Rectificare (M. Of. nr. 527/20.05.2021): articolul unic pct. 2 din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea Codului de procedură fiscală

21 mai 2021
Vizualizari: 235

În M. Of. nr. 527 din 20 mai 2021 a fost publicată o rectificare la punctul 2 al articolului unic din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 7 mai 2021.

Astfel, la punctul 2 al articolului unic din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu referire la partea a II-a a anexei nr. 4 la Legea nr. 207/2015, se fac următoarele rectificări:

– la punctul 1 al categoriei A, în loc de: „… fiscale” se va citi: „… fiscale.”

– la punctul 3 al categoriei A, în loc de: „… implementare” se va citi: „… implementare.”

– la punctul 1 al categoriei B, în loc de: „… pierderi” se va citi: „…pierderi.”

– la punctul 2 al categoriei B, în loc de: „…impozitelor” se va citi: „…impozitelor.”

– la punctul 3 al categoriei B, în loc de: „… similare” se va citi: „… similare.”

– la punctul 1 al categoriei E, în loc de: „… ulterioare” se va citi: „… ulterioare.”

– la punctul 3 al categoriei E, în loc de: „… loc” se va citi: „… loc.”

Articol unic pct. 2 din Legea nr. 123/2021 (rectificat)

La partea a II-a categoria A, punctele 1 și 3 se modifică și vor avea următorul cuprins:

„1. Un aranjament transfrontalier în cazul căruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier acceptă să respecte o clauză de confidențialitate care îi poate impune să nu comunice modul în care aranjamentul respectiv ar putea duce la obținerea unui avantaj fiscal către alți intermediari sau către autoritățile fiscale.

(…)

3. Un aranjament transfrontalier care conține o documentație și/sau o structură puternic standardizată și care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fără a fi necesară personalizarea substanțială a acestuia pentru implementare.”

– La partea a II-a, categoria B se modifică și va avea următorul cuprins:

„1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia măsuri artificiale care constau în achiziționarea unei societăți care înregistrează pierderi, întreruperea activității principale a respectivei societăți și utilizarea pierderilor societății pentru a reduce obligațiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi către o altă jurisdicție sau prin accelerarea utilizării acestor pierderi.

2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor în capital, donații sau alte categorii de venituri care sunt impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor.

3. Un aranjament transfrontalier care include tranzacții circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entități interpuse fără alt scop comercial primar sau prin tranzacții care se compensează ori se anulează reciproc sau care au alte caracteristici similare.”

– La partea a II-a categoria E, punctul 1 și punctul 3 se modifică și vor avea următorul cuprins:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

„1. Un aranjament transfrontalier care implică utilizarea unor reglementări unilaterale privind «zona de siguranță», potrivit înțelesului atribuit acestei noțiuni de Liniile directoare privind prețurile de transfer emise de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru societățile multinaționale și administrațiile fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

(…)

3. Un aranjament transfrontalier care implică un transfer transfrontalier de funcții și/sau riscuri și/sau de active în interiorul unui grup, dacă profiturile anuale preconizate, determinate înainte de a calcula impactul dobânzilor și a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioară transferului, de către entitatea/entitățile care efectuează transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de către această entitate/aceste entități care efectuează transferul, dacă transferul nu ar fi avut loc.”

Vezi și Codul de procedură fiscală – modificări și completări (Legea nr. 123/2021 și Legea nr. 127/2021)

Rectificare (M. Of. nr. 527/20.05.2021): articolul unic pct. 2 din Legea nr. 123/2021 privind aprobarea O.G. nr. 5/2020 pentru modificarea Codului de procedură fiscală was last modified: mai 21st, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.