[UPDATE: S-a decis solicitarea către UNBR de amendare a Protocolului încheiat cu Ministerul Justiţiei privind cuantumul onorariilor avocaţiale, considerate derizorii] Adunarea Generală Ordinară a Avocaților din Baroul București

2 mai 2017
Vizualizari: 1497
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 2 mai  2017: S-a decis solicitarea către UNBR de amendare a Protocolului încheiat cu Ministerul Justiției privind cuantumul onorariilor avocațiale, considerate derizorii

Potrivit comunicatului din data de 28 aprilie 2017, Baroul București a publicat procesul verbal al Adunării Generale Ordinare a Avocaților din Baroul București din data de 22 aprilie 2017.

Astfel, Adunarea a fost legal constituită, fiind depășit numărul minim de avocați necesar pentru întrunirea cvorumului legal.

Au fost aprobate toate punctele de pe ordinea de zi, respectiv:

1. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a raportului Consiliului privind activitatea desfășurată în anul 2016 – cu majoritate;
2. Aprobarea raportului Comisiei de cenzori privind activitatea financiar-contabilă în anul 2016 – cu majoritate;
3. Descărcarea Consiliului cu privire la activitatea și gestiunea sa pentru anul 2016 – cu unanimitate;
4. Aprobarea proiectului de buget pentru anul 2017- cu majoritate;
5. Principalele obiective ale Baroului București în anul 2017;
6. Probleme de actualitate pentru profesia de avocat în București și România în anul 2017;
7. Diverse.

Cu privire la ultimele puncte 5 și 6 de pe ordinea de zi, s-au pus în discuția Adunării următoarele subiecte, prezentate în prealabil pe site-ul baroului ca Agenda de discuții, mai jos prezentată în update-ul din data de 25 aprilie 2017.

Adunarea a fost informată de catre dl. Președinte al U.N.B.R. avocat Gheorghe Florea, cu privire la împrejurarea că urmează a fi adoptat Regulamentul de funcționare a Registrului electronic al actelor întocmite de avocați potrivit art. 3 alin. (1) lit. c).si.d), conform disp. art. 3 alin. (3) din Legea nr. 51/1995, urmând a se decide în Consiliul U.N.B.R. modalitatea de administrare a acestui Registru național.

Domnul Decan av. Ion Dragne primește mandatul Adunării de a solicita administrarea la nivelul baroului a acestui Registru, în ceea ce îi privește pe avocații din Baroul București.

Cu privire la punctul 7 de pe ordinea de zi, s-au discutat diverse aspecte legate de Serviciul de Asistență Judiciară, decizându-se adoptarea următoarelor rezoluții:

Desemnarea avocaților din oficiu să se facă numai în condițiile legale, considerând-se contrară legii practica instanțelor de judecată de numire a avocaților pentru asistenta judiciară din oficiu din sala de judecată fără parcurgerea procedurii prevăzută de lege, statut și Regulamentul SAJ.
Solicitarea către UNBR de amendare a Protocolului încheiat cu Ministerul Justiției privind cuantumul onorariilor avocațiale, considerate în prezent ca fiind derizorii.

Se discută totodată problema încălcării de către unii avocați înscriși în Registrul de Asistență Judiciară, a regulilor de repartizare, inclusiv cu sprijinul unor persoane din afara profesiei, avocații fiind invitați de către domnul Decan să depună sesizări cu indicarea numelor celor presupuși a avea relații de favoare cu organele judiciare sau cu personalul SAJ.

La propunerea Președintelui Adunării, domnul Decan av. Ion Dragne și a Președintelui Filialei București-Ilfov a C.A.A. domnul av. Florin Petroșel, cu unanimitate de voturi, s-a adoptat o hotărâre prin care Consiliul Baroului București și Consiliul Filialei București-Ilfov a C.A.A. au fost mandatate să solicite autorităților competente din cadrul U.N.B.R. (Comisia Permanentă și Consiliul U.N.B.R.) modificarea art. 68 din Statutul profesiei de avocat și a art. 68 din Statutul Casei de Asigurări a Avocaților, în privința dispozițiilor care reglementează cerința cvorumului necesar întrunirii legale a adunărilor generale, inclusiv a celor cu caracter electiv, ale barourilor și filialelor Casei de Asigurări a Avocaților, cu mai mult de 1000 de membri cu drept de exercitare a profesiei.

👍Vezi și
Baroul București. Consultare cu privire la modul de cooperare interinstituțională magistrați – avocați


Update 25 aprilie 2017: Agenda de discuții a Adunării Generale

Potrivit unui comunicat, Baroul București a publicat agenda de discuții a Adunării Generale.

 Astfel, subiecte ce au fost puse în discuția Adunării Generale la punctele 5 și 6 din ordinea de zi au fost următoarele:

 1. Adresa din partea Consiliului Superior al Magistraturii – Inspecția Judiciară privind comunicarea de relații în legătură cu modul de cooperare interinstituțională, modul de cooperare din perspectiva conducerii procesului de către judecătorul de caz, disfuncționalități sesizate și propuneri de îmbunătățire
2. Prezentarea răspunsului Ministerului Justiției ca urmare a solicitării Baroului București privind alocarea cu titlu gratuit a unui spațiu adecvat pentru avocați în complexul Sema Parc (Secțiile Civile VI și VII ale Tribunalului București)
3. Prezentare proiect privind înființarea Centrului de Studii și Conferințe al Baroului București
4. Prezentare propunere modernizare a Sălii de Conferințe „Flavius Teodosiu“ a Baroului București
5. Prezentare propunere modernizare a site-ului Baroului București
6. Alte propuneri privind optimizarea sistemului informatic
7. Prezentare Proiect HUBB – amenajare și gestionare de spații profesionale de lucru pentru avocați, individuale sau comune, destinate exercitării profesiei în condiții moderne, într-o locație centrală
8. Prezentare propunere achiziționare sistem vot electronic, inclusiv pentru adunările ordinare
9. Prezentare propunere inființare la Baroul București a Registrului electronic al actelor întocmite de avocați potrivit art. 3 alin. (1) lit. c) si d), conform disp. art. 3 alin. (3) din Legea nr. 51/1995

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Adunarea Generală Ordinară a Avocaților din Baroul București și Adunarea Generală Ordinară și Electivă a membrilor Filialei București – Ilfov a CAA

Potrivit comunicatului din data de 20 aprilie 2017, Consiliul Baroului București reînnoiește invitația avocaților de a participa, sâmbătă, 22 aprilie 2017, la Sala Palatului, începând cu ora 10:00, la Adunările Generale ale Baroului București și Filialei București – Ilfov a CAA.

În continuarea adunărilor generale va fi organizată o Conferință cu temaLegislația profesiei de avocat – progrese și carențe”, eveniment creditat cu 8 puncte de pregătire profesională.

Prezența avocaților cu drept de exercitare a profesiei este obligatorie, conform art. 43 din Legea nr. 51/1995.

Este permisă participarea prin mandatar, indiferent de formă de exercitare a profesiei.

În cadrul formelor de exercitare a profesiei cu număr mare de avocați, participarea acestora este permisă printr-un mandatar unic, conform regulilor mandatului.

Validarea mandatelor se va realiza în ziua Adunării, odată cu validarea prezenței avocaților mandatari.

Cvorumul se verifică și se consideră întrunit în condițiile Legii nr. 51/1995, Statutului profesiei de avocat, Legii nr. 72/2016 și ale Statutului CAA, la începutul Adunării Generale a Baroului București, fiind valabil pentru ambele adunări ordinare pe tot parcursul desfășurării lucrărilor.

În cadrul Adunării Generale Elective a Filialei București-Ilfov a CAA nu este permisă participarea prin mandatar.

Înregistrarea participanților se va face începând cu ora 9:00, pentru conferință și adunări.

De asemenea, Baroul București a publicat și ordinea de zi a adunărilor, după cum urmează:

Ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Baroului București va fi următoarea:

1. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a raportului Consiliului privind activitatea desfășurată în anul 2016;
2. Aprobarea raportului Comisiei de cenzori privind activitatea financiar-contabilă în anul 2016;
3. Descărcarea Consiliului cu privire la activitatea și gestiunea sa pentru anul 2016;
4. Aprobarea proiectului de buget pentru anul 2017;
5. Principalele obiective ale Baroului București în anul 2017;
6. Probleme de actualitate pentru profesia de avocat în București și România în anul 2017;
7. Diverse.

Ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Filialei București-Ilfov a CAA va fi următoarea:

1. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a raportului Consiliului privind activitatea desfășurată în anul 2016;
2. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a contului de execuție financiar-contabil pentru anul 2016, al Filialei București-Ilfov a CAA;
3. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a raportului Comisiei de Cenzori privind activitatea financiar-contabilă din anul 2016;
4. Descărcarea Consiliului cu privire la activitatea și gestiunea sa pentru anul financiar-contabil 2016;
5. Prezentarea, discutarea și supunerea la vot a proiectului de buget pentru anul financiar-contabil 2017;
6. Diverse.

Ordinea de zi a Adunării Generale Elective a Filialei București-Ilfov a CAA va fi următoarea:

1. Alegerea Consiliului de Administrație care va fi format dintr-un număr de 5 membri permanenți, din care unul va fi în mod obligatoriu pensionar al sistemului propriu CAA și alegerea a 3 membri supleanți, dintre care doi avocați în activitate și un avocat pensionar al sistemului propriu CAA;
2. Alegerea Comisiei de Cenzori care va fi formată dintr-un număr de 3 membri, dintre care doi avocați în activitate și un avocat pensionar al sistemului propriu CAA.

Potrivit comunicatului din data de 21 aprilie 2017, Baroul București a mai publicat și o serie de materiale privind Adunarea Generală din 22 aprilie 2017.

Astfel, pentru mai multe detalii, puteți consulta și următoarele documente:

1.Programul Adunării Generale
2.Mandat de reprezentare
3.Consiliu. Raportul de activitate
4.Raportul cenzorilor
5.Raportul financiar contabil
6.Proiectul de buget pe anul 2017

[UPDATE: S-a decis solicitarea către UNBR de amendare a Protocolului încheiat cu Ministerul Justiției privind cuantumul onorariilor avocațiale, considerate derizorii] Adunarea Generală Ordinară a Avocaților din Baroul București was last modified: mai 2nd, 2017 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: