H.G. nr. 1.693/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare de paşapoarte – modificări (H.G. nr. 199/2022)

15 feb. 2022
Vizualizari: 498

Actul modificat

Actul modificatorSumar
H.G. nr. 1.693/2004 privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice comunitare de pașapoarte

 

(M. Of. nr. 968 din 21 octombrie 2004)

H.G. nr. 199/2022 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.693/2004 privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice comunitare de pașapoarte

(M. Of. nr. 146 din 14 februarie 2022)

– modifică: art. 2, art. 5, art. 7 alin. (2) și (4);

introduce: art. 2^1 alin. (3), art. 3 alin. (3) și (4).

 

În M. Of. nr. 146 din 14 februarie 2022 s-a publicat H.G. nr. 199/2022 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.693/2004 privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice comunitare de pașapoarte.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, modificările aduse respectivului act normativ.

 

Art. 2

Vechea reglementare

„Art. 2

Serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple au în structură birouri sau, după caz, compartimente pentru emiterea pașapoartelor, evidența pașapoartelor, probleme de migrări, aplicarea măsurilor restrictive și a acordurilor de readmisie și compartimente de informatică.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 2

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Serviciile publice comunitare de pașapoarte au în structură birouri și/sau, după caz, compartimente.

 

 

Art. 5

Vechea reglementare

„Art. 5

Coordonarea și controlul metodologic ale serviciilor publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple se asigură în condițiile stabilite prin ordin al șefului Direcției generale de pașapoarte.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 5

Coordonarea și controlul metodologic ale serviciilor publice comunitare de pașapoarte se asigură de Direcția Generală de Pașapoarte.

 

 

Art. 7 alin. (2) și (4)

Vechea reglementare

„(2) Criteriile privind selecționarea personalului și organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcțiilor prevăzute în statele de funcții ale serviciilor publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple se stabilesc în mod unitar, la nivelul întregii țări, după cum urmează:

a) de către Direcția generală de pașapoarte, în cazul polițiștilor și personalului contractual;

b) de către Direcția generală de pașapoarte împreună cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici, în cazul funcționarilor publici.

(…)

(4) Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual se stabilesc prin dispoziții ale directorului general al Direcției Generale de Pașapoarte și sunt formate din specialiști ai acestei instituții și reprezentanți ai instituției prefectului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (2) și (4) se modifică și vor avea următorul conținut:

(2) Criteriile privind selecționarea personalului și organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcțiilor prevăzute în statele de funcții ale serviciilor publice comunitare de pașapoarte se stabilesc în mod unitar, de Direcția Generală de Pașapoarte, atât în cazul polițiștilor, cât și al personalului contractual.

(…)

(4) Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual se stabilesc prin dispoziție a directorului general al Direcției Generale de Pașapoarte și sunt formate din specialiști ai acestei instituții. În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, din componența comisiilor fac parte și reprezentanți ai instituției prefectului.

 

 

Art. 2^1 alin. (3)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 2^1, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:

(3) Suspendarea sau reluarea activității punctelor de lucru, precum și desființarea acestora se dispun cu respectarea, în mod corespunzător, a procedurii prevăzute la alin. (1).

 

 

Art. 3 alin. (3) și (4)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3, după alin. (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) și (4), cu următorul cuprins:

(3) Pentru buna funcționare a serviciilor publice comunitare de pașapoarte și/sau a punctelor de lucru prevăzute la art. 21, în scopul prestării unui serviciu public de calitate, cu asigurarea prevalenței principiilor eficienței și eficacității, numărul de posturi existent în statele de funcții poate fi redimensionat prin ordin al ministrului afacerilor interne, la propunerea Direcției Generale de Pașapoarte, în baza analizelor efectuate cu privire la volumul activităților înregistrate în ultimii 3 ani.

(4) Numărul de posturi stabilit potrivit alin. (3) nu poate fi mai mic decât cel prevăzut la alin. (2).

H.G. nr. 1.693/2004 privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice comunitare de pașapoarte – modificări (H.G. nr. 199/2022) was last modified: februarie 15th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.