Regulamentul privind soluţionarea plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei (Ordinul ANRE nr. 150/2015)

26 oct. 2015
Vizualizari: 1854

Despre

  • M. Of. nr. 774 din 16 octombrie 2015
  • Ordinul ANRE nr. 150/2015
  • Regulamentul privind soluţionarea plângerilor plângerilor împotriva operatorilor de reţea/sistem din domeniul energiei

Cap. IV („Dispoziții finale”)

Art. 15 prevede următoarele:

„(1) Pe toată durata desfășurării procedurii, dar nu mai târziu de data la care se emite decizia autorității competente cu privire la plângerea respectivă, solicitantul își poate retrage plângerea sau părțile se pot înțelege pe cale amiabilă.

(2) Părțile sunt obligate să comunice autorității competente înțelegerea la care au ajuns, în termen de 3 zile de la data soluționării, fără a se depăși termenul prevăzut la alin. (1). În acest caz, înțelegerea părților trebuie să fie redactată în scris, însușită prin semnătură de fiecare parte și să aibă dată certă. Prin înțelegere părțile nu pot deroga de la prevederile legale în vigoare.

(3) În cazul în care solicitantul și-a retras plângerea sau părțile au încheiat o înțelegere conform alin. (2), acesta/acestea nu mai are/au dreptul să revină ulterior la autoritatea competentă cu o nouă cerere, având același obiect.

(4) Luând act de retragerea plângerii sau de înțelegerea părților, autoritatea competentă emite o încheiere, fără a mai emite o decizie în acest sens”.

Potrivit art. 16, autoritatea competentă poate îndrepta erorile materiale din conținutul deciziei, din oficiu ori la solicitarea părții interesate, situație în care aceasta va comunica părților decizia modificată în condițiile prevăzute la art. 14 alin. (5).

Art. 17 are următorul conținut:

„(1) Dosarul este confidențial. Nicio altă persoană în afara părților, a celor care au soluționat plângerea, a reprezentanților Direcției juridice, a președintelui autorității competente sau a înlocuitorului de drept al acestuia nu are acces la dosar fără acordul scris al părților, cu excepția situației în care aceste informații, date și documente sunt solicitate de către o autoritate a statului, în condițiile legii.

(2) În vederea apărării intereselor legitime ale părților, datele și informațiile de care s-a luat cunoștință cu ocazia soluționării plângerii nu sunt publice și nu vor fi divulgate fără a avea acordul scris al părților implicate.

(3) Dosarul se păstrează la sediul autorității competente timp de 3 ani de la data emiterii deciziei prin care este soluționată plângerea, după care se arhivează pentru încă o perioadă de 2 ani.

(4) Evidența dosarelor privind soluționarea plângerii se va ține în registre speciale”.

Art. 18 prevede faptul că anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din respectivul regulament.

 

Alte prevederi ale Ordinului ANRE nr. 150/2015

Art. 1 prevede următoarele:

„(1) Se aprobă Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorilor de rețea/sistem din domeniul energiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin; prin domeniul energiei se înțelege sectorul energiei electrice și al gazelor naturale.

(2) Din momentul înregistrării plângerii împotriva operatorului de rețea/sistem din domeniul energiei, regulamentul devine obligatoriu, cu excepția cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluționarea plângerii sale și altei entități juridice, inclusiv instanțelor judecătorești, situație în care plângerea acestuia adresată Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) se clasează.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(3) Termenul pentru înregistrarea plângerii la ANRE este de maximum 12 luni de la momentul săvârșirii de către operatorul de rețea/sistem a acțiunilor/inacțiunilor ce i se impută. Orice plângere transmisă cu nerespectarea termenului menționat se respinge”.

Art. 2 are următorul conținut:

„(1) Solicitantul, persoană fizică sau juridică, căruia îi este încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim, printr-un act emis de operatorul de rețea/sistem, prin răspunsul primit la cererea sa sau care nu a primit un răspuns în termenul prevăzut la alin. (3), poate învesti ANRE cu soluționarea plângerii sale împotriva operatorului de rețea/sistem din domeniul energiei. De asemenea, se poate adresa ANRE și cel care consideră că un drept sau un interes legitim al său a fost încălcat prin refuzul nejustificat de a efectua o anumită operațiune necesară pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului său legitim, de către operatorul de rețea/sistem din domeniul energiei.

(2) Este îndreptățită să introducă plângere împotriva operatorului de rețea/sistem și persoana al cărei drept sau interes legitim a fost încălcat printr-un act emis de operator, adresat altui subiect de drept, din momentul în care a luat cunoștință, pe orice cale, de existența acestuia, în limitele termenului prevăzut la art. 1 alin. (3).

(3) Nesoluționarea în termenul legal de către operatorul de rețea/sistem a unei cereri reprezintă fapta de a nu răspunde solicitantului în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii sale, dacă prin lege sau printr-o altă reglementare nu se prevede un alt termen”.

Potrivit art. 3, operatorii de rețea/sistem din domeniul energiei vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin, iar compartimentele de specialitate din cadrul ANRE vor duce la îndeplinire și vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 4 stabilește faptul că deciziile pronunțate în baza respectivului ordin pot fi atacate în condițiile O.U.G. nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012, la Curtea de Apel București.

Conform art. 5, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României. Partea I, și intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.

Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorilor de rețea/sistem din domeniul energiei (Ordinul ANRE nr. 150/2015) was last modified: octombrie 23rd, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.