Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între MFP/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică – modificări (OMFP nr. 2012/2020)

12 iun. 2020
Vizualizari: 602

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

 

Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică

(M. Of. nr. 368 din 17 mai 2017; cu modif. și completările ult.)

 

 

OMFP nr. 2012/2020 pentru modificarea și completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, aprobată prin OMFP nr. 660/2017

(M. Of. nr. 494 din data de 11 iunie 2020)

 

– modifică: art. 17 alin. (4), (5) și (6);

– introduce: art. 17 alin. (6^1), art. 17 alin. (11^1) și (11^2), art. 21 alin. (2^1) – (2^8), art. 24^2.

 

În M. Of. nr. 494 din 11 iunie 2020 a fost publicat OMFP nr. 2012/2020 pentru modificarea și completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, aprobată prin OMFP nr. 660/2017.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări, dar și completări Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, pe care le vom prezenta în continuare.

 

Art. 17 alin. (4), (5) și (6) din Procedură (modificat prin OMFP nr. 2012/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 alin. (4), (5), (6) se prezentau sub următoarea formă:

„(4) În situația în care nu sunt acceptați termenii și condițiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenți a informațiilor justificative prezentate opțional rezultă că acestea sunt incorecte, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(5) În situația în care împuternicirea nu este generală pentru toate operațiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operațiunile din SPV, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

(6) În situația în care informațiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entității fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informațiile referitoare la calitatea reprezentantului sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica sau informațiile furnizate sunt insuficiente se notifică solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghișeu.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (4), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul conținut:

(4) În situația în care nu sunt acceptați termenii și condițiile de utilizare a SPV cererea de înregistrare în SPV se respinge.

(5) În situația în care împuternicirea nu este generală pentru toate operațiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operațiunile din SPV se notifică solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozițiile alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

(6) În situația în care informațiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entității fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informațiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informațiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opțional rezultă că acestea conțin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa de poștă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la completarea informațiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghișeu ori prin identificare vizuală online.

 

Art. 17 alin. (6^1) din Procedură (introdus prin OMFP nr. 2012/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 17, după alin. (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins:

(6^1) În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, astfel cum aceasta este prevăzută la alin. (6), organul fiscal inițiază procesul de recunoaștere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calității atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât și entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de poștă electronică completate în cererea de înregistrate, în termen de 5 zile de la înregistrare. Dispozițiile art. 20 alin. (6) lit. c) și ale art. 21 alin. (2^1)-(2^8) și (4^1) se aplică în mod corespunzător.

 

Art. 17 alin. (11^1) și (11^2) din Procedură (introduse prin OMFP nr. 2012/2020)

Noua reglementare

(11^1) În cazul aprobării cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul utilizează sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată.

(11^2) În vederea aprobării cererii prevăzute la alin. (1) prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul prezintă documentele și/sau comunică informațiile solicitate de organul fiscal central. Dispozițiile art. 21 alin. (2^1)-(2^8) și (4^1) se aplică în mod corespunzător.

 

Art. 21 alin. (2^1) – (2^8) din Procedură (introduse prin OMFP nr. 2012/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 21, după alin. (2) se introduc opt noi alineate, alin. (2^1)-(2^8), cu următorul cuprins:

(2^1) În cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală inițiază identificarea prin sistem video.

(2^2) În vederea identificării vizuale online Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de poștă electronică completată în formularul de înregistrare, care cuprinde:

a) instrucțiuni de desfășurare a identificării vizuale online ce se va derula;

b) comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data și ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicației de programări online puse la dispoziție;

c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora și data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;

d) reguli de conduită.

(2^3) În situația în care persoana fizică nu este prezentă la sesiunea de identificare vizuală online la data și ora programate/reprogramate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

(2^4) În cazul în care documentele transmise în vederea identificării vizuale online de persoana fizică nu reprezintă imaginea actului de identitate valabil și/sau datele nu sunt corecte, atunci cererea de înregistrare în SPV se respinge.

(2^5) În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcționarul public poate formula întrebări cu privire la informații ce trebuie să conțină elemente cunoscute de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală și persoana fizică.

(2^6) În situația în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

(2^7) În cazul în care identificarea vizuală online se întrerupe din motive tehnice independente de voința solicitantului și/sau a Ministerului Finanțelor Publice/Agenției Naționale de Administrare Fiscală, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de poștă electronică cu privire la faptul că trebuie să se reprogrameze.

(2^8) În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii și se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de poștă electronică.

 

Art. 24^2 din Procedură (introdus prin OMFP nr. 2012/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 24^1 se introduce un nou articol, art. 24^2, cu următorul cuprins:

Art. 24^2: Efectuarea plăților de către persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică

Contribuabilii pot efectua plăți în sistem online pentru tipurile de creanțe fiscale stabilite în anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.376/2016 privind tipurile de creanțe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare în sistem online prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plăți, cu modificările și completările ulterioare.

Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între MFP/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică – modificări (OMFP nr. 2012/2020) was last modified: iunie 12th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.