ANAF. Măsuri întreprinse pentru sprijinirea mediului de afaceri și susținerea conformării voluntare

14 apr. 2020
Vizualizari: 618

ANAF (www.anaf.ro) a publicat un comunicat privind măsurile întreprinse, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, pentru sprijinirea mediului de afaceri și pentru susținerea conformării voluntare.

Astfel,  în temeiul O.U.G. nr. 29/2020, al O.U.G. nr. 33/2020 și al O.U.G. aprobate în ședința de Guvern din data de 9 aprilie 2020, au fost adoptate mai multe măsuri, printre care enumerăm

„- Nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere conform Codului de procedură fiscală, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență Guvernului nr. 29/2020 și neachitate până la încetarea acestor măsuri. 

– Se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită, prin somație, poprire și valorificarea bunurilor la licitație, a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală.

– Nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități, conform Codului de procedură fiscală, pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare neachitate până la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stării de urgență;

– Termenele de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale și de a cere executarea silită, precum și cel al contribuabilului/plătitorului de a cere restituirea creanțelor fiscale, prevăzute de Codul de procedură fiscală, se suspendă sau nu încep să curgă până la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stării de urgență” etc.

Aceste măsuri au aplicabilitate în perioada stării de urgență și 30 de zile de la încetarea acesteia.

De asemenea, cele două instituții au adoptat și măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, precum:

„- Implementarea obligațiilor de plată în platforma ghiseul.ro pentru facilitatea îndeplinirii obligațiilor de plată ale contribuabililor; 

– Introducerea de noi documente pe baza cărora contribuabilii persoane fizice să se poată identifica electronic în SPV,

– Asigurarea cadrului legal împreună cu MFP în vederea depunerii electronice și a altor formulare specifice evitării dublei impuneri și acorduri fiscale internaționale (OMFP 1830/2020);

– Asigurarea de la distanță a serviciului de asistență a contribuabililor în domeniul fiscal și IT în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale (SPV, Call – Center și Formularul de Contact) pentru asigurarea conformării fiscale;

– Constituirea Grupului de analiză fiscală pentru comunicarea rapidă cu reprezentanții mediului de afaceri și ai mediului academic, în care se discută și se propun măsuri economice și fiscale care să vină, în continuare, în sprijinul contribuabililor.”

 

Pentru a vizualiza comunicatul integral, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și ANAF. Utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice. Buletin informativ din perioada 6-10 aprilie 2020

ANAF. Măsuri întreprinse pentru sprijinirea mediului de afaceri și susținerea conformării voluntare was last modified: aprilie 14th, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: