Ministerul Public organizează un concurs pentru ocuparea funcției de analist de informaţii

5 mai 2017
Vizualizari: 938

Potrivit unui anunț din data de 26 aprilie 2017, Ministerul Public organizează un concurs pentru ocuparea funcției de specialist (analist de informații), asimilat funcției publice generale de execuție de consilier, clasa I, gradul profesional superior la Secția de urmărie penală din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică din Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

1. Condițiile de participare la concurs :
condițiile prevăzute de art.54 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu  modificările și completările ulterioare;

respectiv:

 Minim 9 ani vechime în specialitatea studiilor superioare absolvite,
– Studii universitare de lungă durată cu diplomă de licență sau echivalentă,

într-unul din următoarele domenii: științe juridice, științe economice, științe administrative,    sociologie,    psihologie,    științe    politice,    științe     inginerești, științe militare, informații și ordine publică, informatică și specialități conexe domeniului informatică;

SAU

– Studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (sistem Bologna) într-unul din următoarele domenii fundamentale: științe sociale (ramurile de știință – științe juridice, științe administrative, științe politice, științe militare, informații și ordine publică, științe economice, sociologie, psihologie), științe inginerești, matematică și științe ale naturii (domeniul de licență – informatică).

2. Condițiile specifice pentru ocuparea acestei funcții publice de execuție :

– cursuri/specializare în domeniul analizei informațiilor
– Cunoștințe aprofundate privind utilizarea pachetelor software, respectiv:
– Pachetul Office:
• Microsoft Office – funcții și proceduri MS Excel;
• Microsoft Office – redactarea și formatarea MS Word;
– Pachetul IBM i2
• IBM i2 Analyst’s Notebook – moduri de descriere a datelor; realizarea diagramei legăturilor (inclusiv a celor telefonice), diagrama fluxurilor, diagrama evenimentelor, diagrama activităților și cunoașterea simbolurilor folosite la întocmirea acestora;
• Crearea și salvarea unui spațiu de lucru;
• Adăugarea diferitelor tipuri și reprezentări de entități în hartă (manual și automat);
• Crearea legăturilor între entități (manual și automat);
• Păstrarea semnificației simbolurilor privind natura legăturilor;
• Adăugarea atributelor entităților (manual și automat);
• Efectuarea importului de date dintr-un fișier;
• Modificarea layout-ului unei hărți;
• Funcționalitățile tastei F11 și F5;
• Adăugarea legendei;
• Aranjarea hărții în vederea tipăririi;
• Adăugarea și gestionarea unor atribute și clase de atribute;
• Administrarea atributelor unor entități/ link-uri;
• Realizarea unor categorii de hărți, în funcție de datele avute la dispoziție (theme line, flow of goods, social links charts etc).

Concursul se organizează la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu sediul în Bulevardul Libertății nr.14, sector 5, București, în data de 25 mai 2017 ora 10ºº (probă scrisă), iar interviul se va susține, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul acestui parchet.

Dosarul de înscriere la concurs va conține în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici cu modificările ulterioare, adeverința al cărei format standard a fost aprobat prin ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr.192/2013 (anexa) și se poate depune în termen de 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a (26 aprilie 2017) la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Secția de resurse umane și documentare.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 mai 2017.

Relații suplimentare se pot obține la telefon 021.319.38.11.

 BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA pentru ocuparea funcției publice specifice de specialist la Serviciul de urmărire penală din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică include: 

  • Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 2632/C/2014, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcționarilor publici, republicată;
  • Analiza Informațiilor – Manual, Editura Ministerului Afacerilor Interne, București, 2014, coordonator Sorina Cofan;
  • Microsoft Office (vers 2007 sau ulterior) – Excel, Word, Access, PowerPoint;
  • IBM i2 Analyst’s Notebook (vers. 9).

Tematica este: 

  • Atribuțiile și organizarea Ministerului Public;
  • Structura și conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  • Structura și atribuțiile Secției de urmărire penală și criminalistică;
  • Analiza informațiilor – concept;
  • Procesul/ciclul informațional – etapele componente ale acestuia;
  • Tipurile de date folosite în activitatea de analiză a informațiilor;
  • Tipurile de analiză a informațiilor;
  • Evaluarea sursei și a informațiilor;
  • Surse de informații;
  • Culegerea, stocarea și valorificarea informațiilor;
  • Analiza și procesul analitic;
  • Tehnici analitice;
  • Produse din domeniul analizei informațiilor;
  • Formularea de premise, ipoteze, concluzii;
  • Definirea și utilizarea conceptelor de amenințare, vulnerabilitate și risc;
  • Diseminarea;
  • Analiza tactică;
  • Analiza operațională;
  • Instrumente software utilizate în domeniul analizei informațiilor;
  • IBM i2 Analyst’s Notebook:
  • Moduri de descriere a datelor; realizarea diagramei legăturilor (inclusiv a celor telefonice), diagrama fluxurilor, diagrama evenimentelor, diagrama activităților și cunoașterea simbolurilor folosite la întocmirea acestora;
  • Crearea și salvarea unui spațiu de lucru.

-Adăugarea diferitelor tipuri și reprezentări de entități în hartă (manual și automat)
-Crearea legăturilor între entități (manual și automat);
-Păstrarea semnificației simbolurilor privind natura legăturilor;
-Adăugarea atributelor entităților (manual și automat);
-Efectuarea importului de date dintr-un fișier;
-Modificarea layout-ului unei hărți;
-Funcționalitățile tastei F11 și F5;
-Adăugarea legendei;
-Aranjarea hărții în vederea tipăririi;
-Adăugarea și gestionarea unor atribute și clase de atribute;
-Administrarea atributelor unor entități/link-uri;
-Realizarea unor categorii de hărți, în funcție de datele avute la dispoziție (theme line, flow of goods, social links charts etc).

Microsoft Office:

-Procesarea datelor și informațiilor – funcții și proceduri MS Excel;
-Structura unui raport scris de analiză – redactarea și formatarea MS Word;

  • Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcționarilor publici, republicată.
Ministerul Public organizează un concurs pentru ocuparea funcției de analist de informații was last modified: mai 4th, 2017 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: