Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la 31 decembrie 2017 şi pentru modificarea altor norme metodologice în domeniul contabilităţii (OMFP nr. 1177/2018)

5 feb. 2018
Vizualizari: 13818

4.35. Conturile de venituri (7xx) și conturile de cheltuieli (6xx) raportate în „Contul de rezultat patrimonial” (anexa nr. 2 la situațiile financiare) întocmit la 31 decembrie 2017 se prezintă detaliat în formularul „Informații privind soldurile conturilor de venituri și finanțări, precum și soldurile conturilor de cheltuieli din Contul de rezultat patrimonial”, pe modelul prevăzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2013, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 116/2014, pe fiecare subsector (administrație centrală, administrație locală, asigurări sociale) și sursă de finanțare, precum și pe total.

Formularul actualizat cu conturile noi aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2.021/2013, prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 845/2014, prin OMFP nr. 465/2015, OMFP nr. 2.373/2016, se publică pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.
Situațiile se depun la Ministerul Finanțelor Publice până la 31 iulie 2018.

4.36.(1) Plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA) de către agenții/autorități de implementare în numele instituției publice, care se raportează în „Conturile de execuție a bugetului – Cheltuieli” (anexele nr. 6 și 7 la situațiile financiare), întocmite de autoritățile publice, ministere, celelalte organe ale administrației publice centrale, instituțiile publice autonome și instituțiile publice aflate în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, poartă viza agențiilor/autorităților de implementare prin care se confirmă exactitatea plăților raportate în conturile de execuție de către instituțiile publice – beneficiari ai fondurilor externe nerambursabile.

4.36.(2) Plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA) de către agenții/autorități de implementare în numele instituției publice, care se raportează în formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli” (anexa nr. 7b la situațiile financiare) și în formularul „Contul de execuție a bugetului fondurilor externe nerambursabile – Cheltuieli” (anexa nr. 18 la situațiile financiare), se pun de acord cu datele din evidența agențiilor/autorităților de implementare.

4.37. Situațiile financiare anuale sunt însoțite de raportul de analiză pe bază de bilanț, care cuprinde: notele explicative prevăzute de OMFP nr. 616/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, semnarea, depunerea, componența și modul de completare a situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice în anul 2006, precum și modelele acestora, privind activele fixe, stocurile, creanțele, datoriile, capitalurile proprii, execuția bugetelor de venituri și cheltuieli, notele explicative prevăzute de OMFP nr. 2.941/2009 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, notele explicative prevăzute de OMFP nr. 479/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2012, notele explicative prevăzute de Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanțelor publice nr. 71/2013, precum și alte note considerate necesare.

4.38. Instituțiile publice care s-au reorganizat în cursul anului 2017 în baza unor acte normative întocmesc o notă explicativă pentru diferențele dintre soldurile finale de la 31 decembrie 2016 și soldurile inițiale de la 1 ianuarie 2017.

4.39. În cazul în care din centralizarea datelor se constată existența unor obligații neachitate la scadență pentru bunuri achiziționate, lucrări executate și servicii prestate, ordonatorii principali de credite dispun, prin structurile de control, controlul asupra modului de respectare a dispozițiilor legale în vigoare la încheierea angajamentelor legale, având obligația de a prezenta în raportul de analiză pe bază de bilanț măsurile luate.

4.40. Instituțiile publice care în anul 2017 au inclus pe cheltuieli, în condițiile legii, contravaloarea unor pagube care nu se datorează culpei unei persoane menționează în raportul de analiză pe bază de bilanț natura și valoarea pagubelor respective.
4.41. Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritate de supraveghere a pieței financiare nonbancare și este clasificată de către Biroul de Statistică al Uniunii Europene (EUROSTAT) în lista S 126 „Subsector auxiliar-financiar”. Această clasificare are numai scop statistic, fără să aibă consecințe asupra încadrării administrative, a modului de organizare a sistemului contabil și de raportare a situațiilor financiare. În consecință, aceasta aplică în continuare reglementările contabile referitoare la instituțiile publice, respectiv prevederile Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin OMFP nr. 1.917/2005, cu modificările și completările ulterioare, precum și normele metodologice referitoare la întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale și anuale și, respectiv, a raportărilor financiare.

4.42. La situațiile financiare la 31 decembrie 2017, unitățile de învățământ preuniversitar ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite depun la unitatea administrativ- teritorială formularul „Bilanț” cuprinzând toate activele, datoriile și capitalurile proprii, indiferent de sectorul sau sursa de finanțare a acestora.

De asemenea, unitățile de învățământ preuniversitar ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite în bugetele cărora au fost aprobate credite bugetare aferente cluburilor sportive școlare fără personalitate juridică iau măsuri în vederea includerii în situațiile financiare întocmite la 31 decembrie 2017 și a operațiunilor efectuate de acestea. Formularul „Contul de rezultat patrimonial” (anexa nr. 2 la situațiile financiare) ce se depune la unitatea administrativ- teritorială cuprinde veniturile și cheltuielile instituției efectuate din bugetul local.

„Situația fluxurilor de trezorerie” (anexa nr. 3 la situațiile financiare) ce se depune la unitatea administrativ-teritorială cuprinde și coloana 3 pentru finanțarea de la bugetul de stat în scop informativ, fără a fi adunată la coloana 1 – Total.

Pentru fondurile primite de la bugetul de stat prin unitățile teritoriale ale Ministerului Educației Naționale, unitățile de învățământ preuniversitar întocmesc formularele: „Contul de execuție a bugetului de stat” (anexele nr. 6 și 7 la situațiile financiare), „Contul de rezultat patrimonial” (anexa nr. 2 la situațiile financiare) și „Situația fluxurilor de trezorerie” (anexele nr. 3 și 4 la situațiile financiare), pe care le prezintă inspectoratelor școlare în vederea centralizării. Aceste formulare cuprind veniturile și cheltuielile instituției efectuate din bugetul de stat.

În mod experimental, unitățile de învățământ preuniversitar de stat întocmesc formularul „Bilanț”, și detaliat pe cele două sectoare, buget de stat și, respectiv, buget local. O copie a formularului „Bilanț” întocmit experimental pentru sectorul buget de stat se depune în scop informativ și pentru verificare la inspectoratele școlare, fără a fi centralizat de acestea în bilanțul propriu. Acesta conține numai operațiunile din fonduri de la bugetul de stat derulate cu data de 1 ianuarie 2017, având ca solduri inițiale soldurile finale raportate la 31 decembrie 2016.

Bilanțul întocmit experimental pentru sectorul buget de stat depus de unitățile de învățământ preuniversitar de stat la inspectoratele școlare se centralizează distinct la Ministerul Educației Naționale.

4.43. Precizările privind dezvoltarea conturilor sintetice în conturi analitice în scop de raportare a Balanței de verificare la Ministerul Finanțelor Publice, prevăzute la cap. III pct. 10 lit. b.5) și b.6) din Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2014, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 556/2014, cu completările ulterioare, rămân valabile și în anul 2018.

4.44. Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune depun la Ministerul Finanțelor Publice formularul „Contul de execuție a bugetului instituției publice – Cheltuieli” (anexa nr. 6 la situațiile financiare) și formularul „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli” (anexa nr. 7 la situațiile financiare), precum și formularul „Sinteza finanțării programelor” și formularul „Fișa programului” (anexele nr. 25 și 26 la situațiile financiare anuale).

Cap V („Semnarea și depunerea situațiilor financiare anuale”)

5.1.(1) Situațiile financiare anuale se semnează de conducătorul instituției publice și de conducătorul compartimentului financiar-contabil sau de alte persoane delegate cu exercitarea acestor competențe.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

În conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, situațiile financiare anuale se însoțesc de o declarație scrisă a persoanelor de mai sus, prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale și confirmă că:

a) politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;

b) situațiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziției financiare, a performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată;

c) persoana juridică își desfășoară activitatea în condiții de continuitate.

5.1.(2) Situațiile financiare anuale centralizate trebuie să fie însoțite de o declarație scrisă a ordonatorului principal de credite prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale centralizate și confirmă că:
a) politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare anuale centralizate sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;
b) situațiile financiare anuale centralizate oferă o imagine fidelă a poziției financiare, a performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată.
5.2. Reprezentanții autorităților publice, ai ministerelor și ai celorlalte organe ale administrației publice centrale și instituțiilor publice autonome au obligația să se prezinte la Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice pentru a primi gratuit, pe suport magnetic, programul informatic de centralizare a situațiilor financiare pentru instituții publice, în vederea depunerii situațiilor financiare centralizate la Ministerul Finanțelor Publice și pe suport magnetic.

Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale sunt obligați să depună situațiile financiare la administrațiile județene ale finanțelor publice și la direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și pe suport magnetic.

Nu se admite depunerea situațiilor financiare la 31 decembrie 2017 fără prezentarea acestora și pe suport magnetic.
Răspunderea pentru concordanța datelor transmise pe suport electronic și cele raportate în format letric în situațiile financiare la 31 decembrie 2017 revine ordonatorului principal de credite.

5.3. Potrivit prevederilor art. 36 alin. (7) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenul de prezentare a situațiilor financiare anuale la Ministerul Finanțelor Publice este de „50 de zile de la încheierea exercițiului financiar”.

Astfel, situațiile financiare centralizate întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, alte autorități publice și instituțiile publice autonome, precum și situațiile financiare privind execuția bugetelor locale pe anul 2017, întocmite de administrațiile județene ale finanțelor publice și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, se depun la Ministerul Finanțelor Publice – Direcția generală trezorerie și contabilitate publică, Direcția de metodologie contabilă instituții publice, până la data de 19 februarie 2018.

5.4. Situațiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele prevăzute la art. 36 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Nedepunerea situațiilor financiare la termenul prevăzut de lege atrage răspunderea persoanelor vinovate, potrivit legii.

5.5. Avizul prefectului privind situațiile financiare obținut în baza prevederilor art. 8 alin. (2) din Legea nr. 340/2004 privind prefectul și instituția prefectului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se înaintează conducătorului instituției ierarhic superioare serviciului public deconcentrat; acesta nu se mai înaintează și Ministerului Finanțelor Publice – Direcția generală trezorerie și contabilitate publică, Direcția de metodologie contabilă instituții publice.

5.6.(1) Situațiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finanțelor Publice de către conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuții în activitatea de analiză și centralizare a acestora care să poată oferi informațiile necesare în legătură cu structura și conținutul informațiilor din situațiile financiare prezentate.

5.6.(2) Situațiile financiare anuale centralizate ale autorităților publice, ministerelor, celorlalte organe ale administrației publice centrale și locale ai căror conducători au calitatea de ordonatori principali de credite se afișează pe pagina de internet proprie sau, în lipsa acesteia, la sediul autorității ori instituției publice, potrivit prevederilor art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare.

5.6.(3) Bilanțul instituțiilor publice, contul general anual de execuție a bugetului de stat, contul anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, contul general anual de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat și contul general anual de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj se afișează pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice la adresa: www.mfinante.ro/acasa/transparenta decizionala/proiecte de acte normative.

 

Anexa nr. 2 din OMFP nr. 1177/2018[/textmarker

 

Corelații între și în cadrul formularelor de situații financiare anuale

1. Corelații între formularele de situații financiare anuale pentru sectorul Administrația publică (S1311 + S1313 + S1314)

(1) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02):

(1).1 Rd. 87 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 31 col. 01 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(1).2 Rd. 88 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 32 col. 01 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(1).3 Rd. 87 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 31 col. 02 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(1).4 Rd. 88 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 32 col. 02 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(2) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) cu formularul „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03) și cu formularul „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 04):

(2).1 (Rd. 33 + Rd. 35 + Rd. 41) col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03) + Rd. 14 col. 1 din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 04).

(2).2 (Rd. 33 + Rd. 35 + Rd. 41) col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 15 col. 01 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03) + Rd. 17 col. 1 din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 04).

2. Corelații între și în cadrul formularelor de situații financiare anuale pentru subsectorul Administrația centrală (S1311)

(1) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02):

(1).1 Rd. 87 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 31 col. 01 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(1).2 Rd. 88 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 32 col. 01 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

NOTĂ:

Corelațiile de la pct. (1).1 și (1).2 nu se respectă în următoarele situații:

a) la Ministerul Educației Naționale, cu soldul contului 1210000 „Rezultatul patrimonial”, în cazul instituțiilor publice de subordonare locală cu finanțare și din bugetul de stat, și din bugetul local (de exemplu: unități de învățământ preuniversitar de stat);

b) la unitățile teritoriale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, ca urmare a efectuării înregistrărilor la nivelul unităților teritoriale subordonate:

891 „Bilanț de deschidere” = 121 „Rezultatul patrimonial”

sau:

121 „Rezultatul patrimonial” = 892 „Bilanț de închidere”:

Excepția de la lit. b) nu este valabilă pentru situațiile financiare centralizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, unde corelațiile de mai sus trebuie respectate.

(1).3 Rd. 87 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 31 col. 02 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

(1).4 Rd. 88 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 32 col. 02 din formularul „Contul de rezultat patrimonial” (cod 02).

NOTĂ:

Corelațiile de la pct. (1).3 și (1).4 nu se respectă în următoarele situații:

a) la Ministerul Educației Naționale, cu soldul contului 1210000 „Rezultatul patrimonial”, în cazul instituțiilor publice de subordonare locală cu finanțare și din bugetul de stat, și din bugetul local (de exemplu: unități de învățământ preuniversitar de stat);

b) la unitățile teritoriale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, ca urmare a efectuării înregistrărilor la nivelul unităților teritoriale subordonate:

891 „Bilanț de deschidere” = 121 „Rezultatul patrimonial”

sau:

121 „Rezultatul patrimonial” = 892 „Bilanț de închidere”

Excepția de la lit. b) nu este valabilă pentru situațiile financiare centralizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, unde corelațiile de mai sus trebuie respectate.

(2) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03):

(2).1 Rd. 33 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03).

NOTA A:

Corelația de la pct. (2).1 nu se respectă în următoarele situații:

a) la Ministerul Educației Naționale, cu sumele aflate în conturi de sume de mandat la unitățile de învățământ preuniversitar de stat de subordonare locală, care provin din finanțarea de la bugetul de stat și care sunt raportate în fluxul de trezorerie fără a fi cuprinse în bilanț;

b) la Trezoreria Centrală a Statului.

Trezoreria Centrală a Statului respectă corelația:

Rd. 41 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 14 col.01 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . .” (cod 03) + Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data . . .” (cod 04).

(2).2 Rd. 33 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (rd.15 col. 01) – (rd.15 col. 03) din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 03).

NOTA B:

Corelația de la pct. (2).2 nu se respectă în următoarele situații:

a) la Ministerul Educației Naționale, cu sumele acordate de la bugetul de stat unităților de învățământ preuniversitar de stat de subordonare locală, precum și cu sumele aflate în conturi de sume de mandat care provin din finanțarea de la bugetul de stat, raportate în fluxul de trezorerie fără a fi cuprinse în bilanț;

b) la Trezoreria Centrală a Statului.

Trezoreria Centrală a Statului respectă corelația:

Rd. 41 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (rd. 15 col. 01) – (rd.15 col. 03) din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . . ” (cod 03) + (rd. 17 col. 01) din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 04).

(2).3 Rd. 60.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = – (Rd.15 col. 03) din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 03).

NOTA C:

Corelația de la pct. (2).3 nu se respectă în următoarele situații:

La Ministerul Finanțelor Publice și la Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru situațiile financiare centralizate, precum și la structurile teritoriale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, care respectă următoarele corelații:

1) Rd. 21.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. (2 + 6 + 10) col. 03 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 03).

2) Rd. 60.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. (3 + 7 + 11) col. 03 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 03).

3) Trezoreria Centrală a Statului nu respectă corelația: Rd. 21.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. (2 + 6 + 10) col. 03 din formularul anexa 3 „Situația fluxurilor de trezorerie la data de . . . . . . . . . .” (cod 03).

(3) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul „Situația fluxurilor de trezorerie la data . . .” (cod 04):

(3).1 Rd. 35 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data . . .” (cod 04).

(3).2 Rd. 35 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 17 col. 01 din formularul anexa 4 „Situația fluxurilor de trezorerie la data . . .” (cod 04).

NOTĂ:

Corelațiile de la pct. (3).1 și (3).2 nu se respectă la Trezoreria Centrală a Statului.

Trezoreria Centrală a Statului respectă corelațiile de la pct. 2. (1) lit. b) și pct. 2. (2) lit. b).

(4) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25):

(4).1 Rd. 84 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = total de la rd. 01 col. 01 la rd. 10 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).2 Rd. 84 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = total de la rd. 01 col. 04 la rd. 10 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).3 Rd. 85 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 17 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).4 Rd. 85 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 17 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).5 Rd. 86 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 18 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).6 Rd. 86 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 18 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).7 Rd. 87 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 19 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).8 Rd. 87 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 19 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).9 Rd. 88 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 20 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).10 Rd. 88 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 20 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).11 Rd. 90 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 21 col. 01 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

(4).12 Rd. 90 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 21 col. 04 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25).

NOTĂ:

În cazul în care soldul contului 117 „Rezultatul reportat”, la sfârșitul anului, din col. 4 a formularului anexei 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25), este de semn contrar soldului inițial, se va înscrie pe rândul corespunzător lui astfel:

– soldul final creditor cu minus se va înscrie la rd. 18 ca sold final debitor;

– soldul final debitor cu minus se va înscrie la rd. 17 ca sold final creditor.

În mod similar se va proceda și în cazul contului 121 „Rezultatul patrimonial”.

Indicatorul „Total capitaluri proprii” de la rd. 21 din formularul anexa 34 „Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii” (cod 25) se determină numai pentru col. 1 „Sold la începutul anului” și col. 4 „Sold la sfârșitul anului”.

(5) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” și formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile”:

(5).1 Rd. 03 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 05 col. 03 din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 26) – rd. 05 col. 18 anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) + rd. 04 col. 04 anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28).

(5).2 Rd. 03 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 05 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) + rd. 04 col. 17 anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29).

(5).3 Rd. 04 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) + rd. 05 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 19 col. 03 din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 26) – rd. 19 col. 18 din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) + rd. 06 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28) + rd. 07 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28) + rd. 08 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28) + rd. 17 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28) + rd. 18 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28) + rd. 19 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28).

(5).4 Rd. 04 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) + rd. 05 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 19 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) + rd. 06 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29) + rd. 07 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29) + rd. 08 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29) + rd. 17 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29) + rd. 18 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29) + rd. 19 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29).

(5).5 Rd. 06 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 20 col. 04 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 28).

(5).6 Rd. 06 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = rd. 20 col. 17 din formularul anexa 35b „Situația activelor fixe neamortizabile” (cod 29).

(6) Corelații în cadrul formularului anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27):

(6).1 Rd. 02 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 02 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).2 Rd. 03 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 03 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).3 Rd. 04 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 04 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).4 Rd. 05 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 05 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).5 Rd. 07 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 07 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).6 Rd. 08 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 08 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).7 Rd. 17 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 17 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).8 Rd. 18 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 18 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).9 Rd. 19 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 19 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(6).10 Rd. 20 col. (17 – 21) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27) = Rd. 20 col. (22 + 23 + 24) din formularul anexa 35a „Situația activelor fixe amortizabile” (cod 27)

(7) Corelații între formularul „Bilanț” (cod 01) și anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17):

Titluri de participare:

(7).1 Rd. 08 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 256 + Rd. 264 + Rd. 274 + Rd. 282) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).2 Rd. 08 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 256 + Rd. 264 + Rd. 274 + Rd. 282) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Creanțe comerciale și avansuri:

(7).3 Rd. 10 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 292 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).4 Rd. 10 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 292 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).5 Rd. 22 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 300 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).6 Rd. 22 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 300 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Creanțele bugetului general consolidat:

(7).7 Rd. 24 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 316 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

NOTA A:

Corelația de la pct. (7).7 nu se respectă la Trezoreria Centrală a Statului.

Trezoreria Centrală a Statului respectă corelația:

Rd. 24 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 328.1 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).8 Rd. 24 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 316 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

NOTA B:

Corelația de la pct. (7).8 nu se respectă la Trezoreria Centrală a Statului.

Trezoreria Centrală a Statului respectă corelația:

Rd. 24 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 328.1 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Sume de primit de la Comisia Europeană/alți donatori:

(7).9 Rd. 26 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 336 + Rd 337 + Rd 338 + Rd 339) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).10 Rd. 26 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 336 + Rd 337 + Rd 338 + Rd 339) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Conturi la trezorerie, casa în lei:

(7).11 Rd. 33 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 8 + Rd. 11) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).12 Rd. 33 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 8 + Rd. 11) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Dobândă de încasat, alte valori, avansuri de trezorerie:

(7).13 Rd. 33.1 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 9 + Rd. 12 + Rd. 14 + Rd. 15) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).14 Rd. 33.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 9 + Rd. 12 + Rd. 14 + Rd. 15) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Conturi la instituții de credit, BNR, casa în valută:

(7).15 Rd. 35 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 34 + Rd. 39 + Rd. 55 + Rd. 58 + Rd. 61 + Rd. 62 + Rd. 82 + Rd. 86) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).16 Rd. 35 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 34 + Rd. 39 + Rd. 55 + Rd. 58 + Rd. 61 + Rd. 62 + Rd. 82 + Rd. 86) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

NOTA C:

Corelațiile de la pct. (7).11, (7).12, (7).13, (7).14, (7).15 și (7).16 nu se respectă la Trezoreria Centrală a Statului. Trezoreria Centrală a Statului respectă următoarele corelații:

a) Rd. 41 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 16 + Rd. 21 + Rd. 42 + Rd. 63 + Rd. 66) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

b) Rd. 41 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 16 + Rd. 21 + Rd. 42 + Rd. 63 + Rd. 66) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

c) Rd. 41.1 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 17 + Rd. 22 + Rd. 44 + Rd. 64 + Rd. 67) col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

d) Rd. 41.1 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = (Rd. 17 + Rd. 22 + Rd. 44 + Rd. 64 + Rd. 67) col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Datorii comerciale și avansuri:

(7).17 Rd. 53 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 457 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).18 Rd. 53 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 457 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).19 Rd. 61 col. 01 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 465 col. 01 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

(7).20 Rd. 61 col. 02 din formularul „Bilanț” (cod 01) = Rd. 465 col. 02 din formularul anexa 40a „Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală la data de . . .” (cod 17).

Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2017 și pentru modificarea altor norme metodologice în domeniul contabilității (OMFP nr. 1177/2018) was last modified: februarie 5th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.