ANCPI încurajează primăriile să efectueze anumite lucrări de specialitate în domeniul cadastrului prin angajații proprii
Potrivit site-ului oficial (www.ancpi.ro), președintele – director general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și Primarul General al Capitalei s-au întâlnit, vineri, 12 februarie, pentru a discuta despre modul în care Primăria Municipiului București (PMB) poate accesa baza de date a ANCPI.
Astfel, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară sprijină administrațiile locale și încurajează primăriile să efectueze unele lucrări de specialitate în domeniul cadastrului, prin angajații proprii, în vederea întocmirii unei evidențe clare a proprietăților. Astfel, singura condiție este ca respectivii angajați să dețină autorizație emisă de ANCPI pentru categoria E, conform legislației în vigoare.
Totodată, potrivit discuțiilor ce au avut loc, încă din anul 2020, între președintele–director general al ANCPI și Primarul General al Capitalei, autoritățile și instituțiile din administrația publică centrală și locală sunt scutite de la plata taxelor pentru înregistrarea în evidențele de cadastru și carte funciară a proprietăților care aparțin primăriilor sau se află în patrimoniul statului.
🔔Vezi și ANCPI. Facilități pentru semnarea electronică a documentelor