Neconstituționalitate (comunicat CCR): O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului

27 mai 2016
Vizualizari: 1148

Decizia CCRActul normativArticolSumar
D.C.C. pronunțată în ședința din 26 mai 2016O.U.G. nr. 15/2016
(M. Of. nr. 367 din 12 mai 2016)
Art. I și II
 
 O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului este neconstituțională. Curtea a constatat că actul normativ examinat nu respectă condițiile prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituție, cu referire la existența unei situații extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată

Potrivit comunicatului de presă publicat pe site-ul Curții Constituționale (www.ccr.ro), în ședința din 26 mai 2016, Curtea Constituțională s-a reunit pentru a soluționa excepția de neconstituționalitate a O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului.

Obiectul excepției de neconstituționalitate
 
O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului

Art. I.

După articolul 16 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 24 februarie 2000, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 161, cu următorul cuprins:

„Art. 161.

(1) În situația în care referendumul local are loc la aceeași dată cu alegerile locale, organizarea și desfășurarea referendumului local se realizează în baza Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.

(2) În cazul prevăzut la alin. (1), ambele scrutine se realizează în cadrul acelorași secții de votare, operațiunile electorale fiind îndeplinite de către aceleași birouri electorale ale secțiilor de votare, constituite potrivit Legii nr. 115/2015.

(3) În cazul prevăzut la alin. (1), alegătorii votează în baza unor liste electorale permanente și a unor liste electorale suplimentare separate, întocmite conform legii, cu utilizarea acelorași ștampile electorale.

(4) Biroul electoral de circumscripție constituit pentru alegerile locale în comuna, orașul, municipiul sau județul, după caz, în care are loc referendumul local îndeplinește în mod corespunzător atribuțiile prevăzute de art. 28.

(5) Cheltuielile pentru confecționarea buletinelor de vot pentru referendumul local sunt suportate din bugetul local.

(6) În cazul prevăzut la alin. (1), prevederile art. 84 din Legea nr. 115/2015 se aplică în mod corespunzător.”

Art. II.

Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 24 februarie 2000, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica, după aprobarea prin lege a acesteia, dându-se textelor o nouă numerotare”.

D.C.C. pronunțată în ședința din 26 mai 2016

 

Prin Decizia pronunțată în ședința din 26 mai 2016, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului este neconstituțională. Curtea a constatat că actul normativ examinat nu respectă condițiile prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituție, cu referire la existența unei situații extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată.

 
Pentru a vedea respectivul comunicat, vizitați site-ul Curții Constituționale (www.ccr.ro).

Neconstituționalitate (comunicat CCR): O.U.G. nr. 15/2016 pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului was last modified: mai 26th, 2016 by Redacția ProLege
Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.