Legea nr. 237/2015, Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă și alte acte normative – modificări (Legea nr. 17/2024)

17 ian. 2024
Vizualizari: 285

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare

(M. Of. nr. 800 din 28 octombrie 2015)

Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență

(M. Of. nr. 466 din 25 iunie 2014)

Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților

(M. Of. nr. 550 din 24 iulie 2015)

Legea nr. 17/2024 pentru modificarea și completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative

(M. Of. nr. 36 din 16 ianuarie 2024)

Legea nr. 237/2015:

– modifică: art. 1 alin. (2) pct. 7, pct. 56, art. 6 alin. (1), art. 34 alin. (3), art. 98, art. 101, art. 102, art. 110 alin. (1), lit. a), c) și e)art. 178;

– introduce: art. 1 alin. (1) lit. (c^1)-(c^3), art. 1 alin. (2) pct. 2^1-2^3, pct. 35^1 și 35^2, pct. 40^1, art. 1 alin. (3) și (4), art. 6 alin. (1), art. 34 alin. (3), art. 98, art. 98^1 și 98^2, art. 110 alin. (2^1)-(2^10), art. 163 alin. (1) lit. n^1)-n^7), art. 173 alin. (1^1), partea a II^1-a: art. 177^1-art. 177^14.

Legea nr. 85/2014:

– modifică: art. 5 alin. (1) pct. 31, art. 243 alin. (1), art. 245 alin. (2), partea introductivă;

– introduce: art. 243 alin. (1^1).

Legea nr. 213/2015:

– introduce: art. 2 alin. (3^3), art. 39 alin. (7).

 

În M. Of. nr. 36 din data de 16 ianuarie 2024 s-a publicat Legea nr. 17/2024 pentru modificarea și completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivei legi.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Legea nr. 237/2015

Art. 1 alin. (1) lit. c^1-c^3

Noua reglementare

La articolul articolul 1 alineatul (1), după litera c) se introduc trei noi litere, lit. c^1)-c^3), cu următorul cuprins:

Art. 1: Dispoziții generale
(1) Prezenta lege reglementează:

„c^1) procedura specială de redresare financiară aplicabilă societăților și măsurile pe care A.S.F. le poate dispune în cadrul acesteia;

c^2) regimul juridic al societăților cărora le este retrasă autorizația de funcționare și supravegherea exercitată de A.S.F. asupra acestora;

c^3) dispoziții privind dizolvarea și lichidarea societăților, inclusiv a celor prevăzute la lit. c2), cu excepția reasigurătorilor;”

Art. 1 alin. (2) pct. 2^1-2^3

Noua reglementare

La articolul 1 alineatul (2), după punctul 2 se introduc trei noi puncte, pct. 2^1-2^3, cu următorul cuprins:

(2) În sensul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

„2^1. administrator interimar – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraților, constituit conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților, cu modificările și completările ulterioare, numită prin decizie a A.S.F. să asigure administrarea și conducerea societății pentru care A.S.F. dispune dizolvarea și lichidarea sau pentru care introduce cererea de deschidere a procedurii falimentului;

2^2. administrator special – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraților, numită prin decizie a A.S.F. să asigure administrarea și conducerea societății aflate în procedură specială de redresare financiară potrivit prevederilor prezentei legi, cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 19;

2^3. administrator temporar – persoană fizică sau juridică, inclusiv Fondul de garantare a asiguraților, numită prin decizie a A.S.F. să conlucreze temporar cu conducerea unei societăți sau să exercite temporar competențe de conducere și administrare ale acesteia, în scopul remedierii situației financiare, asigurării calității sistemului de guvernanță și/sau asigurării unei conduceri corecte și prudente a activității societății, cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 19;”.

Art. 1 alin. (3) și (4)

Noua reglementare

La articolul 1, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) și (4), cu următorul cuprins:

56. societate – asigurător, reasigurător sau asigurător mixt, în cazul în care nu se specifică altfel, autorizat și supravegheat conform prezentei legi

„(3) Societatea prevăzută la alin. (2) pct. 56 are una dintre următoarele forme juridice:

a) societate pe acțiuni – S.A., constituită conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) societate europeană – SE, constituită conform Regulamentului (CE) nr. 2.157/2001 al Consiliului din 8 octombrie 2001 privind statutul societății europene (SE);

c) societate cooperativă europeană – SCE, constituită conform Regulamentului (CE) nr. 1.435/2003 al Consiliului din 22 iulie 2003 privind statutul societății cooperative europene (SCE).

(4) Prin excepție de la prevederile alin. (3), asigurătorii pot opta pentru forma juridică de societate mutuală de asigurare – S.M.A., constituită conform Legii nr. 71/2019 privind societățile mutuale de asigurare și pentru modificarea și completarea unor acte normative”.

Art. 98

Vechea reglementare

„Art. 98: Identificarea și notificarea deteriorării situației financiare

La momentul constatării deteriorării situației financiare, identificată conform procedurilor instituite, societățile comunică A.S.F. acest lucru”.

Noua reglementare

Articolul 98 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 98: Identificarea și notificarea deteriorării situației financiare

(1) La momentul constatării deteriorării situației financiare, identificată conform procedurilor instituite, societățile notifică A.S.F. acest lucru.

(2) În procedurile prevăzute la alin. (1), societățile au în vedere inclusiv indicatorii și riscul producerii evenimentelor menționate la art. 101 alin. (4).

(3) Societățile transmit A.S.F. procedurile prevăzute la alin. (1), precum și orice versiune actualizată a acestora, conform reglementărilor emise de A.S.F.”.

Art. 98^1 și 98^2

Noua reglementare

După articolul 98 se introduc două noi articole, art. 98^1 și 98^2, cu următorul cuprins:

„Art. 98^1: Planul preventiv de remediere

(1) Societățile care dețin o pondere semnificativă în piața națională de asigurări elaborează planuri preventive de remediere, conform prevederilor prezentului articol și ale art. 982.

(2) Se consideră că o societate are o pondere semnificativă în piața națională de asigurări dacă îndeplinește oricare dintre următoarele condiții:

a) valoarea rezervelor tehnice brute ale societății depășește 5% din valoarea totală a rezervelor tehnice brute la nivel de piață;

b) deține o cotă de piață de cel puțin 5%.

(3) Cota de piață a societăților care dețin o pondere semnificativă în piața națională de asigurări se determină luând în considerare activitatea de asigurare de viață separat de cea de asigurare generală, astfel:

a) pentru asigurările de viață, prin raportarea valorii rezervelor tehnice brute ale societății la totalul rezervelor tehnice brute ale tuturor societăților care subscriu asigurări de viață;

b) pentru asigurările generale, prin raportarea valorii primelor brute subscrise ale societății la valoarea totală a primelor brute subscrise ale tuturor societăților care subscriu asigurări generale.

(4) Societățile prevăzute la alin. (1) elaborează planuri preventive de remediere o dată la 3 ani și le transmit A.S.F. în vederea evaluării.

(5) A.S.F. stabilește anual lista societăților care se încadrează în prevederile alin. (1), în baza situațiilor financiare anuale depuse de societăți pentru exercițiul financiar anterior anului în care se întocmește lista.

(6) A.S.F. notifică societățile cu privire la încadrarea în lista prevăzută la alin. (5), precum și situația în care nu se mai încadrează în listă.

(7) Societățile transmit A.S.F. planul preventiv de remediere prevăzut la alin. (4) în termen de maximum 120 de zile de la data comunicării notificării prevăzute la alin. (6).

(8) Prin excepție de la prevederile alin. (4), A.S.F. poate, prin decizie, să solicite societăților prevăzute la alin. (5) să elaboreze și să transmită planul preventiv de remediere anual sau o dată la 2 ani, în funcție de natura, amploarea și complexitatea activității și riscurilor acestora și de aspectele constatate de A.S.F. în exercitarea atribuțiilor și competențelor sale legale.

(9) În situația prevăzută la alin. (8), societățile transmit A.S.F. primul plan preventiv de remediere în termen de 120 de zile de la data comunicării deciziei și, ulterior, conform frecvenței stabilite prin decizie.

(10) Societățile includ în planul preventiv de remediere cel puțin următoarele informații:

a) rezumatul celor mai importante elemente ale planului și prezentarea capacității generale a societății de remediere a situației financiare și a sistemului de guvernanță;

b) rezumatul modificărilor semnificative survenite în situația societății de la ultimul plan preventiv de remediere depus;

c) un cadru de indicatori proprii care identifică situațiile în care pot fi luate acțiunile și declanșate mecanismele prevăzute în plan; indicatorii sunt cantitativi și calitativi și se referă cel puțin la situația capitalurilor, lichidității, activelor și fondurilor proprii, precum și la profitabilitate, condițiile de piață și cele macroeconomice;

d) acțiunile și mecanismele avute în vedere pentru remedierea situației;

e) calendarul estimat pentru implementarea acțiunilor și mecanismelor planificate;

f) descrierea detaliată a obstacolelor semnificative în calea realizării efective și la timp a planului;

g) alte elemente stabilite prin prevederile legale.

(11) Societățile justifică documentat A.S.F. aprobarea planului de către conducere.

(12) La elaborarea planului preventiv de remediere, societățile nu se bazează în niciun fel pe accesul la sprijin financiar public, astfel cum acesta este definit la art. 2 pct. 41 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor, cu modificările ulterioare.

(13) Societățile actualizează planul preventiv de remediere și îl transmit A.S.F. oricând intervin schimbări ce pot avea un impact semnificativ asupra planului sau ar impune modificarea acestuia, în ceea ce privește:

a) sistemul de guvernanță, activitatea și/sau situația financiară a societății;

b) acțiunile sau mecanismele prevăzute în planul preventiv de remediere transmis.

(14) Prevederile alin. (11), precum și ale art. 982 se aplică și în ceea ce privește planul preventiv de remediere actualizat potrivit prevederilor alin. (13).

(15) Prin excepție de la prevederile alin. (7) și (10), la solicitarea motivată a unei societăți, A.S.F. poate aproba, prin decizie:

a) cerințe simplificate privind conținutul și nivelul de detaliere a informațiilor din planul preventiv de remediere elaborat de societate;

b) un termen de transmitere a planului la A.S.F. de maximum 150 de zile de la data comunicării notificării prevăzute la alin. (6).

(16) A.S.F. poate aproba solicitarea prevăzută la alin. (15) dacă apreciază că o potențială stare de dificultate a societății nu ar avea un impact semnificativ asupra pieței de asigurări, asupra altor societăți și asupra economiei naționale în ansamblu, având în vedere principiile proporționalității și raționamentului calificat.

(17) A.S.F. poate dispune în orice moment, prin decizie, trecerea societății care aplică cerințe simplificate la aplicarea integrală a cerințelor prevăzute la alin. (10), cu stabilirea și comunicarea către societate a termenului de conformare a acesteia la cerințele menționate.

(18) Aplicarea cerințelor simplificate nu afectează competențele A.S.F. de a dispune măsurile de înlăturare directă a deficiențelor planului sau a obstacolelor în calea implementării acestuia, prevăzute la art. 982 alin. (3), și/sau măsurile preventive și corective prevăzute la art. 101.

Art. 98^2: Evaluarea planului preventiv de remediere și măsuri de înlăturare a deficiențelor sau a obstacolelor

(1) A.S.F. evaluează dacă planul preventiv de remediere:

a) conține informațiile prevăzute la art. 981 alin. (10) sau alin. (15) lit. a), după caz;

b) respectă următoarele cerințe:

(i) punerea în aplicare a acțiunilor propuse în plan este, în mod rezonabil, de natură să asigure menținerea viabilității și remedierea situației financiare a societății, ținând cont și de acțiunile premergătoare pe care aceasta le-a întreprins sau a planificat să le întreprindă;

(ii) implementarea planului și a posibilităților de remediere identificate în acesta este, în mod rezonabil, de natură să fie realizată rapid și eficient, cu evitarea la maximum a efectelor negative semnificative asupra pieței asigurărilor, inclusiv în scenariul în care și alte societăți ar trebui să implementeze propriile planuri preventive de remediere în aceeași perioadă.

(2) La evaluarea planului, A.S.F. ia în considerare gradul în care nivelul și calitatea fondurilor proprii, precum și nivelul de solvabilitate și/sau lichiditate al societății corespund naturii, amplorii și complexității activității și riscurilor acesteia.

(3) În cazul în care A.S.F. apreciază că planul preventiv de remediere prezintă deficiențe majore sau că există obstacole semnificative în calea implementării acestuia, solicită societății explicații, iar, ulterior analizării acestora, îi comunică rezultatul evaluării și, dacă este cazul, îi solicită să prezinte un plan modificat care să conțină soluții pentru înlăturarea deficiențelor sau a obstacolelor respective.

(4) Societatea transmite planul modificat în termen de 45 de zile de la data comunicării solicitării A.S.F., cu respectarea în mod corespunzător a prevederilor art. 981 alin. (11).

(5) La cererea societății și pentru motive întemeiate, A.S.F. poate prelungi termenul menționat la alin. (4) cu maximum 30 de zile.

(6) În situația în care apreciază că deficiențele sau obstacolele nu au fost înlăturate prin planul modificat, A.S.F. poate impune societății efectuarea unor modificări punctuale asupra planului în scopul înlăturării sau diminuării la maximum a acestora și stabilește termenul în care societatea realizează modificările, care nu poate fi mai mic de 20 de zile.

(7) În cazul în care societatea nu prezintă un plan preventiv de remediere modificat sau A.S.F. stabilește că planul modificat prezintă în continuare deficiențe sau obstacole și că nici nu este posibilă înlăturarea sau diminuarea la maximum a acestora prin impunerea unor modificări punctuale ale planului, A.S.F. solicită societății să identifice modificările pe care le va aduce activității sale și perioada propusă pentru implementarea acestora pentru a înlătura respectivele deficiențe sau obstacole din calea implementării planului; societatea stabilește perioada de implementare în mod rezonabil, respectiv în concordanță cu modificările propuse și având în vedere natura, amploarea și complexitatea activității și a riscurilor proprii.

(8) Societatea comunică informațiile solicitate conform alin. (7) în termenul stabilit de A.S.F. în funcție de natura, amploarea și complexitatea activității și a riscurilor societății.

(9) În cazul în care societatea nu identifică astfel de modificări în termenul stabilit conform alin. (8) sau A.S.F. apreciază că modificările propuse de aceasta nu ar soluționa în mod adecvat deficiențele sau obstacolele ori societatea îndeplinește în mod defectuos angajamentele de a aduce modificări activității sale asumate conform alin. (8), A.S.F. poate impune societății, prin decizie, să aplice una sau mai multe dintre următoarele măsuri:

a) modificarea profilului de risc;

b) aplicarea de măsuri de capitalizare;

c) revizuirea strategiei de afaceri;

d) modificarea sistemului de guvernanță;

e) măsuri de adecvare a rezervelor tehnice;

f) orice altă măsură pe care A.S.F. o consideră necesară și adecvată în scopul înlăturării respectivelor deficiențe sau obstacole.

(10) În scopul exercitării competenței prevăzute la alin. (9), A.S.F. are în vedere ca măsurile impuse să fie proporționale cu gravitatea deficiențelor sau amplitudinea obstacolelor identificate”.

 

În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, societățile transmit Autorității de Supraveghere Financiară procedurile prevăzute la art. 98 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege.

Legea nr. 85/2014

Art. 5 alin. (1) pct. 31

Vechea reglementare

În înțelesul prezentei legi, termenii și expresiile au următoarele semnificații:

31. insolvența societății de asigurare/reasigurare este acea stare a societății de asigurare/reasigurare caracterizată prin una dintre următoarele situații:

a) incapacitatea vădită de plată a datoriilor exigibile cu disponibilitățile bănești;

b) scăderea valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumătate din limita minimă prevăzută de reglementările legale în vigoare pentru fondul de siguranță;

c) imposibilitatea restabilirii situației financiare a societății de asigurare/reasigurare în cadrul procedurii de redresare financiară;”

Noua reglementare

La articolul 5 alineatul (1), punctul 31 se modifică și va avea următorul cuprins:

„31. insolvența societății de asigurare/reasigurare este acea stare a societății de asigurare/reasigurare caracterizată prin una dintre următoarele situații:

a) incapacitatea vădită de plată a datoriilor exigibile cu disponibilitățile bănești;

b) retragerea autorizației de funcționare ca urmare a constatării nerespectării sau a imposibilității restabilirii nivelului fondurilor proprii eligibile să acopere SCR – cerința de capital de solvabilitate și/sau MCR – cerința de capital minim, conform Legii nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare, cumulativ cu existența unor capitaluri proprii negative inclusiv în cazul în care această situație se manifestă ulterior retragerii autorizației respective, în cazul societăților supravegheate conform părții I din aceeași lege;

c) retragerea autorizației de funcționare ca urmare a scăderii valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumătate din limita minimă prevăzută de reglementările legale în vigoare pentru fondul de siguranță, în cazul societăților supravegheate conform părții a II-a «Regimul național de supraveghere» din Legea nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare, cumulativ cu existența unor capitaluri proprii negative inclusiv în cazul în care această situație se manifestă ulterior retragerii autorizației respective, în cazul societăților supravegheate conform părții a II-a din aceeași lege;

d) retragerea autorizației în cazul asigurătorului rezidual rezultat din procesul de rezoluție conform prevederilor art. 71 din Legea nr. 246/2015, cu modificările ulterioare”.

Art. 243 alin. (1)

Vechea reglementare

„Art. 243

(1) Procedura falimentului, reglementată prin prezentul capitol, se aplică societăților de asigurare/reasigurare prevăzute de art. 2 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul în străinătate, precum și sucursalelor și filialelor societăților de asigurare din state terțe, care au sediul în România”.

Noua reglementare

La articolul 243, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 243

(1) Procedura falimentului, reglementată prin prezentul capitol, se aplică societăților prevăzute la art. 1 alin. (2) pct. 56 din Legea nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul în străinătate, precum și sucursalelor societăților de asigurare din state terțe, care au sediul în România”.

Art. 243 alin. (1^1)

Noua reglementare

La articolul 243, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:

„(1^1) În sensul prevederilor alin. (1), prin societăți se înțeleg inclusiv societățile de asigurare/reasigurare cărora le-a fost retrasă autorizația de funcționare în condițiile art. 110 din Legea nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare”.

Art. 245 alin. (2) parte introductivă

Vechea reglementare

„(2) Procedura falimentului unei societăți de asigurare/reasigurare autorizate în România, precum și a sucursalelor acesteia stabilite în alte state membre este guvernată de legea română în ceea ce privește regimul și aplicarea procedurii falimentului, în mod special cu privire la:”

Noua reglementare

La articolul 245 alineatul (2), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Procedura falimentului unei societăți de asigurare/reasigurare, precum și al sucursalelor acesteia stabilite în alte state membre este guvernată de legea română în ceea ce privește regimul și aplicarea procedurii falimentului, în mod special cu privire la:”

Legea nr. 213/2015

Art. 2 alin. (3^3)

Noua reglementare

La articolul 2, după alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alin. (3^3), cu următorul cuprins:

„(3^3) Fondul este autorizat să negocieze și să încheie acordurile prevăzute la art. 10a alin. (13) și art. 25a alin. (13) din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009 privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi, astfel cum a fost modificată prin Directiva (UE) 2021/2.118 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi, cu organismele din statele membre înființate, autorizate sau desemnate conform dreptului intern de transpunere a acelorași articole ale directivei”.

Prezenta lege intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția prevederilor art. I pct. 16-18, care intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:

a) Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea și lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 23 iulie 2013, cu modificările ulterioare;

b) art. 2 pct. 3, 29 și 32, art. 5 – 17, art. 26-38 și art. 160 lit. a), b) și j) din Legea nr. 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 813 din 2 noiembrie 2015, cu modificările ulterioare.

Ori de câte ori prin legi și prin alte acte normative se face trimitere la Legea nr. 503/2004, republicată, cu modificările ulterioare, abrogată prin prezenta lege, trimiterea se consideră a fi făcută la Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege.

Ori de câte ori prin legi și prin alte acte normative se fac referiri la „procedura de redresare financiară”, acestea se consideră a fi făcute la „procedura specială de redresare financiară” reglementată în partea a II1-a din Legea nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege.

***

Prezenta lege transpune:

– titlul IV din Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 335 din 17 decembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția art. 268 alin. (1) lit. d) și f), art. 268 alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. c) cu privire la autoritățile competente în ceea ce privește procedurile de lichidare, art. 270 alin. (1), art. 272 alin. (1), art. 277 și 278;

– dispozițiile art. 1 pct. 8 în ceea ce privește alineatul (13) al doilea paragraf al art. 10a introdus prin pct. 8, dispozițiile art. 1 pct. 18 în ceea ce privește alineatul (13) al doilea paragraf al art. 25a introdus prin pct. 18 și dispozițiile art. 2 alineatul (1) al treilea paragraf din Directiva (UE) 2021/2.118 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 265/11 din 7 octombrie 2009.

 

Legea nr. 237/2015, Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență și alte acte normative – modificări (Legea nr. 17/2024) was last modified: ianuarie 17th, 2024 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.