OPANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora – modificări (OPANAF nr. 857/2019)

15 apr. 2019
Vizualizari: 1102
Actul modificatActul modificatorSumar

Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora

(M. Of. nr. 28 din 12 ianuarie 2018)

 

 

Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 857/2019 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora

(M. Of. nr. 273 din 10 aprilie 2019)

– modifică: art. 6,anexa nr. 2 pct. 4 alin. (2), anexa nr. 2 pct. 6 alin. (1), anexa nr. 2 pct. 8 alin. (3), anexa nr. 2 pct. 9, anexa nr. 2 anexa nr. 2 A, anexa nr. 2 anexa nr. 2 D, anexa nr. 2 anexa nr. 2 E.

 

În M. Of. nr. 273 din 10 aprilie 2019, s-a publicat OPANAF nr. 857/2019 privind modificarea OPANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări OPANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora (M. Of. nr. 28 din 12 ianuarie 2018).

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse OPANAF nr. 4.156/2017.

 

Art. 6 din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 prevedea:

„Art. 6

Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală de tehnologia informației, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și unitățile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin”.

 

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Potrivit noii reglementări, art. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 6.

Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală coordonare inspecție fiscală, Direcția generală antifraudă fiscală, Centrul național pentru informații financiare, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și unitățile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin”.

 

Anexa nr. 2 pct. 4 alin. (2) din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, în anexa nr. 2, pct. 4 alin. (2) prevedea:

„(2) Ori de câte ori este cazul, distribuitorul autorizat transmite informații privind schimbări ale stării sau situației aparatelor de marcat electronice fiscale, prin completarea secțiunilor I, II, III și IV A sau B sau, după caz, V din „Formularul pentru înregistrarea unor schimbări privind starea/situația aparatelor de marcat electronice fiscale“, prevăzut în anexa nr. 2D”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexa nr. 2, pct. 4 alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Distribuitorul autorizat sau unitatea acreditată pentru comercializare, după caz, înregistrează informații privind schimbări ale stării sau situației, precum și livrarea/achiziția aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care a fost îndeplinită procedura de la pct. 2, prin completarea «Formularului pentru înregistrarea unor schimbări privind starea/situația, precum și livrarea/achiziția aparatelor de marcat electronice fiscale», prevăzut în anexa nr. 2 D”.

 

Anexa nr. 2 pct. 6 alin. (1) din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, în anexa nr. 2, pct. 6 alin. (1) prevedea:

„(1) Prin transmiterea unei notificări, prevăzută în anexa nr. 2E, utilizatorii informează organul fiscal competent cu privire la apariția uneia dintre următoarele situații:

a) schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiași operator economic;

b) furtul/dispariția/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal;

c) înstrăinarea aparatului;

d) închiderea punctului de lucru;

e) lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societății sau altele, după caz;

f) încetarea activității;

g) altele similare”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexa nr. 2, pct. 6 alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Ori de câte ori intervin schimbări privind situația aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii informează organul fiscal competent prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 2 E”.

 

Anexa nr. 2 pct. 8 alin. (3) din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, în anexa nr. 2, pct. 8 alin. (3) prevedea:

„(3) Formularul prevăzut la pct. 4 alin. (2) se transmite organului fiscal competent în termen de 3 zile lucrătoare de la data la care a intervenit una dintre situațiile prevăzute la pct. 6 alin. (1) sau (2) sau la pct. 10 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexa nr. 2, pct. 8 alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

„(3) Formularul prevăzut la pct. 4 alin. (2) se transmite organului fiscal competent în termen de 3 zile lucrătoare de la data la care a intervenit una dintre situațiile prevăzute la pct. 6.1 sau 6.2 sau la pct. 10.2 din anexa nr. 1 la ordin sau de la data ieșirii din gestiune, după caz, de la data intrării în gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achiziționate, pe baza documentelor întocmite în acest scop în conformitate cu prevederile legale”.

 

Anexa nr. 2 pct. 9 din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, în anexa nr. 2, pct. 9 prevedea:

„9. Pentru completarea și transmiterea formularelor prevăzute la pct. 2 și pct. 4 alin. (1) și (2), producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, după caz, desemnează persoane care trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

a) dețin calitatea de tehnician de service sau altă calitate, în baza unui contract individual de muncă încheiat cu producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv cu distribuitorul autorizat sau cu unitatea de service acreditată;

b) dețin certificat digital calificat emis în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexa nr. 2, pct. 9 se modifică și va avea următorul conținut:

„9. Pentru completarea și transmiterea formularelor prevăzute la pct. 2 și pct. 4 alin. (1) și (2), producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat, precum și unitatea acreditată pentru comercializare și/sau service desemnează persoane care trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

a) dețin calitatea de tehnician de service sau altă calitate, în baza unui contract individual de muncă încheiat cu producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv cu distribuitorul autorizat sau cu unitatea acreditată pentru comercializare și/sau service;

b) dețin certificat digital calificat emis în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată”.

 

Anexa nr. 2 – anexa nr. 1 din OPANAF nr. 4.156/2017 (modificat prin OPANAF nr. 857/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, în anexa nr. 2, anexa nr. 2 A prevedea:

„Anexa nr. 2 A

la Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale în etapa preoperaționalizare a Registrului
FORMULAR
pentru înregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achiziționate intracomunitar și a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care au obținut avizul tehnic favorabil

I. Date de identificare a producătorului, importatorului, persoanei juridice române care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv a distribuitorului autorizat

A.

Cod de identificare fiscală
Denumire

Se completează la fiecare comunicare de informații.

B. Calitate

Producător
Importator
Persoană juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale
Distribuitor autorizat

Se pot selecta, după caz, una sau mai multe calități. Se completează la fiecare comunicare de informații.

C. Autorizație de distribuție

Număr
Dată

Se completează de către operatorii economici care au și calitatea de distribuitori autorizați.D. Date de contact

Adresa e-mail
Numărul de telefon

Se completează la fiecare comunicare de informații.

II. Persoana desemnată să transmită informații și/sau să efectueze înregistrări privind aparatele de marcat electronice fiscale

A. Date de identificare

Nume și prenume
Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală

Se completează la fiecare comunicare de informații.

B. Date de contact

Adresa e-mail
Numărul de telefon

Se completează la fiecare comunicare de informații.

C. Calitate

Tehnician de service
Alta*

Se selectează o singură variantă. Se completează la fiecare comunicare de informații.

Notă 
* Se precizează calitatea deținută.

III. Date de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal

A. Seria de fabricație a aparatului de marcat electronic fiscal

Inițială
Modificată

În cazul în care se comunică seria modificată, se completează și seria de fabricație inițială.

B. Elemente de identificare a certificatului digital instalat pe aparat

Certificatul digital în format PKCS7 cert only codificat base 64
Autoritatea emitentă

C.

Adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care au obținut avizul tehnic favorabil

1. Adresa completă a locului de depozitare a aparatului de marcat electronic fiscal

Județ/sector
Localitate
Stradă
Număr
Bloc
Scara
Etaj
Apartament

Se completează pentru fiecare aparat de marcat electronic fiscal care se înregistrează.Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte și complete. Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în anexa nr. 2, anexa nr. 2 A se înlocuiește cu anexa nr. 1 și va avea următorul conținut:

ANEXA Nr. 1

(Anexa nr. 2 A la Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale în etapa preoperaționalizare a Registrului)

Formular pentru înregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achiziționate intracomunitar și a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care au obținut avizul tehnic favorabil

AnulLuna

1. Producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv distribuitorul autorizat

2. Date de identificare

A.1. Cod de identificare fiscală
A.2. Denumire

1. Calitate

B.1. Producător
B.2. Importator
B.3. Persoana juridică română care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale din statele membre ale Uniunii Europene

Se completează la fiecare comunicare de informații.

Se poate selecta o singură variantă din cele de mai sus. Se completează la fiecare comunicare de informații.

1. Distribuitor autorizat

Dacă se selectează C, se selectează și una dintre variantele de la B.

1. Date de contact

D.1. E-mail
D.2. Telefon

Se completează la fiecare comunicare de informații.

1. Persoana desemnată să transmită informații și/sau să efectueze înregistrări privind aparatele de marcat electronice fiscale

1. Date de identificare

A.1. Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală
A.2. Nume și prenume

Date de contact

B.1. E-mail
B.2. Telefon

Se completează la fiecare comunicare de informații.

1. Calitate

C.1. Tehnician de service
C.2. Alta^1

^1Se precizează calitatea deținută.

Se selectează o singură variantă. Se completează la fiecare comunicare de informații.

III. Date de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal

A. Seria de fabricație a aparatului de marcat electronic fiscal
B.1. Număr aviz tehnic favorabil
B.2. Data aviz tehnic favorabil
C.1. Număr autorizație distribuție
C.2. Data autorizație distribuție
C.1 și C.2 se completează de către operatorii economici care au calitatea de distribuitori autorizați.

1. Certificatul digital instalat pe AMEF în format PKCS7 cert only codificat base 642)


^2 Include autoritatea emitentă, poate conține maximum 10.000 de caractere.

  1. Adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, care a obținut avizul tehnic favorabil
  2. Adresa completă a locului de depozitare a aparatului de marcat electronic fiscal
Județ
Sector
Localitate
Stradă
Număr
Scară
Etaj
Apartament
Alte detalii adresă^3

3) Se completează ori de câte ori identificarea corectă a locului de depozitare a aparatului de marcat electronic fiscal necesită furnizarea de detalii suplimentare.

1. Modificări ale datelor de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal înregistrate prin
intermediul unui formular transmis anterior

A. Seria de fabricație a aparatului de marcat electronic fiscal
B.1. Număr aviz tehnic favorabil
B.2. Dată aviz tehnic favorabil
C.1. Număr autorizație distribuție
C.2. Dată autorizație distribuție

Pentru a comunica modificări ale datelor de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal se completează obligatoriu și datele prevăzute la III. A, B.1, B.2 și C.1, C.2.

Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte și complete”.

OPANAF nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora – modificări (OPANAF nr. 857/2019) was last modified: aprilie 15th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.