Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare şi dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015)

25 aug. 2015
Vizualizari: 3116

Art. 18 prevede faptul că ofertantul are obligația de a prezenta toate documentele prevăzute în documentația de selecție în forma solicitată și în condițiile impuse de aceasta. În caz contrar, comisia de selecție numită în acest scop poate decide respingerea ofertei ca inacceptabilă.

Art. 19 la primul alineat prevede faptul că prin fișa de date a achiziției se va stabili și perioada de valabilitate a ofertelor. Aceasta se va calcula astfel încât să se întindă până la momentul încheierii contractului.

Potrivit alineatului următor, perioada de valabilitate a ofertei reprezintă perioada de timp în care valoarea ofertei nu poate fi modificată.

Depunerea ofertelor

Art. 20 stabilește faptul că ofertele se depun la sediul Autorității, se înregistrează în registrul de intrări/ieșiri specificându-se data și ora și se păstrează nedeschise, urmând a fi puse la dispoziția comisiei de selecție constituite în acest scop.

Modul de lucru al comisiei de selecție

Potrivit art. 21 primul alineat, Comisia de selecție are obligația de a deschide ofertele și, după caz, alte documente prezentate de participanți, la data, ora și în locul indicate în invitația de participare. În cazul în care devine necesară prelungirea termenului de depunere a ofertelor, Autoritatea are obligația de a preciza această modificare printr-o erată la invitația de participare, care trebuie însă publicată cu cel puțin 3 (trei) zile înainte de data anunțată inițial pentru deschiderea ofertelor.

De asemenea, la alineatul următor se prevede faptul că orice operator economic ofertant are dreptul de a fi prezent la deschidere. Comisia de selecție nu are dreptul de a respinge o ofertă având ca singură motivație absența de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă.

Art. 22 are următorul conținut: „(1) În cadrul ședinței de deschidere a ofertelor comisia de selecție verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere și prezentare a ofertelor și a documentelor care le însoțesc.

(2) Plicurile vor fi deschise de președintele comisiei de selecție, care are obligația de a anunța următoarele informații:

a) denumirea (numele) ofertanților;

b) modificările și retragerile de oferte;

c) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv prețul;

d) orice alte detalii și precizări pe care comisia de selecție le consideră necesare.

(3) Nicio ofertă nu poate fi respinsă la deschidere, cu excepția celor care se încadrează în una dintre următoarele situații:

a) au fost depuse după data și ora-limită de depunere sau la o altă adresă decât cele stabilite în invitația de participare;

b) nu sunt însoțite de garanția de participare, în cuantumul, forma și având perioada de valabilitate solicitate în documentația de selecție”.

Art. 23 la primul alineat prevede faptul că după deschiderea ofertelor, comisia de selecție redactează un proces-verbal al ședinței de deschidere a ofertelor, în care consemnează denumirea ofertanților, prețul ofertelor, precum și toți pașii urmați în cadrul respectivei ședințe.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Potrivit alineatului următor, procesul-verbal se semnează de toți membrii comisiei de selecție și de reprezentanții împuterniciți ai ofertanților prezenți, după care se comunică tuturor ofertanților participanți la procedură.

Art. 24 stabilește la primul alineat faptul că pe parcursul analizării și verificării documentelor prezentate de ofertanți, comisia de selecție are dreptul de a solicita clarificări sau completări ale acestora, fără însă ca răspunsul la acestea să modifice în mod substanțial propunerea financiară/tehnică.

Potrivit alineatului următor, clarificările solicitate nu trebuie să fie de natură să avantajeze un operator economic în detrimentul altuia.

Art. 25 prevede următoarele:

„(1) Orice decizie a comisiei de selecție trebuie să întrunească votul a cel puțin 2/3 dintre membrii săi.

(2) În cazul în care apar eventuale divergențe de păreri între membrii comisiei de selecție, președintele acesteia are obligația de a solicita reanalizarea punctelor de divergență, în scopul finalizării în timp util a etapei de selecție a ofertelor și de stabilire a ofertei câștigătoare. În cazul în care comisia de selecție nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorității.

(3) Membrii comisiei de selecție care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligația de a-și prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se atașează raportului procedurii de atribuire”.

Art. 26 dispune la primul alineat faptul că oferta este declarată inacceptabilă în următoarele situații:

a) se încadrează în categoria celor prevăzute la art. 22 alin. (3);

b) a fost depusă de un ofertant care nu îndeplinește cerințele minime de calificare/selecție stabilite în caietul de sarcini sau nu a prezentat documente relevante în acest sens;

c) constituie o alternativă la prevederile caietului de sarcini, alternativă ce nu poate fi luată în considerare din următoarele motive:

– în invitația de participare nu este precizată în mod explicit posibilitatea depunerii unor oferte alternative;

– respectiva ofertă alternativă nu respectă cerințele minime prevăzute în caietul de sarcini;

d) ofertantul nu transmite în perioada precizată de comisia de selecție clarificările/completările solicitate;

e) prețul fără TVA, inclus în propunerea financiară, depășește valoarea estimată și nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziție publică respectiv;

f) prețul fără TVA, inclus în propunerea financiară, depășește valoarea estimată și, deși există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziție publică respectiv, se constată existența cel puțin a uneia dintre următoarele situații:

– prețul este cu mai mult de 10% mai mare decât valoarea estimată prevăzută în invitația de participare;

– încheierea contractului la prețul respectiv ar conduce la eludarea aplicării acelor prevederi ale O.U.G. nr. 34/2006 care instituie obligații ale autorității contractante în raport cu anumite praguri valorice;

g) în urma verificărilor efectuate de comisia de selecție, se constată că oferta are un preț neobișnuit de scăzut, în sensul prevederilor H.G. nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare, pentru serviciul ce urmează a fi prestat, astfel încât nu se poate asigura îndeplinirea contractului la parametrii cantitativi și calitativi solicitați prin caietul de sarcini;

h) oferta este depusă cu nerespectarea prevederilor art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006, raportat la data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor.

Potrivit alineatului următor, oferta este considerată neconformă în următoarele situații:

a) nu satisface în mod corespunzător cerințele caietului de sarcini;

b) conține propuneri de modificare a clauzelor contractuale stabilite în cadrul caietului de sarcini care sunt în mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractantă, iar ofertantul, deși a fost informat cu privire la respectiva situație, nu acceptă renunțarea la clauzele respective;

c) conține în cadrul propunerii financiare prețuri care nu sunt rezultatul liberei concurențe și care nu pot fi justificate.

Art. 27 prevede la primul alineat faptul că ofertele care nu se încadrează în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 26 sunt singurele oferte care pot fi considerate admisibile.

Potrivit alineatului următor, oferta câștigătoare se stabilește numai dintre ofertele admisibile și numai pe baza criteriului de atribuire precizat în invitația de participare și în documentația de selecție.

Potrivit art. 28, Comisia de selecție are obligația de a respinge toate ofertele declarate inacceptabile/neconforme.

Art. 29 are următorul conținut:

„(1) În urma ședinței/ședințelor de evaluare a ofertelor, comisia de selecție va întocmi raportul procedurii de atribuire, care va conține toți pașii procedurii, precum și rezultatul evaluării. Raportul procedurii va fi înaintat spre aprobare președintelui Autorității.

(2) Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea contractului de prestări servicii și cuprinde cel puțin următoarele elemente:

a) denumirea și sediul autorității contractante;

b) obiectul contractului de prestări servicii;

c) denumirea ofertanților participanți la procedură;

d) descrierea succintă a modului de desfășurare a ședinței de deschidere, după caz, a ședințelor de selecție;

e) denumirea/numele ofertanților respinși și motivele care au stat la baza acestei decizii;

f) denumirea/numele ofertantului/ofertanților a cărui/căror ofertă a fost declarată câștigătoare și motivele care au stat la baza acestei decizii;

g) dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire”.

Art. 30 prevede următoarele:

„(1) Președintele comisiei de selecție comunică rezultatul procedurii către toți ofertanții care au depus oferte.

(2) În comunicările către cei declarați necâștigători se vor preciza următoarele: motivul respingerii ofertei, numele câștigătorului, prețul oferit de acesta, precum și temeiul legal pentru soluționarea eventualelor contestații.

(3) În comunicarea către ofertantul câștigător se vor menționa prețul ofertat și data la care acesta este invitat să încheie contractul, având în vedere termenul de depunere al contestațiilor”.

Art. 31 stabilește faptul că în cazul în care la selecția de ofertă se prezintă un singur ofertant, oferta acestuia poate fi acceptată dacă respectă condițiile din documentația de selecție.

Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare și dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015) was last modified: august 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.