Întrunite sau locțiitor al șefului Statului Major al Forțelor Navale este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcției de șef al Statului Major al Forțelor Navale;

h) îndeplinirea uneia dintre funcțiile de comandant al Comandamentului Componentei Aeriene, locțiitor al comandantului la Comandamentul Forțelor Întrunite sau locțiitor al șefului Statului Major al Forțelor Aeriene este o condiție obligatorie pentru ocuparea funcției de șef al Statului Major al Forțelor Aeriene;

i) îndeplinirea funcției de șef al statului major al categoriei de forțe/comandant al comandamentului de sprijin sau locțiitor pentru operații și instrucție/resurse al șefului Statului Major al Apărării este o condiție obligatorie pentru încadrarea funcției de locțiitor al șefului Statului Major al Apărării, cu luarea în considerare a prevederilor lit. b).

OMApN nr. M.30/2012 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României – modificări (OMApN nr. M.63/2023) was last modified: aprilie 6th, 2023 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.