Ministerul Educației. Concluziile întâlnirilor pe care conducerea ministerului le-a avut cu partenerii educaționali

8 ian. 2021
Vizualizari: 331

Ministerul Educației și Cercetării (www.edu.ro) a publicat concluziile celor patru întâlniri avute cu partenerii de dialog social: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, Consiliul Național al Elevilor, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), Uniunea Studenților din România (USR) și Uniunea Națională a Studenților din România (UNSR).

Redăm, în continuare, concluziile discuțiilor:

Alături de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), de Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și de Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, s-au validat prin consens următoarele:

1. Continuarea și dezvoltarea proiectului strategiei de digitalizare a educației din România – SMART-Edu.

2. Necesitatea inițierii urgente a unor consultări în vederea adoptării celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităților de învățământ și a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar, în conformitate cu principiile „România Educată”.

3. Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor, astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale. Sindicatele din învățământul preuniversitar au solicitat ME elaborarea unor seturi de subiecte pentru a veni în sprijinul elevilor care vor susține examenele naționale.

4. Susținerea finanțării instituționale a cercetării din universități și asigurarea resurselor financiare pentru investiții în infrastructura din sistemul de educație.

5. Identificarea resurselor financiare pentru motivarea personalului din învățământ.

6. Îmbunătățirea proiectului planurilor-cadru pentru liceu prin receptivitatea ME în raport cu propunerile care se vor primi în perioada de consultare publică (extinsă de la minim legal de 10 zile la 25 zile).

Alături de Consiliul Național al Elevilor, s-au validat prin consens următoarele:

1. Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor, astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor din care să rezulte nivelul cunoștințelor asimilate de către elevi. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale.

2. Susținerea suplimentării bugetului dedicat educației în anul 2021, în vederea creșterii cuantumului minim obligatoriu al burselor elevilor (conform HG 1064/2020).

3. Operaționalizarea Legii 226/2020 decontării transportului prin reglementarea tarifelor maximale prin ANRSC (Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare).

4. Îmbunătățirea proiectului planurilor-cadru pentru liceu prin receptivitatea ME în raport cu propunerile care se vor primi în perioada de consultare publică (extinsă de la minim legal de 10 zile la 25 zile). Se dorește astfel obținerea/aprobarea unor variante finale adecvate din perspectiva educației, dar și a așteptărilor societății și a nevoilor pieței muncii. În mod special CNE a solicitat flexibilizarea/particularizarea cât mai pronunțată posibil, îndeosebi pentru ciclul liceal superior.

5. CNE a solicitat identificarea unui „numitor comun” pentru metodologia de feedback semestrial/evaluarea profesorilor de către elevi.

Alături de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, s-au validat prin consens următoarele:

1. Susținerea prioritară a unei creșteri semnificative a costului standard/elev – componentă destinată cheltuielilor materiale.

2. Consolidarea cadrului legal care să faciliteze dialogul între școală și societatea civilă.

3. Susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor, astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor din care să rezulte nivelul cunoștințelor asimilate de către elevi. Identificarea surselor de finanțare a acțiunilor remediale. Necesitatea inițierii urgente a unor consultări în vederea adoptării celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităților de învățământ și a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar, în vederea privilegierii competenței și eliminarea politizării sistemului de educație.

Alături de asociațiile studenților (ANOSR, UNSR și USR), s-au validat prin consens următoarele:

1. Susținerea și urgentarea înființării Registrului Unic Național Integrat al Diplomelor și Actelor de Studii (RUNIDAS).

2. Susținerea financiară a accesului studenților la publicații de specialitate necesare pregătirii universitare.

3. Asigurarea resurselor financiare pentru sustinerea investițiilor în infrastructura socială, de educație și cercetare din sistemul de învățământ superior, precum și susținerea finanțării instituționale a cercetării din universități.

4. Dezvoltarea unei platforme unice la nivel național pentru înscrierea și admiterea în facultate.

5. Operaționalizarea și consolidarea accesului studenților la asigurări de sănătate.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Ministerul Educației. Proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal și profesional

Ministerul Educației. Concluziile întâlnirilor pe care conducerea ministerului le-a avut cu partenerii educaționali was last modified: ianuarie 8th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: