O.U.G. nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură – modificări (O.U.G. nr. 4/2018)

22 feb. 2018
Vizualizari: 4388
Art. 22 alin. (3) din O.U.G. nr. 3/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 4/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (3) prevedea:

„(3) Plata pentru tinerii fermieri se acordă fiecărui fermier pentru o perioadă de maximum cinci ani. Din perioada respectivă se scade numărul de ani care au trecut între instalarea prevăzută la alin. (2) lit. a) și prima depunere a cererii de plată pentru tinerii fermieri”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 22, alin. (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Plata pentru tinerii fermieri se acordă fiecărui fermier pentru o perioadă de 5 ani, începând de la prima depunere a cererii de plată pentru tinerii fermieri, cu condiția ca depunerea cererii să aibă loc în termen de 5 ani de la data stabilirii conform alin. (2) lit. a). Perioada de 5 ani se aplică de asemenea fermierilor care au beneficiat de plata pentru tinerii fermieri pentru cererile depuse înainte de anul de cerere 2018”.

 

Art. 22 alin. (3^1) din O.U.G. nr. 3/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 4/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 22, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:

„(3^1) Prin derogare de la prevederile alin. (3), pentru tinerii fermieri care, potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), s-au stabilit în perioada 2010-2013, din perioada de 5 ani se scade numărul de ani care au trecut între instalarea prevăzută la alin. (2) lit. a) și prima depunere a cererii de plată pentru tinerii fermieri”.

 

Art. 23 alin. (2) din O.U.G. nr. 3/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 4/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 23 alin. (2) prevedea:

„(2) Cuantumul plății pe hectar este de 25% din cuantumul pe hectar al plății unice pe suprafață, calculat potrivit prevederilor art. 11 alin. (2), și se acordă pentru maximum 60 ha eligibile, declarate de fermier”.

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, la art. 23, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Cuantumul plății pe hectar este situat între 25% și 50% din cuantumul pe hectar al schemei de plată unică pe suprafață, calculat potrivit prevederilor art. 11 alin. (2), procent care se stabilește prin hotărâre a Guvernului. Plata pentru tinerii fermieri se acordă pentru maximum 60 ha eligibile pe care fermierul respectiv le-a declarat”.

 

Art. 25 alin. (1) și (3) din O.U.G. nr. 3/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 4/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 alin. (1) și (3) prevedeau:

„(1) Plafonul alocat și cuantumul plății pe unitatea de măsură, sectoarele și producțiile la care se face referire la art. 24 alin. (1), culturile, suprafețele, speciile și efectivele de animale se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea prevederilor titlului IV cap. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.

(…)

(3) Decizia referitoare la modalitatea de aplicare a sprijinului cuplat poate fi revizuită până la 1 august 2016, în sensul prevăzut la art. 53 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, cu aplicabilitate în anul 2017”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 25, alin. (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(1) Plafonul alocat și, după caz, cuantumul plății pe unitatea de măsură, sectoarele și producțiile la care se face referire la art. 24 alin. (1), culturile și speciile de animale se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea prevederilor titlului IV cap. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013.

(…)

(3) Decizia referitoare la modalitatea de aplicare a sprijinului cuplat poate fi revizuită până la data de 1 august a oricărui an, cu efect asupra anului următor, în sensul prevăzut la art. 53 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013, cu notificarea Comisiei până la această dată”.

 

Art. 39 alin. (1) din O.U.G. nr. 3/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 4/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 39 alin. (1) prevedea:

„(1) Sumele necuvenite acordate sub formă de ajutor și/sau de sprijin din fondurile europene și/sau din fondurile publice naționale aferente acestora se recuperează potrivit prevederilor O.U.G. nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 39, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Sumele necuvenite acordate sub formă de ajutoare naționale tranzitorii și/sau de scheme de plăți directe sau măsuri de sprijin din fondurile europene și/sau din fondurile publice naționale aferente acestora se recuperează potrivit prevederilor O.U.G. nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare”.

O.U.G. nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură – modificări (O.U.G. nr. 4/2018) was last modified: februarie 22nd, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.