Despre
- M. Of. nr. 613 din 13 august 2015
- OMDRAP nr. 465/2015
Art. 14 alin. (2) din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 14 alin. (2) stabilea faptul că Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice virează sumele alocate către beneficiari în conturile deschise la Trezoreria Statului, conform prevederilor alin. (1).
Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (2) stabilește: „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice virează prin ordin de plată sumele alocate către beneficiari în conturile deschise la Trezoreria Statului, conform prevederilor alin. (1)”.
Art. 15 din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 15 la primul alineat prevedea faptul că situațiile de lucrări, stadiul fizic de execuție și centralizatoarele situațiilor de lucrări sunt verificate și asumate de către beneficiari, iar centralizatoarele situațiilor de lucrări se transmit de către beneficiari la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în vederea decontării.
Potrivit alineatului următor, beneficiarii sunt responsabili pentru bunurile achiziționate, lucrările executate și/sau serviciile prestate.
Potrivit noii reglementări, art. 15 prevede: „Beneficiarii răspund de organizarea și derularea procedurilor de atribuire a contractelor de bunuri/servicii/lucrări, a contractelor de achiziție publică încheiate în conformitate cu prevederile legale și cu obligațiile din contractele prevăzute la art. 121, precum și de modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat prin Program potrivit destinației pentru care au fost alocate”.
Art. 16 din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 la primul alineat dispunea faptul că pentru monitorizarea utilizării sumelor alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, cu destinația finanțării cheltuielilor prevăzute în contractele anuale de finanțare, unitățile administrativ-teritoriale transmit Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în termen de 30 de zile de la efectuarea transferurilor de sume către acestea, justificarea utilizării acestora, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
Potrivit alineatului următor, Autoritățile administrației publice locale prevăzute la art. 3 alin. (1) și (2), cu excepția subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, au obligația de a transmite spre informare consiliilor județene documentele prevăzute la alin. (1).
În continuare, stabilea faptul că alocarea sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, pentru lucrările executate se va face pe baza solicitărilor transmise de beneficiari, cu încadrarea în limitele bugetare aprobate.
În sfârșit, la ultimul alineat prevedea faptul că Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice virează sumele alocate și aprobate prevăzute la alin. (3) prin ordin de plată în conturile beneficiarilor prevăzute la art. 14 alin. (1).
Potrivit noii reglementări, art. 16 prevede: „Pentru monitorizarea utilizării sumelor alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, cu destinația finanțării cheltuielilor prevăzute în contractele de finanțare multianuale, beneficiarii transmit Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în termen de 30 de zile de la efectuarea transferurilor de sume către aceștia, justificarea utilizării acestora, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6”.
Art. 18 din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 18 la primul alineat prevedea faptul că beneficiarii sunt responsabili pentru derularea eficientă a procesului de implementare a obiectivelor de investiții aprobate în cadrul Programului.
La alin. (11) stabilea faptul că beneficiarii, cu excepția reprezentanților subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, au obligația să transmită consiliilor județene toate documentele necesare monitorizării și finanțării prin Program a obiectivelor de investiții, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora.
În continuare, prevedea faptul că beneficiarii au obligația să pună la dispoziția Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea investiției, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora, precum și de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
Potrivit alin. (21), sumele acordate și neutilizate până la finele anului urmează regimul juridic prevăzut de reglementările emise în temeiul art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
La alineatul următor, dispunea faptul că beneficiarii transmit Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice o copie conformă cu originalul a documentului de plată prin care s-a efectuat plata în trezorerie pentru decontarea cheltuielilor pentru care au fost solicitate fonduri de la bugetul de stat.
În continuare, prevedea faptul că beneficiarii au obligația să nominalizeze o persoană din aparatul propriu care să asigure legătura cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și consiliile județene și să pună la dispoziție toate informațiile solicitate.
În sfârșit, la ultimul alineat prevedea faptul că beneficiarii organizează recepția la terminarea lucrărilor, precum și recepția finală, în condițiile legii, și transmit, în copie conformă cu originalul, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice procesele-verbale de recepție la terminarea lucrărilor, iar după expirarea perioadei de garanție, procesele-verbale de recepție finală.
Potrivit noii reglementări, art. 18 dispune: „(1) Beneficiarii sunt responsabili pentru derularea eficientă a procesului de implementare a obiectivelor de investiții aprobate în cadrul Programului.
(2) Beneficiarii au obligația să pună la dispoziția Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea investiției, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora, precum și de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
(3) Sumele acordate și neutilizate până la finele anului în curs urmează regimul juridic prevăzut de reglementările emise în temeiul art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
(4) Beneficiarii organizează recepția la terminarea lucrărilor, în condițiile legii, și transmit, în copie conformă cu originalul, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice procesele-verbale de recepție la terminarea lucrărilor.
(5) Beneficiarii au obligația să transmită Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, până la data de 30 ianuarie a fiecărui an, pentru anul anterior, respectiv în termen de 30 de zile de la data recepției la terminarea lucrărilor, date și informații cu privire la obiectivul de investiții, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7”.
Art. 19 alin. (11) din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
La art. 19, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (11).
Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (11) prevede: „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice centralizează datele și informațiile transmise de beneficiari conform art. 18 alin. (5) și stabilește indicatorii de rezultate și de eficiență ai Programului în vederea evaluării performanței acestuia, conform prevederilor legale în vigoare”.
Art. 19 alin. (4) din Norme (modificate prin OMDRAP nr. 465/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 alin. (4) prevedea faptul că reprezentanții consiliului județean pot participa, după caz, în comisiile de recepție în calitate de invitați.
Art. 19 alin. (4) – abrogat.