Candidatura doamnei Julia Zorkoczy la demnitatea de membru în Consiliul de Administrație al Filialei Bucuresti-Ilfov a CAA

7 sept. 2023
Vizualizari: 257

Av. Julia Zorkoczy

Dragi colegi,

 

Pentru aceia dintre dumneavoastră care nu mă cunosc, sunt avocat în Baroul București din anul 2006 și activez în cadrul unei societăți civile profesionale din același an. În 2019 am candidat prima oară la o demnitate profesională și, cu votul dumneavoastră, am obținut un mandat de membru în Consiliul de administrație al Filialei București-Ilfov a Casei de Asigurări a Avocaților. Tot din anul 2019 sunt membru în Consiliul UNBR, iar din 1 septembrie anul acesta reprezint Baroul București în Consiliul de Administrație al Casei de Asigurări a Avocaților, împreună cu doamna avocat Silvana Racoviceanu și domnul avocat Florin Petroșel.

Așadar, după un mandat de patru ani în Consiliul de Administrație al Filialei Bucuresti-Ilfov a CAA – pe care mi l-ați acordat în toamna anului 2019 și pentru care vă mulțumesc, am decis să vă cer din nou votul pentru un nou mandat.

Consider că activitatea pe care am desfășurat-o în mandatul 2019-2023 a contribuit la buna funcționare a Consiliului de administrație al Filialei, reușind, împreună cu colegii din actualul consiliu, în special cu domnul avocat Florin Petroșel și domnul avocat Mihail Ciobanu, să finalizăm o parte din proiectele importante ale Filialei, dintre care aș enumera:

1. Informatizarea activității filialei. Aceasta a fost o prioritate a activității Consiliului de administrație și pot spune că, în prezent, proiectul de informatizare a activității Filialei este finalizat în proporție de 100%. Astfel, prin intermediul aplicației „Contul meu” de pe platforma online a filialei (www.filbuc-caa.ro) – regândit și rescris în anul 2022, s-a creat posibilitatea depunerii online a declarațiilor lunare, a achitării contribuțiilor prin mijloace electronice de plată – inclusiv plata directă cu cardul la momentul depunerii declarației, posibilitatea vizualizării la zi a situației plăților, a fișelor de datorii și a punctelor de pensie acumulate, posibilitatea de calcul al pensiei prin intermediul unui simulator de pensie, posibilitatea generării online a adeverințelor și respectiv a taloanelor de pensie în cazul colegilor pensionari. La nivelul Filialei mai sunt create și puse în funcțiune și aplicații informatice care ușurează atât interacțiunea dintre colegi și Filială, cât și interacțiunea dintre Filială și celelalte structuri profesionale (Barouri/CAA /celelalte filiale), cum ar fi aplicația „ELO” – digitalizarea statelor de plată aferente perioadei B.C.A.J.-urilor, aplicația „Interfață Comună pentru Baroul București și Filiala București-Ilfov a C.A.A.”, aplicația „Avizier Electronic”, aplicația „Registratura Electronică”, aplicația „Informare și Notificare Electronică”, Programul de Inspecție și Control.

2. Îmbunătățirea performanțelor financiare. Filiala București-Ilfov a C.A.A. deține în mod direct peste 70% din disponibilitățile financiare ale sistemului și, indirect, peste 85%. Deținerea indirectă are în vedere, pe lângă disponibilitățile proprii, și contribuțiile filialei la fondurile C.A.A. (de Rezervă și de Funcționare), care sunt decisive, în condițiile în care nu toate filialele contribuie la aceste fonduri. În perioada 2019-2023, an de an disponibilitățile financiare ale Filialei București-Ilfov a C.A.A. au crescut, înregistrându-se la finalul anului 2022 disponibilități în valoare de 867.171.681,10 lei. Excedentul înregistrat în anul 2022 – ultimul an încheiat, a fost de 115.041.385,42 lei, înregistrând o creștere de 37% față de excedentul anului 2021 și 99,3% față de excedentul anului 2018. Creșterile spectaculoase ale excedentului din ultimii ani se datorează unei noi filozofii de management adoptată de către Consiliul de administrație și pusă în aplicare de managerul filialei împreună cu colectivul de angajați ai filialei, cărora personal le mulțumesc pentru munca depusă și buna colaborare din perioada mandatului 2019-2023. Toate datele financiare pot fi regăsite în rapoartele anuale ale Consiliului de administrație și sunt publicate pe site-ul filialei, atestând faptul că Filiala a fost administrată performant și responsabil.

3. Creșterea ratei de finanțare la nivelul Filialei București-Ilfov a CAA la 109,70% pentru ultimul exercițiu financiar, în condițiile în care rata de finanțare pe întregul sistem este de  92,92%, la nivel național existând doar două filiale care au depășit pragul de 100% în ceea ce privește rata de finanțare. Astfel, Filiala București-Ilfov, are asigurată în prezent, finanțarea integrală a obligațiilor prezente și viitoare generate de portofoliului actual de participanți –  fiind în acest moment un fond „finanțat integral” („Fully Funded”). Pentru cei mai puțin familiarizați cu sintagma „rata de finanțare”, fac precizarea că, în acest moment, perspectiva asigurării plății pensiilor aflate în plată și a pensiilor viitoare este acoperită în proporție de 109,70 %, ceea ce este de natură să înlăture speculațiile colegilor mai puțin informați sau rău-intenționați privitor la siguranța pensiei colegilor.

4. Susținerea unor programe cu caracter social. Pe parcursul mandatului 2019-2023 am susținut derularea unor programe proprii de ajutorare a membrilor filialei, cu respectarea dispozițiilor Legii 72/2016 și a Statutului CAA. Un exemplu este programul ”Respect și sprijin pentru pensionarii Filialei București-Ilfov”, creat în anul 2020 și avizat de Baroul București, Casa de Asigurări a Avocaților și Consiliul UNBR, prin intermediul căruia au fost acordate ajutoare financiare colegilor pensionari cu venituri mici cu ocazia sărbătorilor de Paște și Crăciun. Programul continuă și în prezent.

5. Reabilitarea sediului Filialei. În cursul anului 2022 a fost renovat, recompartimentat și reamenajat spațiul de la etajul 1 al clădirii Baroului București – sediul Filialei București-Ilfov al CAA, astfel încât să corespundă în mai mare măsură atât nevoilor colegilor avocați care interacționează cu Filiala, cât și necesităților colectivului de lucru al Filialei.

6. Reorganizarea și optimizarea activității cabinetelor medicale. În cursul mandatului 2019-2023 a fost operată o primă reorganizare a cabinetelor medicale, despre care corpul profesional cunoaște faptul că erau consumatoare de resurse și ofereau prea puține servicii. A fost reorganizat programul de funcționare a cabinetelor medicale, astfel încât să corespundă în cât mai mare măsură nevoilor colegilor avocați. În cursul anului 2022 au fost contractați medici noi pentru specializările Ecografie și Ginecologie și a fost achiziționat un aparat ecograf performant, care se află la dispoziția colegilor. Proiectul de reorganizare și optimizare va continua în mandatul 2023-2027, iar coordonatele reorganizării vor fi stabilite doar după consultarea publică a corpului profesional al avocaților bucureșteni și al pensionarilor noștri.

Consider că activitatea desfășurată în cadrul Consiliului de Administrație al Filialei București-Ilfov – pe care mulți dintre dumneavoastră o știți din interacțiunile noastre – și buna cunoaștere a problemelor cu care ne confruntăm, îmi oferă perspectiva de a continua să vin cu soluții care sa îmbunătățească atât activitatea filialei, cât și eficienta colectării, administrării și investirii banilor noștri de pensii și îmbunătățirea funcționarii sistemului de alte drepturi de asigurări sociale ale avocaților.

Principalele mele obiective pentru un nou mandat, în situația în care veți decide să mi-l acordați, sunt următoarele:

1. Creșterea vizibilității activității Filialei. Asigurarea vizibilității activității Consiliului de Administrație al Filialei, atât prin informarea colegilor cu privire la agenda acestuia – ședințele Consiliului de administrație, activități la sediul Filialei, program de relații cu colegii, cât și cu privire la activitățile de reprezentare a Filialei a fost și în mandatul recent încheiat o prioritate a noastră și trebuie continuată și îmbunătățită. În acest sens, voi acorda o atenție sporită comunicării, atât prin intermediul site-ului Filialei București-Ilfov, cât și a paginilor de pe rețelele de socializare. Distinct, mă voi asigura că rapoartele de activitate vor fi aduse la cunoștința corpului profesional al avocaților și al pensionarilor noștri. Apreciez că se impune ca la sfârșitul fiecărui an, fiecare consilier al Filialei să prezinte o situație privind activitatea proprie.

2. Îmbunătățirea comunicării Filialei cu colegii relativ la drepturile, beneficiile si obligațiile pe care aceștia le au în raport cu Casa de asigurări a Avocaților. Consider că este necesară continuarea și extinderea campaniei de informare a colegilor – pe care am început-o, cu privire la drepturile, beneficiile si obligațiile pe care aceștia le au în raport cu Casa de Asigurări a Avocaților. În viziunea mea acest obiectiv poate fi atins prin realizarea de materiale informative, distribuite fizic și în spațiul online, organizarea unor mese rotunde/ workshop-uri periodice, în cadrul cărora să fie prezentate aspecte privitoare la sistemul de pensii și alte drepturi de asigurări. De asemenea, anumite nemulțumiri ale colegilor cu privire la cuantumurile anumitor ajutoare sociale, reglementarea concediului medical și inexistența în Legea nr. 72/2016 a anumitor remedii existente în sistemul de stat, necesită o analiză urmată de demararea procedurilor de corectare a acestor lacune/neajunsuri din lege, prin sesizarea Consiliului UNBR cu privire la propunerile de modificare a legii. În acest sens, apreciez că asigurarea unui program zilnic de contact cu avocații interesați de activitatea filialei ori care au probleme concrete ar fi de natură să asigure îmbunătățirea percepției colegilor despre activitatea Filialei.

3. Permanentizarea dialogului cu colegii pe teme ce țin de sustenabilitatea sistemului și de siguranța pensiei. În acest sens, consider necesară organizarea unor întâlniri semestriale cu colegii avocați, în cadrul cărora să fie prezentate și dezbătute datele financiare ale Filialei, eficiența colectării și a plasamentelor efectuate și să fie discutate și analizate temerile și problemele colegilor.

4. Îmbunătățirea performanțelor financiare ale Filialei și diversificarea investițiilor în vederea creșterii, în continuare, a ratei de finanțare. În prezent 98,86 % din disponibilitățile bănești ale filialei se regăsesc în titluri de stat, fapt care este în concordanță cu principiul prudenței însă produce un profit foarte mic, în special în perioadele cu un nivel al inflației ridicat. În acest sens, în cursul anului 2021 au fost inițiate o serie de discuții cu mai multe societăți de administrare de fonduri în perspectiva lansării unui proces de diversificare a portofoliului de active financiare ale Filialei, în vederea îmbunătățirii performanțelor financiare. Evident, o asemenea măsură nu poate fi decisă decât în baza unei analize temeinice, cu informarea și consultarea membrilor Filialei.

5. Implementarea unui sistem eficient de acces prioritar al avocaților bucureșteni la Complexul „Corpore Sano” de la Techirghiol, va fi o prioritate a mandatului meu. Știu că mulți colegi își doresc să ajungă la Techirghiol și sunt nemulțumiți de dificultățile pe care le întâmpină. În acest sens apreciez că o implicare pragmatică în centralizarea opțiunilor asiguraților filialei, efectuarea unei planificări riguroase și o abordare cu argumente solide a rațiunilor asigurării prioritare a accesului avocaților în Complexul Corpore Sano, sunt de natură a rezolva această nemulțumire a colegilor.

6. Creșterea ponderii conformării voluntare în colectarea contribuției. Consider că acest obiectiv poate fi atins prin creșterea gradului de încredere a colegilor avocați în sistemul propriu de pensii și o mai bună comunicare cu colegii avocați, care să aibă acces mai ușor și în timp real la informațiile cu privire la activitatea Filialei.

7. Îmbunătățirea procedurilor de lucru și interacțiune cu colegii, în scopul creșterii încrederii avocaților în filiala lor. În acest sens, voi continua să preiau propunerile și observațiile colegilor cu privire la percepția lor despre profesionalismul serviciilor Filialei și să acționez pentru profesionalizarea activității Filialei și îmbunătățirii procedurilor de lucru.

8. Dezvoltarea și îmbunătățirea relației cu Baroul București. Baroului București este principalul partener al Filialei, fiecare membru al Baroului fiind și membru al Filialei, motiv pentru care siguranța pensiei este și trebuie să fie și o prioritate a Baroului București. Implicarea Baroului în respectarea obligației de plată a contribuției de asigurări sociale a avocaților este vitală pentru asigurarea bunei colectări a resurselor Filialei.

9. Toți ne dorim să beneficiem de o pensie decentă. Apreciez că tot ceea ce ține de pensia noastră trebuie să facă obiectul unei dezbateri reale, responsabile și pragmatice, astfel încât fiecare contributor al Casei de Asigurări al Avocaților să aibă nu doar certitudinea faptului că pensia este garantată, ci și să fie conștient de împrejurarea că cuantumul pensiei noastre – care este contributivă, depinde exclusiv de contribuția la sistem.

Cu siguranță sfera obiectivelor mele va fi completată de propunerile și observațiile dumneavoastră. Pentru că, după cum știți, am fost întotdeauna deschisă și empatica și vă asigur că voi continua să rămân aceeași,

 

Av. Julia Zorkoczy

Candidatura doamnei Julia Zorkoczy la demnitatea de membru în Consiliul de Administrație al Filialei Bucuresti-Ilfov a CAA was last modified: septembrie 7th, 2023 by Julia Zorkoczy

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice