OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum şi la concursurile de încadrare în MAI – modificări (OMAI nr. 23/2021)

15 feb. 2021
4.359 views
Anexa nr. 1 art. 7 din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1, art. 7 prevedea:

„Art. 7

(1) Candidații pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestație scrisă, formulată în termen de cel mult o zi de la data luării la cunoștință a concluziei examinării medicale.

(2) Contestația se depune la sediul Direcției medicale sau prin poștă electronică ori fax și se soluționează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la înregistrare de către Comisia de soluționare a contestațiilor candidaților respinși pe criterii medicale, denumită în continuare Comisia de soluționare a contestațiilor, constituită la nivelul Direcției medicale a MAI.

(3) Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită din:

a) medic coordonator – medic specialist/primar, desemnat din cadrul Direcției medicale;

b) medic examinator – medic specialist/primar în una dintre specialitățile medicale prevăzute în Nomenclatorul de specialități medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, în funcție de criteriul medical din barem care a constituit motivul respingerii candidatului, desemnat din cadrul unităților sanitare subordonate Direcției medicale;

c) ofițer cu studii superioare specializare Drept, desemnat din cadrul Direcției medicale;

d) secretar, desemnat din cadrul Direcției medicale.

(4) Pentru buna funcționare a Comisiei de soluționare a contestațiilor se desemnează supleanți pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d).

(5) Componența nominală a Comisiei de soluționare a contestațiilor se dispune anual, prin dispoziția directorului Direcției medicale, pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d), atât pentru titular, cât și pentru supleant. Nominalizarea persoanei prevăzute la alin. (3) lit. b) se face prin dispoziție zilnică pe unitate a directorului Direcției medicale, în funcție de specialitatea medicală necesară reexaminării candidatului și de criteriul sau criteriile medicale ce fac obiectul contestației, în scopul soluționării contestației.

(6) Soluționarea contestației are la bază reexaminarea medicală a candidatului de către medicul prevăzut la alin. (3) lit. b), strict pe criteriul medical din barem care a constituit motivul declarării acestuia „INAPT“.

(7) Dacă în urma reexaminării medicale există suspiciuni fundamentate de afecțiuni medicale prevăzute în barem, medicul examinator poate solicita completarea cu investigații suplimentare și examene de specialitate, după caz, ce se efectuează prin intermediul unităților din rețeaua sanitară a MAI. În cazul în care investigațiile suplimentare și examenele de specialitate nu pot fi efectuate prin unități din rețeaua sanitară a MAI, acestea se efectuează prin celelalte unități prevăzute la art. 2 alin. (3).

(8) În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea pentru încadrare/admitere, acesta va fi declarat „INAPT“, conform concluziei inițiale.

(9) Rezultatul fiecărui examen medical de specialitate care face parte din reexaminarea medicală, conform criteriilor medicale din barem contestate, se consemnează în rubricile corespunzătoare din fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor, prezentată în anexa nr. 6 la ordin, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(10) Soluțiile pe care le poate adopta Comisia de soluționare a contestațiilor depuse potrivit alin. (2) sunt:

a) respingerea contestației ca fiind tardiv introdusă;

b) respingerea contestației, fără examinarea/reexaminarea candidatului, în situația prevăzută la art. 1 alin. (6);

c) respingerea contestației ca neîntemeiată, cu declararea „INAPT“ a candidatului;

d) admiterea contestației ca întemeiată, cu declararea „APT“ a candidatului.

(11) Secretarul Comisiei de soluționare a contestațiilor întocmește un proces-verbal în care se consemnează concluziile privind reexaminarea medicală a candidaților și aduce la cunoștința candidatului rezultatul privind soluționarea contestației, în scris, în termen de 2 zile de la întocmirea procesului-verbal.

(12) În cazul admiterii contestației, cu declararea „APT“ a candidatului, fișa medicală-tip de soluționare a contestațiilor se atașează la fișa medicală a candidatului, înlocuind, după caz, examenul medical anterior ce a fost contestat. Fișa medicală-tip de soluționare a contestațiilor în original se înmânează candidatului, în vederea continuării procedurii de recrutare.

(13) În cazul respingerii contestației cu declararea „INAPT“ a candidatului, în fișa medicală-tip de soluționare a contestațiilor se menționează paragraful corespunzător din baremul medical, iar procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Fișa medicală-tip de soluționare a contestațiilor se reține în original de către comisie, urmând a fi transmisă oficial unității care a efectuat recrutarea.

(14) Data, locul și ora unde urmează a fi efectuată reexaminarea medicală se stabilesc de către comisie, urmând ca aceste date să fie comunicate în timp util candidaților, prin grija secretarului comisiei.

(15) Candidații sunt obligați să se prezinte la data, locul și ora stabilite, neprezentarea atrăgând după sine respingerea contestației, candidatul nemaiavând dreptul de a formula o altă contestație”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, art. 7 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 5

(1) Candidații pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestație scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoștință a concluziei examinării/examenelor medicale.

(2) Contestația se depune împreună cu fișa medicală, în copie conformă cu originalul, precum și cu orice alte documente medicale relevante pentru soluționarea contestației la sediul Direcției medicale sau prin poștă electronică ori prin fax și se soluționează în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la înregistrarea la nivelul secretariatului Direcției medicale, de către Comisia de soluționare a contestațiilor candidaților respinși pe criterii medicale, denumită în continuare Comisia de soluționare a contestațiilor, constituită la nivelul Direcției medicale a Ministerului Afacerilor Interne.

(3) Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită din:

a) medic coordonator – medic specialist/primar, desemnat din cadrul Direcției medicale;

b) medic examinator – medic specialist/primar în una dintre specialitățile medicale prevăzute în Nomenclatorul de specialități medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, în funcție de criteriul medical din barem care a constituit motivul respingerii candidatului, desemnat din cadrul unităților sanitare subordonate Direcției medicale;

c) ofițer cu studii superioare specializare Drept, desemnat din cadrul Direcției medicale;

d) secretar, desemnat din cadrul Direcției medicale.

(4) Pentru buna funcționare a Comisiei de soluționare a contestațiilor se desemnează supleanți pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d).

(5) Componența nominală a Comisiei de soluționare a contestațiilor se dispune anual, prin dispoziția directorului Direcției medicale, pentru persoanele prevăzute la alin. (3) lit. a), c) și d), atât pentru titular, cât și pentru supleant. Nominalizarea persoanei prevăzute la alin. (3) lit. b) se face prin dispoziție zilnică pe unitate a directorului Direcției Medicale, în funcție de specialitatea medicală necesară reexaminării candidatului și de criteriul sau criteriile medicale ce fac obiectul contestației, în scopul soluționării contestației.

(6) Soluționarea contestației are la bază reexaminarea medicală a candidatului de către medicul prevăzut la alin. (3) lit. b), strict pe criteriul medical din barem care a constituit motivul declarării acestuia «INAPT».

(7) Rezultatul fiecărui examen medical de specialitate care face parte din reexaminarea medicală, conform criteriilor medicale din barem contestate, se consemnează în rubricile corespunzătoare din fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 6 la ordin, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.

(8) Data, locul și ora efectuării reexaminării medicale se stabilesc de către Comisia de soluționare a contestațiilor, urmând ca aceste date să fie comunicate în timp util candidaților.

(9) Candidații sunt obligați să se prezinte la data, locul și ora stabilite conform alin. (8), neprezentarea atrăgând după sine adoptarea de către Comisia de soluționare a contestațiilor a soluției prevăzute la alin. (12) lit. b).

(10) Dacă în urma reexaminării medicale există suspiciuni fundamentate de afecțiuni medicale prevăzute în barem, medicul examinator poate solicita completarea cu investigații suplimentare și examene de specialitate, după caz, ce se realizează prin intermediul unităților din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne. În cazul în care investigațiile suplimentare și examenele de specialitate nu pot fi realizate prin rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, acestea se efectuează prin celelalte unități prevăzute la art. 2 alin. (6) și (7).

(11) În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor medicale suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea pentru încadrare/admitere, acesta va fi declarat «INAPT», conform concluziei inițiale.

(12) Soluțiile pe care le poate adopta Comisia de soluționare a contestațiilor, depuse potrivit alin. (2), sunt:

a) respingerea contestației ca fiind tardiv introdusă;

b) respingerea contestației ca neîntemeiată, cu declararea «INAPT» a candidatului și menționarea paragrafului corespunzător din baremul medical;

c) admiterea contestației ca întemeiată, cu declararea «APT» a candidatului.

(13) Soluția adoptată conform alin. (12) se aduce la cunoștința candidatului prin semnarea de către acesta a fișei medicale-tip pentru soluționarea contestațiilor. În situația în care candidatul refuză să semneze, soluția se comunică prin orice mijloc de comunicare scrisă.

(14) Soluționarea contestației se materializează prin întocmirea unui proces-verbal, semnat de membrii Comisiei de soluționare a contestațiilor, în cuprinsul căruia sunt consemnate concluziile care stau la baza soluției adoptate conform alin. (12).

(15) În cazul admiterii contestației, cu declararea «APT» a candidatului, fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se atașează la fișa medicală a candidatului, înlocuind, după caz, examenul medical anterior ce a fost contestat. Fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor în original se înmânează candidatului, în vederea continuării procedurii de recrutare și selecție.

(16) În cazul respingerii contestației cu declararea «INAPT» a candidatului, în fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se menționează paragraful corespunzător din baremul medical. Fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor se transmite medicului de unitate, în original, prin grija Comisiei de soluționare a contestațiilor, iar acesta informează structura prevăzută la art. 1 alin. (1). În acest caz, procedura de recrutare și selecție încetează pentru candidatul respectiv.

(17) Soluțiile adoptate de către Comisia de soluționare a contestațiilor nu se contestă”.

 

Anexa nr. 1 art. 8 lit. b) pct. (ii) din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 8 lit. b), pct. (ii) prevedea:

„Atribuțiile membrilor Comisiei de soluționare a contestațiilor sunt:

(…)

b) medicul examinator:

(…)

(ii) reexaminează candidatul, consemnează rubricile din fișa medicală-tip și certifică prin semnătură și parafă diagnosticul stabilit;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 8 lit. b), pct. (ii) se modifică și va avea următorul conținut:

„Atribuțiile membrilor Comisiei de soluționare a contestațiilor sunt:

(…)

b) medicul examinator:

(…)

(ii) reexaminează candidatul, consemnează rubricile din fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor și certifică prin semnătură și parafă diagnosticul stabilit;”.

 

Anexa nr. 1 art. 8 lit. d) pct. (viii) din OMAI nr. 105/2020 (introdus prin OMAI nr. 23/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 8 lit. d), după pct. (vii) se introduce un nou punct, pct. (viii), cu următorul conținut:

„Atribuțiile membrilor Comisiei de soluționare a contestațiilor sunt:

(…)

d) secretarul:

(…)

(viii) transmite în original fișa medicală-tip pentru soluționarea contestațiilor în situația prevăzută la art. 7 alin. (16)”.

OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI – modificări (OMAI nr. 23/2021) was last modified: martie 5th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.