Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară – modificări (Legea nr. 46/2021)
Actul modificat | Actul modificator | Modificări |
Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară (M. Of. nr. 299 din 18 aprilie 2019)
| Legea nr. 46/2021 pentru modificarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară (M. Of. nr. 274 din 18 martie 2021) | – modifică: art. 16, art. 65 alin. (1) lit. a). |
În M. Of. nr. 274 din 18 martie 2021 s-a publicat Legea nr. 46/2021 pentru modificarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară.
Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară.
Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară.
Art. 16 din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară (modificat prin Legea nr. 46/2021)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 prevedea:
„Art. 16
Activitatea consulară este coordonată metodologic și evaluată în baza unui set unitar de criterii, cantitative și calitative, de către departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Obiectivele, criteriile și procedura de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 16 modifică și vor avea următorul conținut:
„Art. 16
(1) Activitatea consulară este coordonată metodologic și evaluată în baza unui set unitar de criterii, cantitative și calitative, inclusiv pe baza sugestiilor primite din partea cetățenilor cu privire la activitatea consulară, de către departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Obiectivele, criteriile, modalitatea de analiză a sugestiilor cetățenilor și procedura de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(2) Evaluările, sugestiile și propunerile, asumate de petenți, primite de la cetățeni, sunt procesate prin intermediul Sistemului informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetățeni (SIMISC)”.
Art. 65 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară (modificat prin Legea nr. 46/2021)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, la art. 65 alin. (1), lit. a) prevedea:
„(1) În cadrul activității consulare, Ministerul Afacerilor Externe, misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră utilizează următoarele sisteme informatice, componente ale platformei unice Sistemul informatic integrat consular ECons:
a) Sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetățeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetățenii români aflați în străinătate, se poartă corespondența interinstituțională și se ține evidența cazurilor de asistență și protecție consulară;”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 65 alin. (1), lit. a) modifică și vor avea următorul conținut:
„(1) În cadrul activității consulare, Ministerul Afacerilor Externe, misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră utilizează următoarele sisteme informatice, componente ale platformei unice Sistemul informatic integrat consular ECons:
a) Sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetățeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetățenii români aflați în străinătate, se procesează și se centralizează evaluările, sugestiile și propunerile venite de la cetățeni, se poartă corespondența interinstituțională și se ține evidența cazurilor de asistență și protecție consulară;”.