Aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţia de inspector judiciar (HCSM nr. 81/2024)

30 ian. 2024
Vizualizari: 206

Actul publicat în Monitorul Oficial

PreambulSumar

Hotărârea Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (HCSM) nr. 81/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori

(M. Of. nr. 76 din 29 ianuarie 2024)

În temeiul:

– art. 133 alin. (5) și (7) din Constituția României, republicată;

Având în vedere:

– art. 23 alin. (1) și art. 79 alin. (3) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori.

 

În M. Of. nr. 76 din data de 29 ianuarie 2024 s-a publicat Hotărârea Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (HCSM) nr. 81/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale hotărârii:

Art. 1

Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Anexă

REGULAMENT privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori

Structură

CAPITOLUL I: Dispoziții generale

CAPITOLUL II: Înscrierea la concurs

CAPITOLUL III: Organizarea și desfășurarea concursului

SECȚIUNEA 1: Comisiile de concurs

SECȚIUNEA 2: Desfășurarea concursului

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

CAPITOLUL IV: Dispoziții finale

 

Art. 1

(1) Inspectorii din cadrul Inspecției Judiciare sunt numiți în funcție prin ordinul inspectorului-șef, ca urmare a promovării unui concurs organizat în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii și ale prezentului regulament.

(2) Numirea în funcția de inspector judiciar se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, în condițiile prevăzute la alin. (1).

Art. 2

(1) Concursul pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori se organizează, ori de câte ori este necesar, de Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (în continuare Secția pentru procurori), cu sprijinul Institutului Național al Magistraturii.

(2) Concursul se organizează cu cel puțin 3 luni înainte de data expirării mandatului de inspector judiciar.

(3) Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar și posturile care se scot la concurs se anunță de Secția pentru procurori cu cel puțin 3 luni înaintea datei primei probe de concurs.

Art. 3

(1) Data, locul, numărul de posturi și calendarul de desfășurare a concursului se stabilesc prin hotărâre a Secției pentru procurori.

(2) Tematica și bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a Secției pentru procurori, cu sprijinul Institutului Național al Magistraturii.

(3) În vederea stabilirii numărului de posturi prevăzut la alin. (1), Direcția resurse umane și organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii solicită Inspecției Judiciare situația posturilor vacante de inspector judiciar din cadrul Direcției de inspecție pentru procurori.

Art. 4

Concursul pentru funcția de inspector judiciar constă în susținerea unui interviu și a unei probe scrise tip grilă, în această ordine, iar tematica de concurs pentru proba scrisă tip grilă include:

a) materii ale dreptului procesual penal;

b) legile, regulamentele și orice alte reglementări specifice Inspecției Judiciare, precum și jurisprudența în materie disciplinară și în celelalte materii de competența Inspecției Judiciare;

c) legile, regulamentele, orice alte reglementări în materia organizării și funcționării parchetelor.

(…)

Art. 14

(1) La data prevăzută de calendarul concursului, însă cel mai târziu cu 15 zile înainte de data susținerii primei probe, listele cu candidații care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

(2) Candidații respinși în urma verificării dosarelor de candidatură pot formula contestații în termen de 48 de ore de la publicarea listei cu rezultatele verificării.

(3) Secția pentru procurori se pronunță asupra contestațiilor formulate în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2).

(4) După soluționarea contestațiilor, lista finală a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

(5) După publicarea listei prevăzute la alin. (4), comisia de organizare a concursului solicită Inspecției Judiciare întocmirea raportului privind integritatea și conduita morală și profesională a candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare.

Art. 15

(1) În cadrul probei interviului, comisia de examinare evaluează aspecte referitoare la integritatea și conduita morală și profesională a candidatului, pe baza raportului transmis de Inspecția Judiciară cu privire la aceste aspecte și a răspunsurilor la întrebările adresate de membrii comisiei, în baza acestui raport.

(2) Psihologul desemnat de Secția pentru procurori, conform art. 10 alin. (4), poate adresa întrebări candidaților în scopul evaluării motivației și competențelor umane și sociale ale acestora.

(3) Înregistrarea interviului prin mijloace tehnice audio-video este obligatorie. Înregistrările se păstrează o perioadă de un an de la data desfășurării probei, după care se distrug.

(4) Fiecare membru al comisiei de examinare evaluează și notează candidații în baza grilei de evaluare elaborate de comisie, prin acordarea unui punctaj de maximum 30 de puncte.

(5) Nota pentru proba interviului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.

(6) Grila de evaluare în baza căreia se face aprecierea probei interviului se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, după susținerea probei de către toți candidații.

Art. 16

(1) Rezultatele la proba interviului se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

(2) În vederea publicării rezultatelor prevăzute la alin. (1), fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod numeric.

(3) Candidații pot formula contestații împotriva rezultatelor la proba interviului, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

(4) Contestațiile se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor, pe baza înregistrării audio-video a probei.

(5) Nota acordată în urma soluționării contestației este definitivă și nu poate fi mai mică decât nota contestată.

Art. 17

Proba scrisă constă într-un test-grilă prin care sunt verificate cunoștințele la materiile prevăzute la art. 4.

Art. 18

(1) Cu 24 de ore înainte de desfășurarea probei scrise, comisia de examinare elaborează subiectele de concurs și baremul de evaluare și notare și stabilește timpul necesar pentru formularea răspunsurilor la întrebările din testul-grilă.

(2) Subiectele și baremele de evaluare și notare se predau comisiei de organizare a concursului, cu cel puțin 12 ore înainte de data și ora susținerii probei scrise.

(3) Comisia de organizare asigură randomizarea subiectelor în 4 variante și multiplicarea acestora în funcție de numărul candidaților, sigilând apoi plicurile care conțin necesarul de subiecte pentru fiecare sală. Plicurile se deschid în ziua probei, în prezența reprezentanților candidaților, după expirarea termenului de acces în sălile de concurs.

(…)

Art. 31

Înscrierea candidaților, depunerea documentelor prevăzute de lege și de prezentul regulament, formularea contestațiilor, precum și orice alte aspecte stabilite de comisia de organizare a concursului se pot realiza și prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv prin intermediul unei platforme informatice puse la dispoziție de Consiliul Superior al Magistraturii, în condițiile anunțate de comisia de organizare a concursului.

 

Aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar (HCSM nr. 81/2024) was last modified: ianuarie 30th, 2024 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.