MF. Proiect: O.G. pentru modificarea Codului fiscal

23 aug. 2021
Vizualizari: 337

Pe pagina oficială (www.mfinante.gov.ro), Ministerul Finanțelor (MF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului (20 august 2021), pe adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Proiectului:

ART. I Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 16 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins:

„d) de la data înregistrării la organul fiscal central, pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.”

2. La articolul 24 alineatul (1) litera a), punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:

„2. plătește impozit pe profit, potrivit prevederilor titlului II, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări, sau un alt impozit care substituie impozitul pe profit, potrivit legislației naționale;”

3. La articolul 24 alineatul (1) litera b), punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

„3. plătește, în conformitate cu legislația fiscală a unui stat membru, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări, unul dintre impozitele prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul titlu sau un alt impozit care substituie unul dintre aceste impozite;”

4. La articolul 24 alineatul (5) litera b), punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

„3. plătește, în conformitate cu legislația fiscală a unui stat membru, fără posibilitatea unei opțiuni sau exceptări, unul dintre impozitele prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul titlu sau un alt impozit care substituie unul dintre aceste impozite;”

5. La articolul 26 alineatul (1), partea dispozitivă a literei c) se modifică și va avea următorul cuprins:

„c) ajustările pentru deprecierea creanțelor, înregistrate potrivit reglementărilor contabile aplicabile, în limita unui procent de 50% din valoarea acestora, altele decât cele prevăzute la lit. d), e), f), h) și i), dacă creanțele îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:”

6. La articolul 40³ alineatul (4), partea dispozitivă se modifică și va avea următorul cuprins:

„(4) Prin derogare de la prevederile art. 184 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, contribuabilul care aplică regulile de la alin. (1) – (3) beneficiază de dreptul de eșalonare la plată pentru acest impozit, prin achitarea în rate egale pe parcursul a cinci ani, dacă se află în oricare dintre următoarele situații:”

7. La articolul 40³, după alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alin. (4¹) – (4^4), cu următorul cuprins:

„(4¹) În situația în care, la acordarea eșalonării la plată prevăzută de alin. (4), există un risc real și demonstrabil de nerecuperare a creanței bugetare, în termen de cel mult 10 zile de la data comunicării de către organul fiscal a acordului de principiu, contribuabilul are obligația constituirii unei garanții cu respectarea prevederilor alin. (6), (7), (71), (8), (11), (12), (17) și (24) ale art. 193 din Codul de procedură fiscală. Prin risc real și demonstrabil se înțelege existența în evidența fiscală a contribuabilului, la data depunerii declarației conținând impozitul prevăzut la alin. (1), a unor obligații bugetare restante cu o vechime mai mare de 90 de zile și/sau cu o valoare totală mai mare de 20.000 lei, inclusiv impozitul prevăzut la alin. (1).

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(4²) Prevederile alin. (41) nu se aplică în cazul contribuabililor pentru care poate fi atrasă răspunderea solidară potrivit dispozițiilor art. 4210.

(4³) Pe perioada derulării eșalonării la plată acordată în temeiul alin. (4) se percep dobânzi în cuantumul prevăzut la art. 197 din Codul de procedură fiscală.

(4^4) Eșalonarea la plată, prevăzută la alin. (4) nu se acordă în următoarele cazuri:

a) contribuabilul se află în procedura falimentului sau în lichidare potrivit prevederilor legale în vigoare;

b) impozitul pe profit calculat potrivit alin. (1) – (3), la data depunerii declarației, intră sub incidența prevederilor art. 167 din Codul de procedură fiscală, în limita sumei de rambursat/de restituit/de plată de la buget;

c) contribuabilul nu constituie garanția, potrivit alin. (41);

d) pentru recuperarea impozitului calculat potrivit alin. (1) – (3), nu sunt îndeplinite condițiile pentru atragerea răspunderii solidare în conformitate cu dispozițiile alin. (42).”

8. Articolul 40³ alineatul (6), partea dispozitivă se modifică și va avea următorul cuprins:

„(6) Eșalonarea la plată acordată potrivit alin. (4) își pierde valabilitatea imediat și datoria fiscală poate fi recuperată în următoarele cazuri:”

(…)

Pentru mai multe detalii cu privire la Proiect, Tabelul comparativ și la Nota de fundamentare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

Vezi și MF. Proiect: H.G. pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 110/2017 privind Programul IMM INVEST ROMÂNIA

MF. Proiect: O.G. pentru modificarea Codului fiscal was last modified: august 23rd, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.