MEEMA. Noi măsuri de protecție sanitară pentru clienții restaurantelor și cafenelelor

2 sept. 2020
Vizualizari: 389

Potrivit unui comunicat publicat pe site-ul oficial al Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – MEEMA (www.economie.gov.ro), începând cu data de 1 septembrie a.c., sunt permise activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, în interiorul clădirilor, precum și în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

Astfel, împreună cu Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, MEEMA a emis Ordinul pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor, din interiorul clădirilor, precum și, în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

În ceea ce privește protecția clienților în spațiile în care aceștia au acces, operatorii economici din sectorul alimentației publice au următoarele obligații:

„a) la intrarea în unitatea de alimentație publică se va face un triaj observațional al clienților, iar accesul clienților cu semne vizibile de infecție respiratorie va fi interzis;

b) se vor asigura că la intrarea în unitatea de alimentație publică, pe mese și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;

c) stabilesc circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienți în unitățile de alimentație publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (exemplu: înspre și dinspre toaletă);

d) portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unității de alimentație publică;

e) se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;

f) se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității;

g) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar și se limitează interacțiunea persoanelor stând în picioare;

h) se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică;

i) în unitățile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecție din plexiglas;

j) va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire;

k) se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficace și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți; se stabilește un număr de maximum 6 clienți care pot ocupa o masă, excepție de la această regulă fac membrii de familie;

l) se asigură respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate prin amplasarea meselor pe principiul “o masa ocupată, una liberă”, în cazul unităților de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanței de minimum 2 m între ocupanții scaunelor meselor alăturate, în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor;

m) în funcție de amplasarea meselor și cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unității de alimentație publică; acest număr va fi afișat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentație publică;

n) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă), astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului. Excepție fac clienții unităților de alimentație publică ce deservesc unități de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazați;

o) se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și își va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

p) informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;

q) asigură curățarea și dezinfecția cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spațiilor/suprafețelor unde au acces clienții, precum și a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;

r) se asigură o protecție suplimentară a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate în spațiile de servire și consum, limitând accesul clienților la produse și preparate acestea fiind servite de personal care asistă servirea produselor din vitrine sau bufete;

s) utilizarea de semnalizări pentru a direcționa clienții pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulația, menținând în același timp distanța fizică între clienți de 1,5 m.

t) se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;

u) se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor și/sau ușilor, cu folosirea sistemelor de aer condiționat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare în concordanță cu recomandările producătorului. Se asigură curățarea și schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiționat, precum și curățarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilație din lifturi, în locațiile unde accesul către unitatea de alimentație publică presupune folosirea acestuia.”

Activitatea în baruri, cluburi și discoteci nu este permisă.

De asemenea, reluarea activităților în restaurantele și cafenelele aflate în interiorul clădirilor, inclusiv în cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unități de cazare, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației


Această rubrică este susținută de EASYLAW, manager activități juridice.
Îmbunătățește eficiența echipei și crește performanța societății tale de avocatură, cu pachetul Avocatul PREMIUM. Abonează-te la EASYLAW* și primești gratuit cont PREMIUM pe portalul www.universuljuridic.ro.
🔔Vreau cont demo
MEEMA. Noi măsuri de protecție sanitară pentru clienții restaurantelor și cafenelelor was last modified: septembrie 2nd, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: