Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale și promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public – modificări (OPÎCCJ nr. 45/2015)

17 apr. 2015
Vizualizari: 5303

Despre

  • M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015
  • OPÎCCJ nr. 45/2015
  • Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public

Actul modificat Actul modificator Sumar
OPÎCCJ nr. 84/2013 (M. Of. nr. 303 din 28 mai 2013) OPÎCCJ nr. 45/2015 (M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015)modifică: art. 18, art. 21, art. 22, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26 alin. (1) și (5), art. 29, art. 30, art. 31, art. 32, art. 33, art. 34, art. 36, art. 37, art. 40
abrogă: art. 19 și 20, art. 35, art. 38

În M. Of. nr. 242 din 9 aprilie 2015, s-a publicat Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă ÎCCJ (OPÎCCJ) nr. 45/2015 pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale și promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin OPÎCCJ nr. 84/2013 (M. Of. nr. 303 din 28 mai 2013).

 

 Art. 18 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 prevedea faptul că prin promovare se asigura evoluția în carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad superior sau într-o treaptă profesională superioară.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 prevede: „Efectele promovării, condițiile privind transformarea postului și propunerea de promovare sunt prevăzute în art. 41 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin H.G. nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulament-cadru”.

 

Art. 19 și 20 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 prevedea faptul că promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în grade sau trepte profesionale se făcea, de regulă, pe un post vacant ori temporar vacant, iar în situația în care nu exista un asemenea post se făcea prin transformarea postului din statul de funcții în care acestea erau încadrate în unul de nivel imediat superior.

De asemenea art. 20 prevedea faptul că în vederea aprecierii posibilității și oportunității promovării personalului în grade sau trepte profesionale, desfășurării examenului și stabilirii datei acestuia, Biroul de organizare și resurse umane din cadrul PÎCCJ, respectiv compartimentul de resurse umane al parchetului de pe lângă curtea de apel înaintau angajatorului propunerea de promovare, pe baza cererii salariatului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 și 20 se abrogă.

 

Art. 21 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 alin. (1) prevedea faptul că promovarea în grade și trepte profesionale a personalului contractual se făcea prin examen.

De asemenea, art. 21 alin. (2) dispunea faptul că examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organiza de către angajator și consta în susținerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz, și a unui interviu.

Art. 21 alin. (3) stabilea faptul că proba practică se susținea în cazul funcțiilor contractuale la care era necesară verificarea abilităților practice.

În sfârșit, art. 21 alin. (4) prevedea faptul că tematica se stabilea pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care era funcția pe care se promova, aprobată de angajator.

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Potrivit noii reglementări, art. 21 prevede: „(1) Promovarea în grade și trepte profesionale a personalului contractual se face prin examen.

(2) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organizează de către angajator și constă în susținerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz.

(3) Proba practică se susține în cazul funcțiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităților practice.

(4) Bibliografia și, după caz, tematica se stabilesc pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care este funcția pe care se promovează, aprobată de angajator”.

 

Art. 22 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 prevedea faptul că pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuia să îndeplinească următoarele condiții:

a) avea vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;

b) obținuse cel puțin calificativul „bine” la evaluarea performanțelor profesionale individuale în ultimii 3 ani calendaristici dinaintea organizării examenului de promovare;

c) nu fusese sancționat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 prevede: „(1) Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;

b) a obținut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanțelor profesionale individuale cel puțin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate;

c) nu a fost sancționat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.

(2) Criteriile de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare”.

 

Art. 23 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 23 alin. (1) dispunea faptul că data organizării examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare, precum și tematica stabilită potrivit art. 21 alin. (4) se comunicau de către parchetele de pe lângă curțile de apel parchetelor din circumscripția acestora cu cel puțin 30 de zile înainte de data desfășurării acestuia și se aduceau la cunoștință prin afișare în termen de cel mult două zile de la primire.

Art. 23 alin. (2) prevedea faptul că anunțul cuprindea obligatoriu următoarele informații:

a) documentele solicitate candidaților pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită și ora până la care se puteau depune acestea, locul unde se depuneau dosarele de examen, cu precizarea persoanelor și datelor de contact;

b) tipul probelor de examen, locul și data desfășurării acestora;

c) alte date necesare desfășurării examenului.

În sfârșit, art. 23 alin. (3) prevedea faptul că în condițiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfășurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condițiile respectivului articol.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 23 prevede: „(1) Anunțul privind examenul de promovare se afișează la sediul și pe pagina de internet a parchetului, după caz, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.

(2) Anunțul va cuprinde obligatoriu următoarele informații:

a) data, ora și locul desfășurării examenului;

b) bibliografia și, după caz, tematica;

c) modalitatea de desfășurare a examenului;

d) documentele solicitate candidaților pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită și ora până la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor și datelor de contact;

e) tipul probelor de examen, locul și data desfășurării acestora;

f) alte date necesare desfășurării examenului.

(3) În condițiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfășurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condițiile prezentului articol”.

 

Art. 24 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 24 alin. (1) prevedea faptul că în vederea participării la examen, în termen de 10 zile de la data afișării anunțului, candidații depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceștia își desfășoară activitatea.

De asemenea, art. 24 alin. (2) dispunea faptul că cererile erau înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 24 prevede: „(1) În vederea participării la examen, în termen de 3 zile de la data afișării anunțului, candidații depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceștia își desfășoară activitatea.

(2) Cererile vor fi înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 2 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1)”.

 

Art. 25 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 alin. (1) dispunea: Comisia de examinare efectua selecția dosarelor de examen în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.

De asemenea, art. 25 alin. (2) prevedea faptul că rezultatele selecției dosarelor de înscriere se afișau de către secretarul comisiei de examinare, cu mențiunea „admis” sau „respins”, însoțite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organiza examenul, precum și la sediile parchetelor unde candidații își desfășurau activitatea.

Art. 25 alin. (3) stabilea: Candidații ale căror cereri de înscriere la examen fuseseră respinse puteau face contestație în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor verificării îndeplinirii condițiilor pentru participarea la examen.

În sfârșit, art. 25 alin. (4) dispunea: Contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condițiilor pentru participarea la examen se soluționau în termen de două zile lucrătoare.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 25 prevede: „(1) Comisia de examinare efectuează selecția dosarelor de examen în termen de două zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.

(2) Rezultatele selecției dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de examinare, cu mențiunea «admis» sau «respins», însoțite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organizează examenul.

(3) Candidații ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestație în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor verificării îndeplinirii condițiilor pentru participarea la examen.

(4) Contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condițiilor pentru participarea la examen se soluționează în termen de 24 de ore/o zi lucrătoare”.

 

Art. 26 alin. (1) și (5) OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 26 alin. (1) prevedea: Cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data desfășurării examenului, conducătorul parchetului care organiza examenul numea, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluționare a contestațiilor, precum și secretariatul examenului.

(…)

Art. 26 alin. (5) stabilea faptul că secretariatul comisiei de examinare și secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor se asigurau de către o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 26 alin. (1) dispune: „Cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data desfășurării examenului, conducătorul parchetului care organizează examenul numește, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluționare a contestațiilor, precum și secretarul examenului”.

(…)

Art. 26 alin. (5) prevede: „Secretarul comisiei de examinare și secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor este o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului”.

 

Art. 29 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 29 prevedea: Comisia de examinare avea următoarele atribuții principale:

a) selecta dosarele candidaților:

b) stabilea tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz, și interviul;

c) stabilea subiectele pentru proba scrisă;

d) stabilea planul probei practice și asigură condițiile pentru desfășurarea acesteia;

e) stabilea planul interviului și realizează interviul;

f) nota pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică și interviul;

g) transmitea secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaților;

h) semna procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen, precum și raportul final al examenului.
 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 29 prevede: „Comisia de examinare are următoarele atribuții principale:

a) selectează dosarele candidaților;

b) stabilește tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz;

c) stabilește subiectele pentru proba scrisă, conform art. 44 alin. (3) din Regulamentul-cadru;

d) stabilește planul probei practice și asigura condițiile pentru desfășurarea acesteia;

e) notează pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică;

f) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaților;

g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen”.

 

Art. 30 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 30 alin. (1) prevedea: Comisia de examinare evalua performanțele profesionale individuale pe baza următoarelor criterii:

a) cunoștințe teoretice necesare funcției evaluate;

b) comportamentul în situații de criză;

c) abilități de comunicare;

d) capacitate de analiză și sinteză.

Art. 30 alin. (2) dispunea faptul că criteriul prevăzut la alin. (1) lit. a) se evalua pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională și gradul de acumulare a experienței profesionale în domeniul respectiv. Proba scrisă putea fi susținută și sub forma unui test-grilă.

Art. 30 alin. (3) prevedea: Criteriile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se evaluau în cadrul interviului.

Art. 30 alin. (4) dispunea: Comisia de examinare putea stabili și alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate în cadrul interviului, cum ar fi:

a) complexitate, inițiativă, creativitate și diversitate a activităților;

b) judecata și impactul deciziilor;

c) influență, coordonare și supervizare;

d) asumarea responsabilității;

e) motivația candidatului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 30 prevede: „(1) Comisia de examinare evaluează performanțele profesionale individuale pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul-cadru.

(2) Cunoștințele teoretice necesare funcției evaluate se evaluează pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională și gradul de acumulare a experienței profesionale în domeniul respectiv”.

 

Art. 31 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 31 prevedea: Comisia de soluționare a contestațiilor avea următoarele atribuții principale:

a) soluționa contestațiile depuse de candidați cu privire la selecția dosarelor și cu privire la notarea probei scrise, probei practice și a interviului;

b) transmitea secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi comunicate candidaților.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 31 prevede: „Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții principale:

a) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la selecția dosarelor și cu privire la notarea probei scrise sau probei practice;

b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi comunicate candidaților”.

 

Art. 32 OPÎCCJ nr. 84/2013 (modificat prin OPÎCCJ nr. 45/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 32 prevedea faptul că secretarul comisiei de examinare și comisiei de soluționare a contestațiilor avea următoarele atribuții principale:

a) primea dosarele de examen ale candidaților, respectiv contestațiile, după caz;

b) convoca membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, la solicitarea președintelui comisiei;

c) întocmea, redacta și semna alături de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluționare a contestațiilor întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia, inclusiv raportul final al examenului, care va fi semnat de către toți membrii comisiei;

d) asigura transmiterea/afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele examenului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestații;

e) îndeplinea orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a examenului.

Regulamentul privind evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale și promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public – modificări (OPÎCCJ nr. 45/2015) was last modified: aprilie 17th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.