O.U.G. nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România – modificări (O.U.G. nr. 5/2022)

7 feb. 2022
Vizualizari: 1153

Actul modificat

Actul modificatorSumar
O.U.G. nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România

 

(M. Of. nr. 1190 din 15 decembrie 2021)

O.U.G nr. 5/2022 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România

 

(M. Of. 117 din 4 februarie 2022)

 

 

modifică: art. 1 alin. (1), art. 1 alin. (3), lit. b), art. 2 alin. (1) și (2), art. 2 alin. (6), art. 3 alin. (2) și (5), art. 4, anexa;

– introduce: art. 1 alin. (1^1), art. 2 alin. (4^1), art. 2 alin. (7), art. 2^1, art. 3 alin. (6), art. 4^1.

În M. Of. 117 din 4 februarie 2022 s-a publicat O.U.G nr. 5/2022 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România. 

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivei ordonanțe.

Art. 1 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) În vederea identificării contacților unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 și pentru prevenirea expunerii persoanelor la COVID-19, cu cel mult 24 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României, persoanele au obligația de a completa Formularul digital de intrare în România, denumit în continuare formular”.

Noua reglementare

La articolul 1, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) În vederea identificării contacților unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 și pentru prevenirea expunerii persoanelor la COVID-19, pe perioada pandemiei de SARSCoV-2 persoanele au obligația de a completa Formularul digital de intrare în România, denumit în continuare formular, cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României”.

 

Art. 1 alin. (1^1)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

La articolul 1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) Persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de statul român au obligația introducerii în formularul menționat la alin. (1) a codului numeric personal (CNP), iar persoanele care folosesc la intrarea pe teritoriul României un document de călătorie emis de un alt stat, recunoscut la nivel național, au obligația introducerii în formular a seriei și numărului documentului de călătorie utilizat”.

 

Art. 2 alin. (4^1)

Noua reglementare

La articolul 2, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:

„(41) Obligația persoanelor de a completa formularul nu este considerată a fi îndeplinită în cazul introducerii în formular de date de identitate eronate sau incomplete”.

 

Art. 2 alin. (6)

Vechea reglementare

„(6) Prin excepție de la prevederile alin. (4) referitoare la obligația fiecărei persoane de a completa individual formularul, pentru minorii care intră pe teritoriul României, obligația revine părinților, tutorelui sau reprezentatului legal”.

Noua reglementare

La articolul 2, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(6) Prin excepție de la prevederile alin. (4), pentru minori și persoane lipsite de capacitate de exercițiu obligația de a completa formularul revine părinților, tutorelui sau reprezentantului legal, după caz.”

 

Art. 2 alin. (7)

Noua reglementare

La articolul 2, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:

„(7) Prin excepție de la prevederile alin. (4) referitoare la obligația fiecărei persoane de a completa individual formularul, pentru persoanele urmărite internațional, pentru persoanele transferate în vederea continuării executării pedepsei cu închisoarea, precum și pentru persoanele transferate temporar, în conformitate cu prevederile Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care intră pe teritoriul României, obligația revine polițiștilor care răspund de misiunea de escortare. La completarea formularului, la rubrica destinată adresei de domiciliu/adresei temporare se înscrie locul de deținere unde va fi predată persoana”.

 

Art. 4^1

Noua reglementare

După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:

„Centrul de preluare a apelurilor prevăzut la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, asigură suport pentru utilizatorii SII-FDIR la numărul de telefon 0214144425 sau pe baza Formularului pentru semnalarea problemelor legate de completarea/generarea/verificarea/ștergerea formularului digital de intrare în România, disponibil pe site-ul web al Ministerului Sănătății”.

 

Anexa

Noua reglementare

Anexa se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta ordonanță de urgență.

Vă precizăm că anexa, care face parte integrantă din prezenta ordonanță, cuprinde modelul formularului digital de intrare în România.

 

Art. II din O.U.G. nr. /2022

„Litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență sunt supuse dispozițiilor legale în vigoare la momentul săvârșirii faptei contravenționale”.

Art. III

„Prezenta ordonanță de urgență intră în vigoare în termen de 5 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

(Copyright foto: freepik)

O.U.G. nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România – modificări (O.U.G. nr. 5/2022) was last modified: februarie 10th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.