Proiect în dezbatere publică: H.G. privind registrul general de evidenţă a salariaţilor

20 oct. 2017
Vizualizari: 796

În data de 19 octombrie 2017, Ministerul Muncii și Justiției Sociale, a lansat în dezbatere publică un Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind registrul general de evidență a salariaților.

Respectivul Proiect de hotărâre stabilește metodologia de înființare a registrului general de evidență a salariaților, precum și metodologia de completare și transmitere în registru a elementelor raportului de muncă, de către următoarele categorii de angajatori:
a) persoane fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au sau nu statutul de utilitate publică;
b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă.

De asemenea a fost anexată și Nota de fundamentare.

Astfel, potrivit Notei de fundamentare, Ministerul Muncii și Justiției Sociale arată contextul care impune necesitatea adoptării hotărârii, menționând că având în vedere situația nou creată prin intrarea în vigoare a noii Legi – cadru de salarizare unitară a personalului plătit din fonduri publice nr. 153/2017, misterul consideră oportună elaborarea unui act normativ care să stabilească în concret metodologia de întocmire, completare și transmitere în registrul general de evidență a salariaților a elementelor contractului individual de muncă atât de către persoane fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au sau nu statutul de utilitate publică, cât și de către instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă.

Nota de fundamentare cuprinde și o listă a principalelor reglementări din Proiectul de hotărâre, după cum urmează:

– persoanele fizice sau juridice de drept privat indiferent dacă au obținut sau nu statutul de utilitate publică, instituțiile/autoritățile publice/alte entități juridice, care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, au obligația de a întocmi, completa și transmite registrul general de evidență a salariaților, cu respectarea dispozițiilor privind protecția datelor cu caracter personal;
– registrul general de evidență a salariaților se completează și se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea încheierii contractelor individuale de muncă și cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaților, data începerii activității, funcția, salariul, sporurile, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă, perioada detașării și data încetării contractului individual de muncă;
– registrul general de evidență a salariaților va fi pus la dispoziție inspectorului de muncă, în condițiile legii;
– diferențierea între detașarea reglementată de Codul Muncii și detașarea transnațională reglementată de Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale;
– stabilirea obligativității de a transmite datele de identificare ale utilizatorului în cazul contractelor de muncă temporară;
– stabilirea obligativității, pentru toate categoriile de angajatori care încadrează personal în baza unui contract individual de muncă, de a elibera o adeverință salariatului, la încetarea contractului individual de muncă care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, meserie și în specialitate;
– clarificarea unor reglementări din actuala hotărâre în ceea ce privește sancționarea muncii nedeclarate, precum și recorelarea/reformularea contravențiilor și sancțiunilor conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 53/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii.

Ministerul consideră necesară adoptarea proiectului pentru a se crea pârghiile necesare pentru eliminarea disfuncționalităților constatate, cu consecințe negative asupra lucrătorilor, a bugetului de stat și, pe cale de consecință, a societății în general, prin menținerea unei capacități reduse de intervenție a organelor de control în procesul de combatere a muncii nedeclarate.

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro , în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv 19.10.2017 – 28.10.2017.

Sursa informației

Proiect în dezbatere publică: H.G. privind registrul general de evidență a salariaților was last modified: octombrie 20th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.