Aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile în învăţarea pe tot parcursul vieţii (OME nr. 6768/2023)

18 ian. 2024
Vizualizari: 231
Actul public în Monitorul OficialPreambulSumar

Ordinul ministrului educației (OME) nr. 6768/2023 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții

(M. Of. nr. 39 din 17 ianuarie 2024)

Având în vedere:

art. 186 alin. (1) și (2) și ale art. 196 alin. (1) lit. l) din Legea învățământului superior nr. 199/2023;

– art. 62 alin. (3) și ale art. 187 alin. (10) Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023;

– art. 4 alin. (1) lit. e) din H.G. nr. 556/2011 privind organizarea, structura și funcționarea Autorității Naționale pentru Calificări;

– Referatul de aprobare nr. 7.789 din 19.09.2023,

În temeiul:

– art. 13 alin. (3) din H.G. nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației.

Se aprobă Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții.

 

În M. Of. nr. 39 din data de 17 ianuarie 2024 s-a publicat Ordinul ministrului educației (OME) nr. 6768/2023 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții.

Art. 1

Se aprobă Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2

Autoritatea Națională pentru Calificări, instituțiile de învățământ superior și furnizorii de formare profesională și continuă duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3

(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziții contrare.

Anexă

METODOLOGIE de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții

Structură

CAPITOLUL I: Informații generale

CAPITOLUL II: Învățarea pe tot parcursul vieții în învățământul superior

CAPITOLUL III: Educația și formarea profesională

CAPITOLUL IV: Educația adulților

 

Art. 1

(1) Învățarea pe tot parcursul vieții, în sensul prezentei metodologii, cuprinde:

a) învățământul superior;

b) educația și formarea profesională;

c) educația adulților;

d) activități pentru tineret și alte tipuri de învățare din afara contextelor formale de educație și formare;

e) învățământul preuniversitar;

f) servicii de consiliere și orientare în carieră;

g) recunoașterea competențelor dobândite în contexte nonformale și informale.

(2) În vederea facilitării recunoașterii competențelor, rezultatelor învățării și calificărilor în învățarea pe tot parcursul vieții se utilizează Sistemul european de credite transferabile, denumit în continuare ECTS, și ghidul ECTS elaborat de Comisia Europeană.

(3) Creditele de studii transferabile reprezintă volumul de muncă necesar pentru acumularea unui set coerent de rezultate ale învățării corelate cu competențele solicitate de ocupațiile corespunzătoare, conform standardelor ocupaționale și/sau Clasificării europene a ocupațiilor, denumită în continuare ESCO.

(4) În portofoliul educațional, creditele transferabile din învățarea pe tot parcursul vieții sunt utilizate pentru a facilita identificarea, documentarea, evaluarea și certificarea rezultatelor învățării și ale competențelor personale și valorificarea acestora.

(5) Programul de studii cuprinde totalitatea activităților de proiectare, organizare, predare, conducere și realizare efectivă a învățării, aplicare practică, cercetare și evaluare care conduc la o calificare.

(6) Curriculumul programului de studii cuprinde și descrie activitățile de predare, aplicare practică, cercetare și evaluare în concordanță cu sistemul ECTS, exprimându-se în credite ECTS.

(7) Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC) diseminează ghidul ECTS prevăzut la alin. (2) prin intermediul site-ului propriu și va acorda asistență tehnică de specialitate instituțiilor/organizațiilor/furnizorilor în implementarea acestuia.

(8) Fiecare instituție de învățământ superior sau furnizor de educație și formare profesională elaborează un pachet informativ conceput sub forma unui ghid de studii pentru propriii studenți/cursanți, dar și pentru informarea potențialilor parteneri de cooperare interuniversitară/națională/internațională, având la baza ghidul ECTS prevăzut la alin. (2).

(9) Conținutul ghidului de studii prevăzut la alin. (8) trebuie să cuprindă cel puțin elementele prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta metodologie.

(10) Universitățile și furnizorii pot realiza o versiune a ghidului de studii prevăzut la alin. (8) și într-o limbă de largă circulație internațională pentru a facilita cooperarea transfrontalieră.

ANEXA nr. 1: Conținutul ghidului de studii

ANEXA nr. 2: Corelarea nivelului CNC cu numărul de ore didactice și cu numărul de credite ECTS pentru competențele C1, C2 și C3

Nivel de calificare

CNC

Nr. de ore didacticeNr. total de credite ECTSNr. de ore

C1 + C2

25%

Nr. de credite ECTS

C1 + C2

Din care C1Din care C2Credite

ECTS C3

(C3.1, C3.2, C3.3)

I18012453219 (3, 3, 3)
II360249064218 (6, 6, 6)
III72048180128436 (9, 9, 9)
IV1.080722701812654 (18, 18, 18)
V1.440963602416872 (24, 24, 24)
Același nivel CNC și pe secțiuni CAENAcelași nivel CNC pe subgrupe majore din COR

 

Aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții (OME nr. 6768/2023) was last modified: ianuarie 18th, 2024 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.