H.G. nr. 549/2018 privind condițiile, procedura și termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părți din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor. Prezentare generală

30 iul. 2018
Vizualizari: 3428
Capitolul III („Procedura de restituire de accize”)

 

Art. 7 dispune că perioada de restituire acoperită de cererea depusă de operatorul economic este trimestrul calendaristic.

În cazul operatorilor economici care aprovizionează vehiculele eligibile direct de la operatori economici înregistrați potrivit Codului fiscal în calitate de comercianți en detail de produse energetice, prin intermediul unui card de gestiune a alimentărilor, respectiv al unui inel emițător/receptor, baza pentru restituirea de accize reprezintă cantitatea totală de motorină rezultată prin însumarea cantităților alimentate efectiv de fiecare vehicul eligibil în parte.

În cazul operatorilor economici care alimentează vehiculele eligibile pe care le dețin din rezervoarele proprii de alimentare dotate cu dispersoare electronice pentru distribuție, baza pentru restituirea de accize reprezintă cantitatea totală de motorină obținută prin însumarea cantităților alimentate efectiv de fiecare vehicul eligibil de la rezervor.

Baza pentru restituire reprezintă cantitatea în litri alimentată efectiv.

Operatorii economici eligibili pot solicita restituirea de accize pentru toate vehiculele eligibile deținute în cursul trimestrului pentru care se solicită restituirea.

Art. 8 dispune că suma de restituit, aferentă diferenței dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat, stabilite pentru motorină potrivit Codului fiscal, reprezintă valoarea exprimată în lei a rezultatului obținut prin înmulțirea bazei de restituire prevăzute la art. 7 cu 183,62 lei/1.000 litri.

Astfel, suma de restituit se stabilește fără subdiviziuni, prin reducere atunci când fracțiunile în bani sunt mai mici de 50 și prin majorare atunci când fracțiunile în bani sunt mai mari sau egale cu 50.

În vederea solicitării restituirii sumelor prevăzute anterior, operatorii economici depun la administratorul schemei o cerere de restituire de accize în format electronic, potrivit modelului din anexa nr. 1, conform art. 9.

Cererea de restituire de accize se depune pentru un trimestru calendaristic, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită restituirea, dar nu mai târziu de un an de la această dată.

Cererea prevăzută mai conform dispozițiilor de mai sus este însoțită de următoarele documente, prezentate în format electronic:

– copie de pe certificatul de înregistrare fiscală/înregistrare în scopuri de TVA:

– certificatul de atestare fiscală, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, din care rezultă că nu înregistrează obligații fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, în condițiile prevăzute, respectiv la momentul depunerii cererii de restituire de accize, nu înregistrează obligații fiscale restante la bugetul general consolidat, astfel cum rezultă din certificatul de atestare fiscală eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și din certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorității administrației publice locale;

– certificatul fiscal privind impozitele și taxele locale, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorității administrației publice locale, din care rezultă că nu înregistrează obligații fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura impozitelor și taxelor locale, în condițiile anterior amintite;

– copie de pe contractul/contractele încheiat/încheiate cu emitentul cardului de gestiune a alimentărilor ori cu al inelului emițător/receptor, după caz;

– copie de pe dovada deținerii dispersorului electronic pentru distribuție din rezervoarele pentru consum propriu deținute la punctele lor de alimentare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuție, în cazul operatorilor economici stabiliți în România, în cazul operatorilor economici stabiliți în România (operatorii economici trebuie să țină în format electronic evidența intrărilor/ieșirilor de motorină aferente fiecărui rezervor propriu, din care să rezulte cantitățile de motorină cu care au fost alimentate vehiculele eligibile în cursul trimestrului care face obiectul cererii de restituire, să dețină pentru aceste rezervoare certificate de calibrare eliberate de Biroul Român de Metrologie Legală sau de un laborator de metrologie agreat de acesta, iar rezervoarele să fie dotate cu dispersoare electronice pentru distribuție);

– declarație pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinește condițiile referitoare la faptul că nu beneficiază de alte compensații pentru activitatea de transport desfășurată cu vehiculele eligibile;

– declarație pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinește condițiile:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

1. nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate conform prevederilor legale în vigoare;

2. nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate definite potrivit prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulament;

3. nu se află în procedură de executare silită, faliment, dizolvare, închidere operațională sau lichidare;

– declarația pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, o declarație pe propria răspundere din care rezultă că operatorul economic nu este încadrat în categoria întreprinderilor mici și mijlocii;

– în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la stațiile de distribuție ale operatorilor economici înregistrați potrivit Codului fiscal în calitate de comercianți en detail de produse energetice, un borderou centralizator al cantităților de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 2, precum și copii de pe facturile de achiziție a motorinei, emise de către stațiile de distribuție sau de către terți. Borderoul se întocmește pe baza informațiilor din facturile de achiziție a motorinei și din anexele la facturi;

– în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la rezervoarele proprii de alimentare, un borderou centralizator al cantităților de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 2, precum și copii de pe facturile de achiziție a motorinei. Acest borderou se întocmește pe baza informațiilor stocate pe unitățile electronice de stocare prevăzute (din rezervoarele pentru consum propriu deținute la punctele lor de alimentare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuție, în cazul operatorilor economici stabiliți în România);

– copie de pe documentul din care reiese deținerea contului la Trezoreria Statului pentru operatorii economici stabiliți în România/contului bancar pentru operatorii economici stabiliți în alte state membre;

– copii ale scrisorilor de transport prevăzute în Convenția privind contractul pentru transportul rutier internațional de mărfuri pe șosele – C.M.R., aferente transporturilor pentru care solicită restituirea, în cazul operatorilor economici stabiliți în alte state membre care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu.

Facturile de achiziție a motorinei trebuie să conțină informațiile prevăzute de Codul fiscal.

Facturile pentru alimentările de combustibil și anexele acestora sunt emise, de regulă, de stațiile de distribuție, în situația în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emițător/receptor sunt gestionate de către aceste stații. În cazul în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emițător/receptor nu sunt gestionate de stațiile de distribuție, ci de către terți, aceștia vor emite facturile pentru alimentările de combustibil și anexele acestora.

În cazul operatorilor economici care alimentează direct de la stațiile de distribuție ale operatorilor economici înregistrați potrivit Codului fiscal în calitate de comercianți en detail de produse energetice, pe anexele la facturi trebuie să fie înscrise cel puțin următoarele informații: stația de alimentare, data alimentării, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, numărul de identificare al cardului de gestiune a alimentărilor ori, după caz, al inelului emițător/receptor, cantitatea de motorină alimentată exprimată în litri pe fiecare vehicul, numărul de kilometri înregistrați la bordul vehiculului la momentul alimentării.

Facturile de achiziție a motorinei nu pot constitui prin ele însele o justificare a consumului pentru restituirea de accize.

Potrivit art. 10 prevede, cererile de restituire trebuie să fie corect și complet întocmite, să fie depuse în sistemul informatizat de administrare a schemei în termenele stabilite (și anume: cererea de restituire de accize se depune pentru un trimestru calendaristic, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită restituirea, dar nu mai târziu de un an de la această dată), să fie semnate electronic de către operatorul economic solicitant sau de reprezentantul acestuia și să fie însoțite de documentele justificative prevăzute.

În termen de 3 zile de la înregistrarea unei cereri de restituire, operatorul economic are posibilitatea să solicite în sistemul informatizat de administrare a schemei returnarea cererilor de restituire în situația în care constată în cererea sa existența unor inexactități.

În situația astfel prevăzută, după înlăturarea cauzelor care au condus la solicitarea de returnare a cererii de restituire, operatorul economic depune o nouă cerere de restituire, fără a depăși termenele stabilite, conform mențiunilor anterioare.

Prin excepție, operatorii economici licențiați în alte state membre pot să depună cererile de restituire însoțite de documentele justificative prevăzute pe suport hârtie.

Cererile de restituire prevăzute trebuie să fie corect și complet întocmite, să fie depuse în termenele stabilite, să fie semnate de către operatorul economic solicitant sau de reprezentantul acestuia.

Cererile de restituire de accize se soluționează în ordinea înregistrării acestora.

Art. 11 stabilește faptul că următoarele documente: copia de pe certificatul de înregistrare fiscală/înregistrare în scopuri de TVA; copia de pe contractul/contractele încheiat/încheiate cu emitentul cardului de gestiune a alimentărilor ori cu al inelului emițător/receptor, după caz și copia de pe dovada deținerii dispersorului electronic pentru distribuție, în cazul operatorilor economici stabiliți în România – se vor prezenta administratorului schemei cu ocazia depunerii primei cereri de restituire de accize. Orice modificare ulterioară a informațiilor din documentele prevăzute mai sus se va prezenta administratorului schemei cu ocazia depunerii primei cereri de restituire de accize ulterioare datei la care a intervenit modificarea. În acest sens operatorul economic depune documentele, corespunzătoare modificărilor intervenite.

Conform art. 12, în vederea soluționării cererii de restituire, administratorul schemei verifică îndeplinirea condițiilor de eligibilitate prin:

– confruntarea cu informațiile referitoare la operatorul economic pe care le deține în baza sa de date;

– pe baza informațiilor referitoare la vehicule pe care le deține în baza sa de date;

– pe baza informațiilor furnizate în baza protocolului de colaborare dintre Ministerul Finanțelor Publice, Agenția Națională de Administrare Fiscală și Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., prin Ministerul Transporturilor;

– prin analizarea informațiilor din documentele anexate cererii pentru restituirea accizelor;

– dacă în perioada pentru care solicită restituirea de accize operatorul economic este eligibil și dacă fiecare vehicul pentru care se solicită restituirea de accize este eligibil, prin confruntarea cu datele și informațiile pe care le deține în baza sa de date/furnizate de către alte autorități;

– dacă baza de restituire prevăzută (cantitatea în litri alimentată efectiv) este corect determinată, prin analizarea informațiilor prezentate în borderoul anexat cererii pentru restituirea accizelor, prevăzut în anexa nr. 2;

– dacă suma de restituit înscrisă în cererea solicitantului este corect determinată potrivit algoritmului prevăzut la art. 8 și se referă numai la alimentări efectuate în perioada în care operatorul economic și vehiculele sunt eligibile.

Inexistența cel puțin a uneia dintre informațiile privind o alimentare, prevăzute în borderoul centralizator al cantităților de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, atrage după sine neluarea în calcul a respectivei alimentări pentru baza de restituire mai sus amintită. Astfel, baza de restituire nu poate depăși suma cantităților de motorină din facturile de achiziție a acesteia care însoțesc cererea de restituire.

Suma de restituit determinată conform legii nu poate depăși suma solicitată prin cerere.

În sensul precizărilor de mai sus, Între Ministerul Finanțelor Publice, Agenția Națională de Administrare Fiscală și Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., prin Ministerul Transporturilor, se încheie un protocol de colaborare cu privire la transmiterea:

– informațiilor referitoare la operatorii economici din România care nu mai îndeplinesc condițiile prevăzute amintite mai sus, care se transmit de către Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. Protocolul va conține prevederi privind frecvența cu care se comunică informațiile către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. pentru operatorii economici care solicită restituirea accizei;

– informațiilor prevăzute în anexa nr. 2, necesare pentru efectuarea controlului ulterior, care se comunică de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. structurii de specialitate cu atribuții privind inspecția economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.

Art. 13 prevede faptul că în urma verificărilor prevăzute la art. 12, cererea de restituire de accize:

– se aprobă, în situația în care baza de restituire prevăzută și suma de restituit înscrisă în cererea solicitantului sunt corect determinate;

– se respinge, în situația în care operatorul economic nu îndeplinește cerințele prevăzute în sarcina sa de această hotărâre.

Potrivit art. 14, administratorul schemei trebuie să soluționeze cererile de restituire în termen de maximum 35 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii prevăzute la art. 10.

În cazul aprobării cererii se emite o decizie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3, care se întocmește în 3 exemplare, dintre care un exemplar rămâne la administratorul schemei, un exemplar se comunică solicitantului și un exemplar se transmite ordonatorului principal de credite, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. Emiterea deciziilor care nu se încadrează în plafonul trimestrial se amână pentru trimestrul următor, în limita bugetului anual alocat schemei.

În cazul respingerii cererii se emite o decizie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4, care se întocmește în două exemplare, dintre care un exemplar rămâne la administratorul schemei și un exemplar se comunică solicitantului.

Decizia de aprobare ori de respingere a cererii de restituire este comunicată operatorului economic solicitant în termen de maximum 35 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii prevăzute la art. 10, cu justificarea corespunzătoare a motivelor care au condus la aceasta.

După aprobarea legilor bugetare anuale și a celor de rectificare, Ministerul Finanțelor Publice transmite administratorului schemei plafoane trimestriale, în termenele prevăzute de legislația în vigoare. Administratorul schemei emite decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanțelor Publice. Deciziile de restituire aprobate pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completării unor informații eronate se restituie Autorității Rutiere Române – A.R.R. de către ordonatorul principal de credite, care are obligația de a emite o nouă decizie pe care o va transmite Ministerului Finanțelor Publice, precum și operatorului economic.

Plafonul trimestrial alocat și neconsumat se reportează în trimestrul următor.

În situația în care administratorului schemei nu i s-au transmis plafoanele trimestriale, termenul maxim de soluționare a cererilor de restituire curge de la data primirii de către administratorul schemei a respectivelor plafoane.

Angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite exclusiv în baza deciziei de aprobare a cererii de restituire emise de către administratorul schemei, care constituie document justificativ prin care se atestă realitatea și modul de determinare a cuantumului obligației de plată.

Plata se efectuează în lei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice a deciziei, astfel:

– într-un cont bancar din România, în cazul operatorilor economici stabiliți în alte state membre ale Uniunii Europene;

– într-un cont deschis la Trezoreria Statului, în cazul operatorilor economici stabiliți în România.

Prin ordin al ministrului finanțelor publice se stabilește procedura de punere în aplicare a prevederilor de mai sus.

Art. 15 dispune că în cazul în care operatorul economic constată, după expirarea termenului prevăzut la art. 10 (referitor la faptul că în termen de 3 zile de la înregistrarea unei cereri de restituire, operatorul economic are posibilitatea să solicite în sistemul informatizat de administrare a schemei returnarea cererilor de restituire în situația în care constată în cererea sa existența unor inexactități), existența în cererea sa a unor inexactități care ar conduce la diminuarea ori majorarea sumelor de restituit, acesta depune la administratorul schemei o cerere rectificativă, al cărei model este prezentat în anexa nr. 5, însoțită de documentele justificative aferente.

Art. 16 stabilește că în vederea efectuării controlului ulterior momentului restituirii de accize, operatorii economici au obligația să păstreze documentele prevăzute la art. 9, precum și:

– fișele de magazie pentru fiecare rezervor pentru consum propriu deținut la punctele lor de alimentare, precum și bonurile de consum întocmite la fiecare alimentare a vehiculelor eligibile din rezervorul respectiv, pe care în mod obligatoriu să fie înscrise cel puțin următoarele informații: data alimentării, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, cantitatea de motorină alimentată exprimată în litri pe fiecare vehicul, numărul de kilometri înregistrați la bordul vehiculului la momentul alimentării;

– înregistrările tahografului din prima și din ultima zi a trimestrului pentru care se depune cererea de restituire;

– documentele de transport prevăzute la art. 3 pct. 14 din O.G. nr. 27/2011, cu modificările și completările ulterioare, cum ar fi, dar fără a se limita la scrisoarea de transport C.M.R., avizele de transport, foile de parcurs, care atestă faptul că vehiculele au fost efectiv utilizate pentru transportul de mărfuri, respectiv pentru transportul de persoane regulat sau ocazional, exclusiv transportul public de persoane în interiorul localității, precum și în limitele unei asociații de dezvoltare intercomunitare;

– documentele care atestă dreptul de deținere a vehiculelor pentru care se acordă dreptul de restituire;

– documentele de vânzare, distrugere, export, pentru toate vehiculele ale căror consumuri sunt incluse în cerere;

– anexele la facturile de achiziție a carburanților;

– unitățile electronice de stocare prevăzute de hotărâre.

Documentele prevăzute se arhivează pentru o perioadă de 10 ani de la data depunerii cererii de restituire.

Controlul ulterior al acestei scheme de ajutor de stat se efectuează potrivit Codului de procedură fiscală, prin structura de specialitate cu atribuții privind inspecția economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.

De asemenea, se prevede faptul că în cazul în care în urma controlului ulterior se constată că restituirea a fost obținută prin fraudă, aceasta constituie ajutor de stat utilizat în mod abuziv și se aplică în mod corespunzător procedurile de recuperare prevăzute de O.U.G. nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, conform art. 17.

Ajutorul de stat care trebuie recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE.

Recuperarea ajutorului de stat, precum și a accesoriilor aferente se realizează după cum urmează:

– în cazul operatorilor economici licențiați în România, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală;

– în cazul operatorilor economici licențiați în alte state membre, potrivit prevederilor referitoare la asistența reciprocă în materie de colectare.

În vederea dispunerii stopării sau recuperării ajutoarelor de stat acordate, furnizorul măsurii de ajutor emite decizii, acestea având caracter de titlu executoriu. Furnizorul are obligația transmiterii la Consiliul Concurenței, spre informare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la adoptare, a deciziilor proprii prin care se dispune recuperarea ajutoarelor de stat acordate.

Conform art. 18, constituie contravenție nerespectarea de către operatorul economic a obligațiilor de păstrare a documentelor prevăzute la art. 16 alin. (1) în termenul prevăzut la art. 16 alin. (2) și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.

Potrivit art. 19, prevederile art. 18 se completează cu dispozițiile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 20 dispune că administratorul schemei trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele de stat acordate în cadrul schemei pe o perioadă de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor de stat.

Administratorul schemei are obligația de a încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România – RegAS contractele de finanțare, actele de acordare a ajutoarelor de stat, precum și plățile efectuate de către ordonatorul principal de credite.

Ordonatorul de credite are obligația de a încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România – RegAS obligațiile de recuperare a ajutoarelor și rambursarea efectivă a respectivelor obligații, aferente măsurii.

Administratorul schemei are obligația să raporteze anual Consiliului Concurenței date și informații privind ajutoarele de stat acordate, în conformitate cu Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat.

Administratorul schemei va încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România – RegAS datele și informațiile referitoare la această schemă de ajutor în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a hotărârii, conform prevederilor art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 437/2016.

Contractele, actele de acordare a ajutoarelor, plățile, obligațiile de recuperare a ajutoarelor și rambursarea efectivă a respectivelor obligații, aferente acestei măsuri, se vor încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România – RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/actului, respectiv de la data instituirii plăților, a obligațiilor de recuperare sau a rambursării efective a respectivelor obligații.

Situația plăților efectuate potrivit deciziilor de aprobare a cererilor de restituire va fi transmisă de către Ministerul Finanțelor Publice în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării extraselor de cont de către direcția de specialitate, fără a depăși termenul prevăzut mai sus.

Comisia Europeană este informată în termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestei hotărâri, potrivit prevederilor din Regulament.

Art. 21 stabilește că prin excepție de la prevederile conform cărora cererea de restituire de accize se depune pentru un trimestru calendaristic, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită restituirea, dar nu mai târziu de un an de la această dată, cererile de restituire de accize aferente motorinei achiziționate în trimestrele III și IV ale anului 2019 se pot depune până la data de 30 iunie 2020.

Potrivit art. 22, textul schemei de ajutor de stat se publică pe site-ul Ministerului Transporturilor împreună cu rezumatul informațiilor legate de aceasta, conform art. 9 alin. (1) lit. c) din Regulament, privind fiecare ajutor individual acordat în cadrul schemei de ajutor de stat care depășește 500.000 euro.

Art. 23 dispune că anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din hotărâre, iar aceasta intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform art. 24.

Anexa nr. 1 conține molul tipizat la cererii de restituire, anexa nr. 2 cuprinde modelul borderoului alimentărilor cu motorină pe trimestre, anexa nr. 3 indică un model al deciziei de aprobare a cererii de restituire a accizei, anexa nr. 4 oferă modelul deciziei de respingere a cererii de restituire a accizei și, în fine, anexa nr. 5 cuprinde modelul de cerere rectificativă de restituire a sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat, prevăzute de Codul fiscal.

H.G. nr. 549/2018 privind condițiile, procedura și termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părți din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor. Prezentare generală was last modified: august 5th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.