Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale și promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public – modificări (OPÎCCJ nr. 45/2015)

17 apr. 2015
Vizualizari: 5316

Despre

  • M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015
  • OPÎCCJ nr. 45/2015
  • Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public
Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 32 prevede: „Secretarul comisiei de examinare și comisiei de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții principale:

a) primește dosarele de examen ale candidaților, respectiv contestațiile, după caz;

b) convoacă membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, la solicitarea președintelui comisiei;

c) întocmește, redactează și semnează alături de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluționare a contestațiilor întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia, care va fi semnată de către toți membrii comisiei;

d) asigură transmiterea/afișarea rezultatelor obținute de candidați la examen, respectiv a rezultatelor eventualelor contestații;

e) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a examenului”.

 

Art. 33 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 33 alin. (1) prevedea faptul că în ziua desfășurării examenului, comisia de examinare elabora subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă, pe baza tematicii aprobate.

Art. 33 alin. (2) prevedea faptul că locul desfășurării examenului, timpul afectat elaborării lucrării, precum și modalitatea de securizare a lucrărilor erau stabilite de comisia de examinare.

Potrivit art. 33 alin. (3), frauda dovedită atrăgea eliminarea candidatului din examen. În acest caz, lucrarea se anula cu mențiunea „fraudă” și se încheia un proces-verbal în acest sens, iar candidatul era declarat respins.

Conform art. 33 alin. (4), la sfârșitul susținerii probei scrise se afișa baremul de corectare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 33 prevede: „(1) În ziua desfășurării examenului, comisia de examinare elaborează subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă, pe baza bibliografiei și, după caz, a tematicii aprobate.

(2) Locul desfășurării examenului și modalitatea de securizare a lucrărilor sunt stabilite de comisia de examinare.

(3) Procedura de elaborare a subiectelor și durata examenului de promovare sunt stabilite în art. 44 din Regulamentul-cadru.

(4) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din examen. În acest caz, lucrarea se anulează cu mențiunea «fraudă» și se încheie un proces-verbal în acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.

(5) La sfârșitul susținerii probei scrise se afișează baremul de corectare”.

 
Art. 34 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 34 alin. (1) prevedea faptul că în cadrul examenului de promovare fiecare dintre cele două probe, respectiv proba scrisă sau proba practică, după caz, și interviul, erau notate cu un punctaj maxim de 100 de puncte.

Art. 34 alin. (2) stabilea faptul că membrii comisiei de examinare acordau individual punctaje pentru fiecare dintre cele două probe menționate la alin. (1), consemnate în borderoul de notare.

Potrivit art. 34 alin. (3), punctajul final al fiecăreia dintre cele două probe se calcula ca medie aritmetică a punctajelor prevăzute la alin. (2).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 34 prevede: „(1) În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul – cadru.

(2) Comisia de examinare stabilește ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut la alin. (1).

(3) Proba practică este notată de către membrii comisiei de examinare cu un punctaj de maximum 100 de puncte.

(4) Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.

(5) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte”.

 

Art. 35 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 35 alin. (1) prevedea faptul că punctajul examenului de promovare se calcula ca medie aritmetică a punctajelor finale obținute la fiecare dintre cele două probe, proba scrisă sau proba practică, după caz, și interviul.

Potrivit art. 35 alin. (2), punctajul minim de promovare era de 50 de puncte.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 35 se abrogă.

 

Art. 36 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 36 alin. (1) prevedea faptul că nota la examenul de promovare putea fi contestată în termen de 3 zile calendaristice de la comunicare la comisia de soluționare a contestațiilor.

Potrivit art. 36 alin. (2), contestația se rezolva și se comunica persoanei în cauză în termen de 3 zile calendaristice de la data-limită de depunere a contestației. Dispozițiile art. 34 și 35 se aplică în mod corespunzător.

Conform art. 36 alin. (3), hotărârea comisiei de soluționare a contestațiilor era definitivă.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 36 prevede: „(1) Rezultatele examenului de promovare se afișează la sediul parchetului, precum și pe pagina de internet a acestuia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data susținerii examenului.

(2) Candidații nemulțumiți de rezultatul obținut pot depune contestație la secretarul comisiei în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

(3) Comisia de soluționare a contestațiilor va reevalua lucrarea sau proba practică, iar rezultatele finale se afișează la sediul parchetului în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestației”.

 

Art. 37 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 37 prevedea faptul că persoanele încadrate în funcții contractuale de debutant puteau fi promovate, la sfârșitul perioadei de debut, stabilită în condițiile legii, în funcția, gradul sau treapta profesională imediat superioară.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 37 dispune: „Persoanele încadrate în funcții contractuale de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant pe o perioadă de 6 luni și vor fi promovate, prin examen, la sfârșitul perioadei de debut stabilite în condițiile legii, în funcția, gradul sau treapta profesională imediat superioară, în baza unui referat de evaluare întocmit de șeful ierarhic cu respectarea prevederilor art. 41 alin. (9) din Regulamentul-cadru și aprobat de conducătorul parchetului.

 

Art. 38 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 38 prevedea faptul că persoanele încadrate în funcții de personal contractual de debutant erau salarizate cu salariul de debutant pe o perioadă de 6 luni și erau promovate, pe bază de examen de promovare, în gradul sau treapta profesională imediat superioară.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 38 se abrogă.

 

Art. 40 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 40 prevedea faptul că fișa postului salariatului va fi completată cu noi atribuții, ca urmare a promovării, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 40 prevede: „(1) Încadrarea în noua funcție ca urmare a promovării examenului de promovare se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea.

(2) Fișa postului salariatului va fi completată cu noi atribuții, ca urmare a promovării, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic”.

 
Alte prevederi ale OPÎCCJ nr. 45/2015

Potrivit art. II OPÎCCJ nr. 45/2015, secția de resurse umane și documentare va lua măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispozițiilor respectivului ordin.

 

Regulamentul privind evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale și promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public – modificări (OPÎCCJ nr. 45/2015) was last modified: aprilie 17th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.