[UPDATE: Susținerea interviului] Depunerea candidaturilor pentru funcţia de preşedinte al Secţiei penale din cadrul ÎCCJ

10 ian. 2018
Vizualizari: 1486
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 10 ianuarie 2018: Susținerea interviului pentru funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție

Potrivit unui anunț din data de 10 ianuarie 2018, Consiliul Superior al Magistraturii a dat publicității detaliile în ceea ce privește susținerea interviului pentru funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Astfel, la data de 18 ianuarie 2018 va avea loc, la Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, susținerea interviului pentru funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Sursa informației


Update 10 ianuarie 2018: Lista privind candidatura depusă pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție și proiectul privind exercitarea atribuțiilor specifice acestei funcții de conducere

Potrivit unui anunț din data de 10 ianuarie 2018, Consiliul Superior al Magistraturii a dat publicității lista privind candidatura depusă pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție și proiectul privind exercitarea atribuțiilor specifice acestei funcții de conducere.

Astfel, judecătorul care și-a depus candidatura pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție este doamna Popescu Mirela Sorina (funcția actuală: președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție; funcția pentru care candidează: președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție).

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare proiectul doamnei judecător Popescu Mirela Sorina privind exercitarea atribuțiilor specifice acestei funcții de conducere, astfel cum a fost publicat de către CSM:

(Pentru a vedea documentul, vă rugăm dați refresh)

[gview file=”https://www.universuljuridic.ro/wp-content/uploads/2018/01/Proiect_2018-01-10.pdf” height=”800px”]

Sursa informației


Depunerea candidaturilor pentru funcția de președinte al Secției penale din cadrul ÎCCJ

Potrivit unui comunicat din data de 24 noiembrie 2017, CSM anunță declanșarea procedurii de depunere a candidaturilor pentru funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție ce se va vacanta la data de 24 ianuarie 2018.

Astfel, începând cu data de 24 noiembrie 2017 se pot depune candidaturi pentru funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Potrivit legii, judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție care au funcționat la această instanță cel puțin 2 ani, își pot depune candidaturile pentru funcțiile de conducere vacante de la instanța supremă, la Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la data la care acestea au devenit vacante. În cazul în care funcțiile de conducere devin vacante ca urmare a expirării mandatului, candidatura se depune cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea mandatului, dar nu mai devreme de 60 de zile până la momentul în care funcția urmează a se vacanta.

Prin Hotărârea nr. 1085/2017, Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit calendarul estimativ pentru procedura de ocupare a funcției de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție, astfel:

24 noiembrie 2017: publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și a instanței supreme a anunțului privind declanșarea procedurii de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

24 noiembrie – 27 decembrie 2017: depunerea candidaturilor la Consiliul Superior al Magistraturii;

27 decembrie 2017 – 12 ianuarie 2018: verificarea, de către Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, dacă judecătorii care și-au depus candidaturi au făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau au colaborat cu acestea și comunicarea rezultatului verificării;

– 10 ianuarie 2018: publicarea pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii a proiectelor de candidatură;

27 decembrie 2017 – 12 ianuarie 2018: verificarea, de către Direcția resurse umane și organizare, a înscrisurilor depuse la dosarele de candidatură și solicitarea completării acestora, după caz;

12 ianuarie – 15 ianuarie 2018: elaborarea Notei Direcției resurse umane și organizare de prezentare a candidaturilor și a documentelor atașate în susținerea acestora;

16 ianuarie – 19 ianuarie 2018: analizarea candidaturilor de către Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii și formularea propunerilor de numire în funcția de președinte al Secției penale a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

În conformitate cu prevederile art. 53 raportat la art. 48 alin. (10)-(11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, candidatura cuprinde, în esență, următoarele:

– manifestarea expresă de voință a candidatului de a participa la procedura stabilită de lege pentru ocuparea unei funcții de conducere;
– declarațiile prevăzute în art. 48 alin. (10)-(11) din lege, din care să rezulte dacă judecătorul a făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau a colaborat cu acestea, precum și dacă are un interes personal, ce influențează sau ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate și imparțialitate a atribuțiilor prevăzute de lege.

În acord cu dispozițiile Regulamentului privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor și procurorilor în alte funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător, aprobat prin Hotărârea Plenului nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare, la candidatură se atașează și următoarele categorii de documente:

– proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care candidează;
– curriculum vitae;
– înscrisuri și alte documente pe care candidatul le consideră relevante în susținerea candidaturii (diplome, certificate, atestate, date privind activitatea didactică și de cercetare științifică, cu referiri la lucrările elaborate și publicate, etc.).

Sursa informației

[UPDATE: Susținerea interviului] Depunerea candidaturilor pentru funcția de președinte al Secției penale din cadrul ÎCCJ was last modified: ianuarie 10th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: