Ministerul Justiției. Proiect: Ordin privind condițiile de acordare pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, a majorării salariale în cuantumul prevăzut la art. 7 alin (4) din O.U.G. nr. 110/2021

16 feb. 2022
Vizualizari: 202

Ministerul Justiției a lansat în dezbatere publică Proiectul de Ordin al ministrului Justiției privind condițiile de acordare pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, a majorării salariale în cuantumul prevăzut la art. 7 alin (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.

Redăm, în continuare, conținutul integral al Proiectului:

Art. 1 – (1) În situațiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, personalul din sistemul administrației penitenciare beneficiază de majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite, atunci când angajatorul nu a aprobat cererea prealabilă de acordare a zilelor libere sau, după caz, atunci când se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare și optează pentru acordarea majorării.

(2) Cererea de acordare a zilelor libere poate fi respinsă dacă activitatea din instituțiile sistemului administrației penitenciare  nu se poate desfășura în condiții normale din motive legate de lipsa de personal, de gradul de încărcătură cu sarcini a personalului, de situația operativă, precum și, dacă este cazul, de situația medicală din punct de vedere al contextului epidemiologic la locul de muncă.

(3) Personalul din sistemul administrației penitenciare beneficiază de o singură majorare, indiferent de numărul copiilor înscriși în cadrul unei unități de învățământ sau de educație timpurie antepreșcolară.

(4) În cazul în care ambii părinți își desfășoară activitatea într-o instituție din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, inclusiv din sistemul administrației penitenciare și/sau din unitățile sanitare publice, doar unul dintre aceștia are dreptul la majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite.

(5) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se acordă:

a) în cazul în care celălalt părinte beneficiază de zile libere în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021 și/sau desfășoară activități prin telemuncă sau muncă la domiciliu;

b) în cazul în care unul dintre părinți se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021;

c) în cazul vacanțelor acordate pe timpul anului școlar, potrivit legii;

d) în perioada în care persoana îndreptățită a desfășurat activități prin telemuncă sau muncă la domiciliu.

Art. 2 – (1) Cererea de acordare a majorării salariale, prevăzută la Anexa nr. 1 la prezentul ordin, este însoțită de documente justificative, după cum urmează:

a) cererea de acordare a zilelor libere neaprobată de conducătorul unității, motivată în condițiile art.1 alin.(2);

b) certificatul/certificatele de naștere al/ale copilului/copiilor sau documentul care atestă calitatea în care solicită zilele libere, în copie;

c) după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului ori adultului în vârstă de până la 26 de ani, în copie;

d) după caz, adeverința de la medicul de familie sau medicul specialist în situațiile prevăzute la art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului 110/2021;

e) declarația pe propria răspundere a celuilalt părinte. Modelul declarației pe proprie răspundere a celuilalt părinte este prevăzut în Anexa nr. 2 la prezentul ordin;

f) decizia consiliului de administrație al unității de învățământ sau  hotărârea comitetelor județene pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență (CJSU/CMBSU), după caz, privind limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența fizică a copiilor.

(2) Cererea prevăzută la alin. (1) se depune lunar, în perioada 1 – 3 a lunii următoare celei pentru care solicită acordarea majorării.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 3 – (1) Actul administrativ de acordare a majorării salariale se emite lunar, în luna curentă pentru luna anterioară, conform competențelor de gestiune a resurselor umane stabilite de art. 20 din Legea nr. 145/2019 privind Statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) cuprinde, pe lângă nominalizarea personalului îndreptățit, numele și prenumele copiilor acestuia, precum și data de la care copiii împlinesc/au împlinit vârsta de 12 ani sau, după caz, împlinesc vârsta de 18 ani pentru cei aflați în situația prevăzută la art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021, respectiv 26 de ani pentru cei cu dizabilități.

(3) Structura de resurse umane emite actul administrativ de alocare la plată a majorării, iar structura economico – financiară calculează și achită lunar drepturile salariale, raportat la fondul de timp individual și la datele consemnate în declarația pe propria răspundere a celuilalt părinte.

Art. 4 – (1) Potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021, în situația familiilor monoparentale se poate opta fie pentru acordarea de zile libere, fie pentru acordarea majorării drepturilor salariale cuvenite, fără ca aceste drepturi să poată fi cumulate pentru aceeași perioadă.

(2) Dispozițiile referitoare la condiția neaprobării cererii de către directorul unității nu se aplică în situația familiilor monoparentale.

Art. 5 – Drepturile prevăzute la art. 1 din prezentul ordin se acordă de la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului școlar 2021 – 2022, stabilit prin ordin al Ministerului Educației Naționale, cu excepția zilelor lucrătoare din perioada vacanțelor școlare și, după caz, a zilelor în care solicitantul sau celălalt părinte s-a aflat în vreuna din situațiile prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență.

Art. 6 – Dispozițiile prezentului ordin se aplică în mod corespunzător și polițiștilor de penitenciare din cadrul Ministerului Justiției.

Art. 7 – Anexele 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 8 – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

 

Propunerile, sugestiile și opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise pe cale electronică la adresa de e-mail: dean@just.ro.

Pentru mai multe detalii cu privire la Proiect și Expunerea de motive, vă rugăm să accesați sursa informației.

 

Sursa informației

(Copyright foto: freepik)

 

📎VEZI ȘI [UPDATE: Ministerul a publicat înregistrările dezbaterilor publice] Ministerul Justiției. Proiect: Legea pentru desființarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție

Ministerul Justiției. Proiect: Ordin privind condițiile de acordare pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, a majorării salariale în cuantumul prevăzut la art. 7 alin (4) din O.U.G. nr. 110/2021 was last modified: februarie 16th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.