Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!
279 views
Articol de Dana Badea, preluat din cariereonline.ro.
Are 31 de ani şi de doi ani se ocupă de propria afacere. Anul în care tocmai am intrat, ar fi al treilea de viaţă al brandului Iutta, an în care, Nicoleta Chirică are planuri de extindere, de a-şi vinde produsele inspirate din folclorul românesc, internaţional. Va începe cu piaţa din UK pentru că partenera sa de afaceri lucrează de mai bine de un an într-o agenție de PR la Londra. Cum a început să facă genţi şi cum un vis a devenit realitate aflaţi pe larg în materialul următor.
Ca formare profesionala iniţială, Nicoleta Chirică, designerul şi fondatorul brandului Iutta, este economist. A absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul ASE – Bucureşti după ce studiase patru ani într-un un liceu de informatică, în Piatra Neamţ. A şi lucrat după absolvirea facultăţii câţiva ani într-o companie de telecomunicaţii, după care în 2012 şi-a dat demisia.
„Mi-am dat seama că nu vreau să mai fac asta şi m-am apucat de design. Am avut simţul estetic dintotdeauna. Când eram mică croiam rochiţe, făceam rochii păpuşilor, mai apoi prietenelor”.
„Vă pricepeţi ?”, întreb eu curioasă .
„Am lucrat foarte mult în atelier să învăţ”, spune Nicoleta Chirică „dar eu nu fac asta. Colaborăm cu diferite ateliere, nu sunt angajaţii noştri, au fost căutări şi alegeri pe care le-am făcut de-a lungul timpului, de ridicare a standardului calităţii. Ar fi excelent să mai înveţe cineva meseria asta. Pentru că nu mai sunt meşteri calificați în marochinărie. Sunt cei din generaţia veche. Nu sunt tineri care să ştie aceasta meserie. Şi e trist cumva”, spune Nicoleta Chirică.
Afacerea cu genţi a început-o în 2013, cu câteva mii de euro.
„Aveam o maşină pe care mi-o cumpărasem şi am vândut-o pentru că am zis ok, vreau să îmi dau demisia şi hai să vad ce pot face cu pasiunea mea. Şi am început practic, nu cu foarte mulţi bani” povesteşte Nicoleta.
Ce au spus părinţii
„A fost destul de şocant pentru ei. Vă daţi seama, făcusem economie, un liceu de informatică…deodată le-am zis că eu nu mai vreau să fac asta, pentru că, efectiv, nu îmi mai făcea plăcere să mă trezesc să merg la birou. A fost şocant pentru ei, pentru că se gândeau ce o să se întâmple, dacă nu merge afacerea, pentru că, ăsta e primul instinct. Dar indiferent ce mi-au zis ei şi alţii, eu nu am avut niciodată dubii”, spune Nicoleta.
Citiți continuarea articolului pe Cariere Online.