Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor – modificări (O.U.G. nr. 68/2016)

26 oct. 2016
Vizualizari: 15545
Art. 61 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 61 alin. (1) lit. a) stabilea faptul că următoarele fapte constituie contravenție și se sancționează după cum urmează:

a) cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei, pentru persoanele fizice, și de la 20.000 lei la 40.000 lei, pentru persoanele juridice, încălcarea dispozițiilor art. 8 alin. (1), (2) și (4), art. 13, 14, art. 15 alin. (1) lit. a) și b), art. 17 alin. (2), art. 19 alin. (2) lit. a), c) și d), alin. (3) și (4), art. 22 alin. (1) și (2), art. 26 alin. (1), art. 27 alin. (1), art. 28 alin. (1), art. 32 alin. (1); (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 61 alin. (1) lit. a) dispune următoarele:

a) cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei, pentru persoanele fizice, și de la 20.000 lei la 40.000 lei, pentru persoanele juridice, încălcarea dispozițiilor art. 8 alin. (1), (2) și (4), art. 13, 14, art. 15 alin. (1) lit. a) și b), art. 17 alin. (2), art. 19 alin. (2) lit. a), c) și d), alin. (3) și (4), art. 22 alin. (1) și (2), art. 26 alin. (1), art. 27 alin. (1), art. 28 alin. (1), art. 32 alin. (1), art. 36 alin. (2);”.

 

Anexa nr. 1 pct. 3 și 5 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 1 pct. 3 și 5 prevedea faptul că următorii termeni au următoarele semmnificații, în sensul respectivei legi:

3. biodeșeuri – deșeuri biodegradabile provenite din grădini și parcuri, deșeurile alimentare sau cele provenite din bucătăriile gospodăriilor private, restaurantelor, firmelor de catering ori din magazine de vânzare cu amănuntul, compatibile cu deșeurile provenite din unitățile de prelucrare a produselor alimentare;

(…)

5. cele mai bune tehnici disponibile – cele mai bune tehnici disponibile potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr. 152/2005*) privind prevenirea și controlul integrat al poluării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, cu modificările și completările ulterioare; (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 pct. 3 și 5 stabilesc următoarele: următorii termeni au următoarele semmnificații, în sensul respectivei legi:

3. biodeșeuri – deșeuri biodegradabile provenite din grădini și parcuri, deșeurile alimentare sau cele provenite din bucătăriile gospodăriilor private, restaurantelor, firmelor de catering ori din unități comerciale de vânzare cu amănuntul și deșeuri similare provenite din unitățile de prelucrare a produselor alimentare;

(…)

5. cele mai bune tehnici disponibile – cele mai bune tehnici disponibile, definite la art. 3 lit. j) din Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Anexa nr. 1 pct. 9^1 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 pct. 9^1 prevede următoarele: următorii termeni au următoarele semmnificații, în sensul respectivei legi:

9^1 deșeuri din construcții și desființări – deșeurile corespunzătoare codurilor de deșeuri care sunt prevăzute la capitolul 17 din anexa la Decizia Comisiei 2014/955/UE, exclusiv deșeurile periculoase și materialele geologice naturale în conformitate cu definiția categoriei 17 05 04;”.

 

Anexa nr. 1 pct. 25 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La anexa nr. 1, după pct. 24 se introduce un nou punct, pct. 25.

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 pct. 25 dispune următoarele:

25. «plătești pentru cât arunci» – instrument economic care are drept scop creșterea ratei de reutilizare, reciclare și reducerea cantității de deșeuri la depozitare prin stimularea colectării separate a deșeurilor”.

 

Anexa nr. 3 partea introductivă a notei de subsol din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglemenare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 3 partea introductivă a notei de subsol dispune următoarele:

*) Aceasta include instalații de incinerare destinate tratării deșeurilor municipale solide, numai în cazul în care randamentul lor energetic este egal sau mai mare decât:”.

 

Anexa nr. 3 text de notă de subsol din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La anexa nr. 3, după finalul textului notei de subsol se introduce un nou text.

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 3 textul de notă de subsol prevede următoarele:

Formula eficienței energetice este înmulțită cu un factor de corecție climaterică (FCC), după cum se indică mai jos:

1. FCC pentru instalațiile care funcționează și sunt autorizate în conformitate cu legislația Uniunii aplicabilă înainte de 1 septembrie 2015. FCC = 1 dacă HDD >= 3 350 FCC = 1,25 dacă HDD <= 2 150 FCC = – (0,25/1 200) x HDD + 1,698 dacă 2 150 < HDD < 3 350.

2. FCC pentru instalațiile autorizate după 31 august 2015 și pentru instalațiile de la punctul 1 după 31 decembrie 2029: FCC = 1 dacă HDD >= 3 350 FCC = 1,12 dacă HDD <= 2 150 FCC = – (0,12/1 200) x HDD + 1,335 dacă 2 150 < HDD < 3 350 (Valoarea rezultată a FCC va fi rotunjită la trei zecimale.) Valoarea HDD (HeatingDegreeDays – grade zile pentru încălzire) ar trebui să fie considerată ca fiind egală cu media valorilor HDD pentru locul unde este situată instalația de incinerare, calculată pentru o perioadă de 20 de ani consecutivi anteriori anului pentru care se calculează FCC. Pentru calcularea valorii HDD ar trebui aplicată următoarea metodă stabilită de Eurostat: Valoarea HDD este egală cu (18°C – Tm) x d, dacă Tm este mai mic de sau egal cu 15°C (pragul de încălzire), și egală cu 0 dacă Tm este mai mare de 15°C; Tm reprezintă media temperaturii exterioare (Tmin + Tmax/2) dintr-o perioadă de d zile. Calculele trebuie efectuate zilnic (d = 1) și adunate pentru un an”.

 

Anexa nr. 4 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 4 – Abrogată.

 

Anexa nr. 5 lit. B pct. 3 – 5 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 5 lit. B pct. 3 – 5 prevedea faptul că măsuri care pot afecta faza de proiectare, producție și distribuție (…)

3. Organizarea de cursuri de formare pentru autoritățile competente pentru includerea cerințelor privind prevenirea generării de deșeuri în autorizațiile eliberate în temeiul prezentei legi și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea și controlul integrat al poluării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, cu modificările și completările ulterioare

4. Includerea de măsuri de prevenire a generării de deșeuri la instalațiile care nu intră sub incidența Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 152/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, cu modificările și completările ulterioare

Unde este cazul, astfel de măsuri pot include evaluări sau planuri de prevenire a generării de deșeuri.

5. Organizarea de campanii de sensibilizare sau acordarea de ajutoare financiare în luarea deciziilor ori alte tipuri de sprijin pentru întreprinderi. Aceste măsuri pot fi deosebit de eficiente în măsura în care sunt concepute și adaptate pentru întreprinderile mici și mijlocii și sunt aplicate în rețele de întreprinderi bine stabilite.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 5 lit. B pct. 3 – 5 prevăd următoarele:

3. Organizarea de cursuri de formare pentru autoritățile competente privind includerea cerințelor privind prevenirea generării de deșeuri în autorizațiile eliberate în temeiul prezentei legi și al Legii nr. 278/2013.

4. Includerea de măsuri de prevenire a generării de deșeuri la instalațiile care nu intră sub incidența Legii nr. 278/2013. Unde este cazul, astfel de măsuri pot include evaluări sau planuri de prevenire a generării de deșeuri.

5. Organizarea de campanii de sensibilizare sau acordarea de ajutor financiar, ajutor în luarea deciziilor ori alte tipuri de sprijin pentru întreprinderi. Aceste măsuri pot fi deosebit de eficiente în măsura în care sunt concepute și adaptate pentru întreprinderile mici și mijlocii și sunt aplicate în rețele de întreprinderi bine stabilite”.

 

Anexa nr. 5 lit. B pct. 5^1 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La anexa nr. 5 lit. B, după pct. 5 se introduce un nou punct, pct. 5^1.

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 5 lit. B pct. 5^1 prevede următoarele:

Măsurile de sprijin prevăzute la litera B punctul 5 vor fi implementate cu respectarea legislației naționale și a Uniunii Europene în domeniul ajutorului de stat”.

 

Anexa nr. 6 la Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6, al cărei conținut este prevăzut în anexa la respectiva ordonanță de urgență.

 

Art. 67 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La art. 67, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

Potrivit noii reglementări, art. 67 alin. (1) dispune următoarele:

Art. 67

(1) Anexele nr. 1 – 6 fac parte integrantă din prezenta lege”.

 

Alte prevederi relevante din O.U.G nr. 68/2016

 

Art. II prevede faptul că în termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului:

a) procedura de înregistrare în registrul prevăzut la art. 36;

b) procedura și formatul de raportare a informațiilor prevăzute la art. 49 alin. (1).

Până la intrarea în vigoare a ordinului privind procedura și formatul de raportare a informațiilor prevăzute la art. 49 alin. (1), raportarea datelor și evidența gestionării deșeurilor se realizează potrivit H.G. nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase, cu completările ulterioare.

Art. III dispune faptul că în termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului, gestionarea deșeurilor din construcții și desființări se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Art. IV stabilește faptul că autorizațiile/Autorizațiile integrate de mediu emise anterior intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență rămân supuse prevederilor legale în vigoare la data emiterii acestora.

Art. V prevede faptul că orice trimitere la anexa nr. 4 se consideră făcută la prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.357/2014 al Comisiei din 18 decembrie 2014 de înlocuire a anexei III la Directiva 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind deșeurile și de abrogare a anumitor directive.

Art. VI dispune faptul că respectiva ordonanță de urgență intră în vigoare la 10 zile de la data publicării sale în Monitorul Oficial.

De asemenea, respectiva ordonanță de urgență transpune complet prevederile Directivei 2008/98/CE a Parlamentului și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deșeurile și de abrogare a anumitor directive, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 312 din 22 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, și transpune integral prevederile Directivei (UE) 2015/1127 a Comisiei din 10 iulie 2015 de modificare a anexei II la Directiva 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind deșeurile și de abrogare a anumitor directive, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 184 din 11 iulie 2015.

 

 

Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor – modificări (O.U.G. nr. 68/2016) was last modified: octombrie 25th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.