Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială – modificări (I) (H.G. nr. 725/2016)

12 oct. 2016
Vizualizari: 2519

Despre

  • M. of. nr. 792 din 7 octombrie 2016
  • H.G. nr. 725/2016
  • H.G. nr. 1153/2001

 

Actul modificatActul modificatorSumar
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială
(M. Of. nr. 756 din 28 noiembrie 2001; cu modif. ult.)
H.G. nr. 725/2016
(M. Of. nr. 792 din 7 octombrie 2016)
modifică:  art. 1; art. 2; art. 3; art. 4, art. 5; art. 6 alin. (1) lit. b); art. 6 alin. (2); art. 7 alin. (1);  art. 71; art. 8
introduce: art. 51; art. 6 alin. (1) lit. b1); art. 6 alin. (21);  art. 7 alin. (11); art. 7 alin. (3)
abrogă:  art. 6 alin. (1) lit. e)

În M. Of. nr. 792 din 7 octombrie 2016, a fost publicată H.G. nr. 725/2016 privind modificarea și completarea H.G. nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială (Norme).

În continuare, vom prezenta prima parte din respectivele modificări.

Art. 1 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 prevedea faptul că în sensul prevederilor art. 1 alin. (1) din Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, pot primi subvenții de la bugetul de stat sau, după caz, de la bugetele locale asociațiile și fundațiile care îndeplinesc următoarele condiții:

a) sunt persoane juridice române de drept privat fără scop patrimonial, constituite și acreditate sau licențiate să acorde servicii sociale, potrivit legii;
b) acordă de cel puțin 12 luni servicii de asistență socială într-un cadru organizat, denumit în continuare unitate de asistență socială;
c) abrogată.

Serviciile de asistență socială acordate de asociațiile și fundațiile prevăzute la alin. (1) sunt subvenționate dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

a) se încadrează în liniile de subvenționare prioritare în domeniul asistenței sociale;
b) se desfășoară într-un spațiu adecvat sau la domiciliul persoanelor asistate;
c) în acordarea serviciilor sunt respectate standardele generale de calitate;
d) sunt utilizate și alte resurse pentru acordarea serviciilor de asistență socială.

(3) Liniile de subvenționare prioritare în domeniul asistenței sociale sunt aprobate anual prin ordin al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei, respectiv prin hotărâre a consiliului local.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 stabilește următoarele:

(1) Asociațiile și fundațiile pot solicita subvenții de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, dacă îndeplinesc următoarele condiții de eligibilitate:

a) administrează unități de asistență socială în cel puțin două județe, inclusiv municipiul București, sau administrează o unitate de asistență socială ai căror beneficiari provin din două sau mai multe județe, inclusiv municipiul București și care se încadrează în Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
b) sunt persoane juridice române de drept privat fără scop patrimonial, acreditate ca furnizori de servicii sociale, potrivit legii;
c) dețin licență de funcționare pentru serviciile sociale pentru care solicită subvenție;
d) solicită subvenții în completarea resurselor financiare proprii.

(2) Nu sunt eligibile pentru a fi subvenționate de la bugetul de stat unitățile de asistență socială încadrate în Nomenclatorul serviciilor sociale, după cum urmează:

a) centre de servicii comunitare și formare (8790 CR-D – V);
b) servicii pentru copilul aflat în plasament la rude/familii/persoane, precum și la asistent maternal (8790SF – C);
c) centre pentru gravide în dificultate (8790CR – MC – II);
d) îngrijiri personale la domiciliu (acordate de îngrijitori persoane) (8810ID – II);
e) servicii la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități prin asistent personal (8810-ID – IV);
f) servicii în comunitate pentru persoanele adulte cu dizabilități acordate prin asistent personal profesionist (8899 SC-D – I);
g) servicii de supraveghere și îngrijire pe timpul zilei acordate de bone (8891CZ-C – VIII);
h) centre de zi pentru monitorizare, asistență și sprijin al femeii gravide predispusă să își abandoneze copilul (8899CZ – F – II);
i) centre de informare și sensibilizare a populației (8899CZ – VD – II);
j) centre de zi pentru victime ale dezastrelor naturale (8899CZ – PN – I);
k) centre de suport pentru situații de urgență/de criză (8899CZ – PN – II).

(3) Asociațiile și fundațiile pot primi subvenții de la bugetele locale, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b) – d) și administrează unități de asistență socială care se adresează beneficiarilor dintr-un singur județ, respectiv dintr-un sector al municipiului București.

(4) Sunt exceptate de la îndeplinirea condiției prevăzute la alin. (1) lit. c) asociațiile și fundațiile care se încadrează în prevederile art. 35 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, și care solicită acordarea de subvenții în anul 2016, pentru anul 2017, pentru unități de asistență socială ale căror cereri de solicitare a licenței de funcționare nu au fost soluționate până la termenul prevăzut la art. 3 alin. (2) din prezentele norme metodologice. Acestea funcționează în baza certificatelor de acreditare eliberate în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum și a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, abrogată prin Legea nr. 197/2012, certificate a căror valabilitate a fost prelungită, în condițiile prevederilor art. 35 din Legea nr. 197/2012.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(5) Excepția prevăzută la alin. (4) este condiționată de obținerea licenței de funcționare până la finalizarea procesului de evaluare și selecționare, respectiv până la aprobarea ordinului sau, după caz, a hotărârii consiliului local menționate la art. 9 alin. (1), dar nu mai târziu de 31 decembrie 2016”.

 

Art. 2 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 dispunea faptul că asociațiile și fundațiile prevăzute la art. 1 alin. (1) pot primi subvenții:

a) de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, cele care acordă servicii de asistență socială care se adresează unor persoane din mai multe județe;
b) de la bugetele locale, cele care acordă servicii de asistență socială care se adresează unor persoane dintr-un singur județ, respectiv din municipiul București.

Subvențiile prevăzute la alin. (1) se acordă în completarea resurselor financiare destinate de către asociație sau fundație pentru a fi cheltuite în scopul acordării serviciilor de asistență socială și vor fi utilizate în exclusivitate pentru aceste servicii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 prevede următoarele:

(1) Din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, se acordă subvenții pentru finanțarea următoarelor categorii de cheltuieli:

a) de personal, pentru personalul de specialitate de îngrijire și asistență, respectiv personal de specialitate și auxiliar;
b) cu hrana pentru beneficiarii cantinelor sociale sau ai altor servicii de acordare a hranei, precum și pentru beneficiarii centrelor rezidențiale;
c) pentru carburanții necesari funcționării mijloacelor de transport pentru centrele de zi, unitățile de îngrijiri la domiciliu și cantinele sociale;
d) de întreținere și gospodărie: încălzire, iluminat, apă, canal, salubrizare, poștă, telefon și internet.

(2) Din bugetele locale se acordă subvenții pentru categoriile de cheltuieli curente de funcționare a unităților de asistență socială, aprobate prin hotărâre a consiliului local.

(3) Subvențiile se utilizează exclusiv pentru finanțarea cheltuielilor prevăzute la alin. (1), respectiv alin. (2).

(4) Prin personalul prevăzut la alin. (1) lit. a) se înțelege personalul de specialitate de îngrijire și asistență, respectiv personal de specialitate și auxiliar prevăzut în regulamentul de organizare și funcționare al unității de asistență socială aprobat în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, angajat/contractat al asociației/fundației solicitante care, potrivit contractului individual de muncă și fișei de post sau contractului de prestări de servicii are atribuții în prestarea directă a serviciilor sociale în cadrul unității de asistență socială care face obiectul cererii de solicitare a subvenției; nu intră în această categorie personalul administrativ, gospodărie, întreținere-reparații, deservire”.

 

Art. 3 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 stabilea faptul că documentația de solicitare a subvenției pentru anul următor se înaintează în pachet închis de către asociațiile și fundațiile interesate și se înregistrează la registratura Ministerului Muncii și Solidarității Sociale sau, după caz, a consiliului local în a cărui rază teritorială își are sediul asociația sau fundația, în luna octombrie a anului curent.

Data limită de depunere a documentației prevăzute la alin. (1) este ultima zi lucrătoare a lunii octombrie.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 stabilește următoarele:

(1) Documentația de solicitare a subvenției pentru anul următor se înaintează în pachet închis, într-un singur exemplar, de către asociațiile și fundațiile interesate și se înregistrează la registratura agenției județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv a municipiului București, în a cărei rază teritorială își are sediul asociația sau fundația, pentru subvențiile acordate de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice sau, după caz, registratura consiliului local în a cărui rază teritorială își are sediul asociația sau fundația, în luna septembrie a anului curent.
(2) Data-limită de depunere a documentației de solicitare a subvenției este ultima zi lucrătoare a lunii septembrie.
(3) Data-limită de depunere a documentației de solicitare a subvenției pentru anul 2017 este 31 octombrie 2016”.

 

Art. 4 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 prevedea faptul că documentația de solicitare a subvenției va conține următoarele:

a) cererea de solicitare a subvenției, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
b) raportul privind activitatea asociației sau fundației în domeniul asistenței sociale în ultimele 12 luni calendaristice;
c) dovada dreptului de a acorda servicii sociale, respectiv certificatul de acreditare, licența de funcționare și alte documente care dovedesc dreptul asociației sau fundației de a acorda servicii sociale;
d) dovada dobândirii personalității juridice;
e) ultimul bilanț contabil înregistrat la direcția generală a finanțelor publice județeană, respectiv a municipiului București, sau la administrația financiară municipală, respectiv la administrațiile financiare ale sectoarelor municipiului București;
e1) balanța contabilă de verificare la data de 30 septembrie a anului curent;
f) dovada privind bonitatea asociației sau fundației, emisă de banca la care are deschis contul;
g) abrogată;
h) dovada privind situația juridică a sediului unității de asistență socială;
i) autorizația sanitară de funcționare a unității de asistență socială pe anul curent.

Asociațiile și fundațiile care solicită acordarea de subvenții în anul 2005, pentru anul 2006, și care la data solicitării subvenției nu dețin certificat de acreditare sau licență de funcționare prezintă și statutul și actele adiționale, după caz, precum și fișa de autoevaluare privind îndeplinirea standardelor generale de calitate pentru serviciile sociale acordate prin unitatea de asistență socială pentru care se solicită subvenție, conform legislației în vigoare.

Documentele prevăzute la alin. (1) lit. c)–e1) și lit. h)–i) vor fi prezentate în copie.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 stabilește următoarele:

(1) Documentația de solicitare a subvenției va conține următoarele:

a) cererea de solicitare a subvenției, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în 3 exemplare;
b) ultimul bilanț contabil înregistrat la direcția generală a finanțelor publice județeană, respectiv a municipiului București, sau la administrația financiară municipală, respectiv la administrațiile financiare ale sectoarelor municipiului București;
c) balanța contabilă de verificare din luna anterioară termenului de depunere a documentației;
d) certificat de atestare fiscală.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) și d) vor fi prezentate în original”.

 

Art. 5 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 stabilea faptul că evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor în vederea acordării subvențiilor se realizează de către Comisia de evaluare și selecționare, denumită în continuare comisie, constituită la nivelul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, respectiv la nivelul consiliului local.

Componența, modul de organizare și de funcționare a comisiei, precum și grila de evaluare a asociațiilor și fundațiilor în vederea acordării subvenției se stabilesc prin ordin al ministrului muncii și solidarității sociale, respectiv prin hotărâre a consiliului local.

Grila de evaluare prevăzută la alin. (2) se realizează pe baza punctajului prevăzut la art. 71.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 dispune următoarele:

(1) Evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor se realizează de către comisia de evaluare și selecționare, denumită în continuare comisie, constituită la nivelul agenției județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv a municipiului București, în a cărei rază teritorială își are sediul asociația sau fundația, pentru subvențiile acordate din bugetul de stat, sau, după caz, la nivelul consiliului local, pentru subvențiile acordate din bugetul local.
(2) Componența și modul de organizare și de funcționare a comisiei se stabilesc prin decizia directorului general al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, respectiv prin hotărâre a consiliului local”.

 

Art. 51 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Noua reglementare

După art. 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1.

Potrivit noii reglementări, art. 51 stabilește următoarele:

(1) Îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) se constată de comisia de evaluare și selecționare prin consultarea certificatului de înscriere în registrul asociațiilor și fundațiilor din dosarul de acreditare a furnizorului de servicii sociale.
(2) Îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. c) se constată de comisia de evaluare și selecționare prin consultarea registrelor administrate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și/sau instituțiile aflate în subordine sau coordonare.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) și (2), comisia de evaluare și selecționare poate solicita informații compartimentului/compartimentelor de acreditare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și/sau instituțiilor din subordine sau coordonare”.

 

Art. 6 alin. (1) lit. b) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (1) lit. b) stabilea faptul că Evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor se realizează în baza următoarelor criterii: (…)

b) ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială în raport cu cheltuielile cu celelalte activități desfășurate (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) lit. b) dispune următoarele:

b) ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială din totalul cheltuielilor asociației/fundației pe ultimele 12 luni;”.

 

Art. 6 alin. (1) lit. b1) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Noua reglementare

La art. 6 alin. (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1).

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) lit. b1) dispune următoarele:

b1) ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială din totalul veniturilor asociației/fundației pe ultimele 12 luni;”.

 

Art. 6 alin. (1) lit. e) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (1) lit. e) dispunea faptul că evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor se realizează în baza următoarelor criterii:

(…)
e) experiența asociației sau fundației în domeniul serviciilor de asistență socială, (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) lit. e)Abrogată.

 

Art. 6 alin. (2) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (2) stabilea faptul că formula de calcul pentru ponderea prevăzută la alin. (1) lit. b) este următoarea: (valoarea cheltuielilor prevăzute la pct. II.3 din cererea de solicitare a subvenției, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice/valoarea veniturilor prevăzute la pct. II.2 din cererea de solicitare a subvenției) × 100.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (2) dispune următoarele:

(2) Formula de calcul pentru criteriul prevăzut la alin. (1) lit. b) este următoarea: (valoarea cheltuielilor prevăzute la pct. II.3 din cererea de solicitare a subvenției, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice/valoarea cheltuielilor prevăzute la pct. II.3^1 din cererea de solicitare a subvenției) x 100”.

 

Art. 6 alin. (21) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Noua reglementare

La art. 6, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (21).

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (21) stabilește următoarele:

Formula de calcul pentru criteriul prevăzut la alin. (1) lit. b^1) este următoarea: (valoarea cheltuielilor prevăzute la pct. II.3 din cererea de solicitare a subvenției, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice/valoarea cheltuielilor prevăzute la pct. II.2 din cererea de solicitare a subvenției) x 100”.

 

Art. 7 alin. (1) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 alin. (1) stabilea faptul că Comisia va solicita direcțiilor județene de muncă, solidaritate socială și familie, respectiv Direcției generale de muncă, solidaritate socială și familie a municipiului București, denumite în continuare direcții teritoriale, sau, după caz, serviciilor publice specializate ale consiliilor locale, în a căror rază teritorială au sediul unitățile de asistență socială, un raport privind oportunitatea acordării subvenției.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (1) dispune următoarele:

(1) Comisia din cadrul agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, respectiv comisia de evaluare numită prin hotărârea consiliului local, realizează verificarea în teren a veridicității informațiilor prezentate în cererea de solicitare a subvenției, întocmind un raport privind oportunitatea acordării subvenției”.

 

Art. 7 alin. (11) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Noua reglementare

La art. 7, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (11).

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (11) prevede următoarele:

(1^1) Raportul privind oportunitatea acordării subvenției este întocmit în două exemplare, unul pentru comisia de evaluare și selecționare și unul pentru solicitantul subvenției”.

 

Art. 7 alin. (3) din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Noua reglementare

La art. 7, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3).

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (3) stabilește următoarele:

(3) Pentru unitățile de asistență socială care au sediul în alt județ, comisia solicită agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, în a căror rază teritorială au sediul unitățile de asistență socială, efectuarea raportului privind oportunitatea acordării subvenției”.

 

Art. 71 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 71 dispunea faptul că pentru fiecare dintre criteriile de evaluare și selecționare prevăzute la art. 6 comisia din cadrul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei acordă următorul punctaj:

a) pentru justificarea unității de asistență socială pentru care se solicită subvenția, în raport cu necesitățile și prioritățile de asistență socială ale comunității, maximum 10 puncte;

b) pentru ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială în raport cu cheltuielile cu celelalte activități desfășurate, maximum 20 de puncte, după cum urmează:

– pentru intervalul de valori cuprinse între 0%–50% se acordă O puncte;
– pentru intervalul de valori cuprinse între 50%–75% se acordă 15 puncte;
– pentru intervalul de valori cuprinse între 75%–100% se acordă 20 de puncte;
– pentru intervalul de valori peste 100% se acordă 0 puncte;

c) pentru resursele materiale și umane adecvate tipurilor de servicii de asistență socială – maximum 30 de puncte;

d) pentru nivelul raportului dintre cheltuielile lunare de întreținere în unitatea de asistentă socială și subvenția lunară solicitată pentru acea unitate de asistență socială – maximum 20 de puncte, după cum urmează:

– pentru intervalul de valori 1–4 se acordă 5 puncte;
– pentru intervalul de valori 4,1–7 se acordă 15 puncte;
– pentru intervalul de valori peste 7 se acordă 20 de puncte;

e) pentru experiența asociației sau fundației în domeniul serviciilor de asistență socială – maximum 20 de puncte;

Asociațiile sau fundațiile pot primi subvenție numai pentru unitățile de asistență socială care, după aplicarea grilei de evaluare prevăzute la alin. (1), realizează cel puțin 60 de puncte.

Selecția unităților de asistentă socială care realizează cel puțin 60 de puncte se face în limita bugetului aprobat, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 71 prevede următoarele:

(1) Pentru fiecare dintre criteriile de evaluare și selecționare prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a) – d) comisia din cadrul agenției județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București acordă un punctaj, cu încadrare în maximum de puncte aferent fiecărui criteriu.

(2) Pentru justificarea unității de asistență socială pentru care se solicită subvenția, în raport cu necesitățile și prioritățile de asistență socială ale comunității, se acordă maximum 10 puncte.

(3) Pentru ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială din totalul cheltuielilor asociației/fundației, în ultimele 12 luni, se acordă maximum 15 puncte, după cum urmează:

a) pentru intervalul de valori cuprinse între 0% și 50% se acordă 0 puncte;
b) pentru intervalul de valori cuprinse între 50% și 75% se acordă 5 puncte;
c) pentru intervalul de valori cuprinse între 75% și 100% se acordă 10 puncte;
d) pentru intervalul de valori peste 100% se acordă 0 puncte.

(4) Pentru ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială din totalul veniturilor asociației/fundației, în ultimele 12 luni, se acordă maximum 15 puncte, după cum urmează:

a) pentru intervalul de valori cuprinse între 0% și 50% se acordă 0 puncte;
b) pentru intervalul de valori cuprinse între 50% și 75% se acordă 5 puncte;
c) pentru intervalul de valori cuprinse între 75% și 100% se acordă 10 puncte;
d) pentru intervalul de valori peste 100% se acordă 0 puncte.

(5) Pentru resursele materiale și umane adecvate tipurilor de servicii de asistență socială se acordă maximum 30 de puncte.

(6) Pentru nivelul raportului dintre cheltuielile lunare de întreținere în unitatea de asistență socială și subvenția lunară solicitată pentru acea unitate de asistență socială se acordă maximum 30 de puncte, după cum urmează:

a) pentru intervalul de valori 1 – 4 se acordă 20 de puncte;
b) pentru intervalul de valori 4,1 – 7 se acordă 25 de puncte;
c) pentru intervalul de valori peste 7 se acordă 30 de puncte.

(7) Asociațiile sau fundațiile pot primi subvenție numai pentru unitățile de asistență socială care realizează cel puțin 60 de puncte”.

 

Art. 8 din Norme (modificate prin H.G. nr. 725/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 stabilea faptul că în baza criteriilor prevăzute la art. 6 și ținând seama de propunerea din raportul privind oportunitatea acordării subvenției comisia selecționează asociațiile și fundațiile care urmează să primească subvenții.

În termen de 30 de zile de la data limită de depunere a documentației prevăzute la art. 3 alin. (2) comisia comunică asociațiilor și fundațiilor neselecționate motivele neacordării subvenției.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 dispune următoarele:

(1) Agenția județeană pentru plăți și inspecție socială, respectiv a municipiului București, în a cărei rază teritorială își are sediul asociația sau fundația, transmite Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice lista unităților de asistență socială care au un punctaj de minimum 60 de puncte.

(2) Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice întocmește lista finală a unităților de asistență socială prin încadrarea în bugetul aprobat.

(3) Departajarea unităților de asistență socială cu același punctaj, în vederea încadrării în bugetul aprobat, se realizează prin aplicarea următoarelor criterii, încadrarea în categoria de servicii sociale prevalând încadrării în categoria de persoane beneficiare:

a) categoria de servicii sociale în care se încadrează unitatea de asistență socială;
b) categoria de persoane beneficiare.

(4) Ordinea de priorități aplicabilă criteriului prevăzut la alin. (3) lit. a) este următoarea:

a) centre rezidențiale;
b) unități de îngrijire la domiciliu;
c) centre de zi;
d) cantine sociale.

(5) Ordinea de priorități aplicabilă criteriului prevăzut la alin. (3) lit. b) este următoarea:

a) persoane vârstnice;
b) copil și familie, cu excepția copilului pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială, inclusiv persoane victime ale violenței în familie;
c) persoane cu dizabilități;
d) persoane fără adăpost;
e) copilul pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială;
f) persoane dependente de consumul de alcool și alte droguri;
g) alte persoane aflate în situații de dificultate. Criteriul de departajare prevăzut la alin. (3) lit. b) nu se aplică în cazul cantinelor sociale.

(6) Lista cuprinzând date referitoare la denumirea asociației/fundației, denumirea unității de asistență socială pentru care s-a solicitat subvenție, adresa acesteia, suma solicitată și suma propusă pentru subvenționare, numărul de beneficiari pentru care s-a solicitat subvenție și numărul de beneficiari propuși pentru subvenționare, persoana de contact din cadrul serviciului social va fi publicată pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice”.

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială – modificări (I) (H.G. nr. 725/2016) was last modified: octombrie 14th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.