ANAF. Campanie de informare, prin SPV, referitoare la utilizarea caselor de marcat electronice
Potrivit site-ului oficial (www.anaf.ro), la data de 9 august 2019, ANAF a publicat un anunț privitor la desfășurarea, prin SPV, a unei noi campanii de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se dota cu case de marcat electronice și pentru îndeplinirea voluntară a obligațiilor fiscale.
Astfel, sunt transmise, prin SPV, scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcție de situația în care aceștia se regăsesc, conform evidențelor instituției:
– celor care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”, însă nu figurează înscriși în evidențele ANAF și cu Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF;
– celor care figurează în evidențele ANAF înregistrați cu Cerere de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF, însă aparatul/aparatele nu figurează ca fiind instalate;
– celor care, potrivit prevederilor art. 1, alin. (1), din O.U.G. nr. 28/1999 au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin. (2) din aceeași ordonanță, și care nu și-au îndeplinit această obligație;
– celor care figurează înscriși în evidențele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale însă nu și-au îndeplinit obligațiile prevăzute de legislația în vigoare privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.