Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor – modificări (O.U.G. nr. 68/2016)

26 oct. 2016
Vizualizari: 15551
Art. 17 alin. (3) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La art. 17, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3).

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (3) prevede rumătoarele: „(3) Titularii pe numele cărora au fost emise autorizații de construcție și/sau desființări au obligația să gestioneze deșeurile din construcții și desființări astfel încât să atingă progresiv, până la 31 decembrie 2020, potrivit anexei nr. 6, un nivel de pregătire pentru reutilizare, reciclare și alte operațiuni de valorificare materială, inclusiv operațiuni de umplere, rambleiere care utilizează deșeuri pentru a înlocui alte materiale, de minimum 70% din masa cantităților de deșeuri nepericuloase provenite din activități de construcție și desființări, cu excepția materialelor geologice naturale definite la categoria 17 05 04 din anexa la Decizia Comisiei 2014/955/UE”.

 

Art. 22 alin. (2) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (2) prevedea faptul că operatorii economici autorizați din punct de vedere al protecției mediului pentru efectuarea operațiunilor de colectare și transport au obligația să transporte deșeurile numai la instalații autorizate pentru efectuarea operațiunilor de tratare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (2) dispune următoarele:

(2) Operatorii economici care efectuează operații de colectare și transport de deșeuri au obligația să livreze și să transporte deșeurile numai la instalații autorizate pentru efectuarea operațiunilor de tratare, cu respectarea prevederilor art. 20”.

 

Art. 25 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 stabilea faptul că agențiile pentru protecția mediului și autoritățile publice locale iau în considerare la elaborarea documentelor strategice locale și la aprobarea investițiilor în domeniul gestiunii deșeurilor principiul autonomiei și proximității, fără a aduce atingere planului național de gestionare a deșeurilor și strategiei naționale de gestionare a deșeurilor.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 25 dispune următoarele:

Art. 25

La elaborarea documentelor strategice locale și la aprobarea investițiilor în domeniul gestionării deșeurilor, autoritățile publice locale iau în considerare principiul autonomiei și proximității, fără a încălca prevederile planului național de gestionare a deșeurilor și strategiei naționale de gestionare a deșeurilor”.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Art. 26 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 26 alin. (1) dispunea faptul că producătorii/Deținătorii de deșeuri periculoase, precum și operatorii economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului să desfășoare activități de colectare, transport, stocare, tratare sau valorificare a deșeurilor periculoase sunt obligați să colecteze, să transporte și să stocheze separat diferitele categorii de deșeuri periculoase, în funcție de proprietățile fizico-chimice, de compatibilități și de natura substanțelor de stingere care pot fi utilizate pentru fiecare categorie de deșeuri în caz de incendiu, astfel încât să se poată asigura un grad ridicat de protecție a mediului și a sănătății populației potrivit prevederilor art. 20, incluzând asigurarea trasabilității de la locul de generare la destinația finală, potrivit prevederilor art. 49 și 60.

Controlul privind generarea, colectarea, operațiunile de transport, stocarea temporară și tratarea în cazul deșeurilor periculoase se efectuează de către instituțiile abilitate prin lege și are în vedere, în mod deosebit, originea, destinația, precum și măsurile luate de producătorul de deșeuri pentru ambalarea și etichetarea unor astfel de deșeuri.

Transportul deșeurilor periculoase pe teritoriul României este reglementat prin hotărâre a Guvernului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 26 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 26

(1) Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, precum și operatorii economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului să desfășoare activități de colectare, transport, stocare și tratare a deșeurilor periculoase sunt obligați să colecteze, să transporte și să stocheze separat diferitele categorii de deșeuri periculoase, în funcție de proprietățile fizico-chimice, de compatibilități și de natura substanțelor de stingere care pot fi utilizate pentru fiecare categorie de deșeuri în caz de incendiu, astfel încât să se poată asigura un grad ridicat de protecție a mediului și a sănătății populației potrivit prevederilor art. 20, incluzând asigurarea trasabilității de la locul de generare la destinația finală, potrivit prevederilor art. 49”.

 

Art. 26 alin. (4) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La art. 26, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (4).

Potrivit noii reglementări, art. 26 alin. (4)  prevede următoarele:

Activitățile prevăzute la alin. (1) se urmăresc și se supun controlului Gărzii Naționale de Mediu”.

 

Art. 28 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 28 alin. (1) prevedea faptul că producătorii de deșeuri sunt obligați să se asigure că pe durata efectuării operațiunilor de colectare, transport și stocare a deșeurilor periculoase acestea sunt ambalate și etichetate potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, de modificare și de abrogare a directivelor 67/548/CEE și 1999/45/CE, cu modificările ulterioare, precum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.408/2008 privind clasificarea, ambalarea și etichetarea substanțelor periculoase și ale Hotărârii Guvernului nr. 937/2010 privind clasificarea, ambalarea și etichetarea la introducerea pe piață a preparatelor periculoase.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 28 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 28

(1) Producătorii și deținătorii de deșeuri sunt obligați să se asigure că pe durata efectuării operațiunilor de colectare, transport și stocare a deșeurilor periculoase, acestea sunt ambalate și etichetate potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, de modificare și de abrogare a directivelor 67/548/CEE și 1999/45/CE, precum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006”.

 

Art. 32 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

 

Noua reglementare

La art. 32 alin. (2), după lit. f) se introduce o nouă literă, lit. g).

Potrivit noii reglementări, art. 32 alin. (2) lit. g) dispune următoarele:

g) tipurile și cantitățile de deșeuri și produse care rezultă din instalație și codurile operațiilor de tratare”.

 

Art. 33 alin. (2) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 33 alin. (2) stabilea faptul că autorizațiile/Autorizațiile integrate pentru operațiuni de incinerare sau coincinerare cu recuperare de energie a deșeurilor municipale solide se emit dacă valorificarea energiei se realizează cu eficiență energetică mai mare sau egală cu cea prevăzută în anexa nr. 3 pentru operațiunea R1.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 33 alin. (2) dispune următoarele:

(2) Toate autorizațiile/autorizațiile integrate de mediu pentru operațiuni de incinerare sau coincinerare cu recuperare de energie a deșeurilor se emit cu condiția ca valorificarea energetică să se realizeze cu randament energetic ridicat”.

 

Art. 36 alin. (1) și (2) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 36 alin. (1) și (2) dispuneau faptul că în cazul în care structurile enumerate nu fac obiectul cerințelor privind autorizarea, ANPM menține un registru cu:

a) operatorii economici care colectează și transportă deșeuri în sistem profesional;

b) comercianții sau brokerii;

c) operatorii economici care fac obiectul derogărilor de la cerințele de autorizare potrivit prevederilor art. 34.

Persoanele fizice autorizate și persoanele juridice prevăzute la alin. (1) sunt obligate să informeze, până la data de 31 decembrie a fiecărui an, autoritatea publică teritorială pentru protecția mediului asupra activității desfășurate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 36 alin. (1) și (2) stabilesc următoarele:

Art. 36

(1) Agenția Națională pentru Protecția Mediului ține un registru cu următoarele tipuri de operatori economici, care nu se supun autorizării:

a) operatorii economici care transportă deșeuri nepericuloase în sistem profesional;

b) comercianții care nu intră fizic în posesia deșeurilor sau brokerii;

c) operatorii economici care fac obiectul derogărilor de la cerințele de autorizare potrivit prevederilor art. 34.

(2) Operatorii economici prevăzuți alin. (1) sunt obligați să se înscrie în registrul ținut de Agenția Națională pentru Protecția Mediului”.

 

Art. 36 alin. (4) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 36 alin. (4) stabilea faptul că ANPM elaborează procedura de înregistrare în registrul prevăzut la alin. (1), în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei legi, care va fi aprobată prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 36 alin. (4) – Abrogat.

 

Art. 37 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 37 alin. (1) dispunea faptul că pentru îndeplinirea obiectivelor prezentei legi se elaborează planuri de gestionare a deșeurilor la nivel național, regional, județean, inclusiv al municipiului București.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 37 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 37

(1) Pentru îndeplinirea obiectivelor prezentei legi se elaborează planuri de gestionare a deșeurilor la nivel național, județean și al municipiului București, în conformitate cu prevederile art. 1, 4, 20 și 24”.

 

Art. 38 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 38 stabilea faptul că în baza principiilor și obiectivelor prevăzute în PNGD și a cadrului general stabilit prin Ordinul ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 951/2007 privind aprobarea Metodologiei de elaborare a planurilor regionale și județene de gestionare a deșeurilor se elaborează/realizează/revizuiesc planurile regionale de gestionare a deșeurilor, denumite în continuare PRGD, de către Agenția Regională pentru Protecția Mediului, denumită în continuare ARPM, împreună cu toate consiliile județene aparținând regiunii respective.

PRGD se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 38 Abrogat.

 

Art. 44 din Legea nr. 211/2011 (modificată prin O.U.G nr. 68/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 44 prevedea faptul că PNGD se monitorizează anual de către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului prin ANPM, se evaluează cel puțin o dată la 6 ani și se revizuiește, după caz.

PJGD se monitorizează anual, se evaluează de către APM o dată la 2 ani și se revizuiesc, după caz.

Revizuirea PJGD se realizează de către consiliul județean, în baza recomandărilor raportului de monitorizare/evaluare întocmit de APM.

Revizuirea PRGD se realizează de către ARPM împreună cu toate consiliile județene din regiunea respectivă, în baza recomandărilor raportului de monitorizare/evaluare întocmit de ARPM.

Revizuirea PNGD se realizează de către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului, în baza recomandărilor raportului de monitorizare/evaluare întocmit de ANPM.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 44 stabilește următoarele:

Art. 44

(1) Planul național de gestionare a deșeurilor și programul național de prevenire a generării deșeurilor se evaluează cel puțin o dată la 6 ani și se revizuiesc, după caz, de către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului, în baza raportului de monitorizare întocmit de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, având în vedere prevederile art. 16 și 17, acolo unde acestea sunt aplicabile.

(2) Planul național de gestionare a deșeurilor și programul național de prevenire a generării deșeurilor se monitorizează anual de către Agenția Națională pentru Protecția Mediului.

(3) Planurile județene de gestionare a deșeurilor, denumite în continuare PJGD, și Planul de gestionare a deșeurilor pentru municipiul București, denumit în continuare PMGD, respectiv programele județene și al municipiului București de prevenire a generării deșeurilor, ca parte integrantă din PJGD și PMGD, se monitorizează anual, se evaluează de către agenția județeană pentru protecția mediului, denumită în continuare APM, o dată la 2 ani și se revizuiesc, după caz, de către consiliul județean și Consiliul General al Municipiului București, în baza raportului de monitorizare/evaluare întocmit de APM”.

 

Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor – modificări (O.U.G. nr. 68/2016) was last modified: octombrie 25th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.