Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 – modificări III (Legea nr. 225/2016)

28 nov. 2016
Vizualizari: 1474
Art. 13 lit. h) alin. (2) și alin. (5) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 13 lit. h) a alin. (2) și alin. (5) stabileau faptul că A.N.R.S.C. este autoritatea de reglementare competentă pentru următoarele servicii de utilități publice:
(…)
h) transport public local, conform competențelor acordate prin legea specială.

De asemenea, A.R.R. este autoritatea de reglementare competentă pentru serviciul de transport public local și, potrivit competențelor acordate de prezenta lege și de legea specială, elaborează metodologii și regulamente-cadru pentru transportul public de persoane, acordă licențe de transport și monitorizează și controlează respectarea de către operatori a legislației în vigoare privind transporturile rutiere, respectiv a condițiilor impuse prin licențele de transport.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 13 lit. h) a alin. (2) și alin. (5) prevăd următoarele: A.N.R.S.C. este autoritatea de reglementare competentă pentru următoarele servicii de utilități publice: (…)

h) transport public local de călători, conform competențelor acordate prin legea specială.

(…)

(5) A.R.R. este autoritatea de reglementare competentă pentru serviciul de transport public local de călători potrivit competențelor acordate prin legea specială”.

 

Art. 14 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 alin. (1) dispunea faptul că A.N.R.S.C. este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, care funcționează pe baza regulamentului propriu de organizare și funcționare, aprobat prin hotărâre a Guvernului**).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 14

(1) A.N.R.S.C. este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, având ca obiect principal reglementarea, monitorizarea și controlul la nivel central al activităților din domeniul serviciilor comunitare de utilități publice aflate în sfera sa de reglementare, potrivit legii”.

 

Art. 14 alin. (1^1) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

 

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

La art. 14, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1).

Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (1^1) prevede următoarele:

(1^1) A.N.R.S.C. funcționează și își desfășoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare și funcționare, aprobat prin ordin al președintelui A.N.R.S.C, cu avizul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice”.

 

Art. 15 din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 15 stabilea faptul că activitatea A.N.R.S.C. este finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. A.N.R.S.C. poate beneficia de programe cu finanțare internațională. Tarifele percepute pentru acordarea licențelor, cele pentru eliberarea autorizațiilor, contribuțiile operatorilor de servicii de utilități publice aflați în sfera sa de reglementare și orice alte sume încasate în condițiile legii se fac venit la bugetul de stat.

Modalitatea de stabilire și aprobare a nivelului tarifelor și al contribuțiilor menționate la alin. (1) se prevede în Regulamentul de organizare și funcționare al A.N.R.S.C.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 15 dispune următoarele:

Art. 15

(1) Activitatea A.N.R.S.C. este finanțată integral din venituri proprii obținute din:

a) tarife percepute pentru acordarea licențelor/autorizațiilor/atestatelor;

b) tarife percepute pentru menținerea/monitorizarea licențelor/autorizațiilor/atestatelor;

c) tarifele pentru prestări de servicii acordate la cerere;

d) orice alte sume încasate în condițiile legii, precum și contribuțiile în cuantum de 0,12% datorate de:

(i) furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilități publice, din veniturile proprii înregistrate ca urmare a furnizării/prestării serviciilor/activităților aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C.;

(ii) operatorii economici care prestează activități specifice serviciului de alimentare cu apă și de canalizare și care nu exploatează sisteme publice, din veniturile înregistrate ca urmare a furnizării/prestării serviciilor.

(2) A.N.R.S.C. emite facturi fiscale pentru veniturile obținute din tarifele prevăzute la alin. (1). Nivelul acestor tarife, precum și modul de achitare a acestora se stabilesc prin ordin al președintelui A.N.R.S.C., conform reglementărilor legale în vigoare.

(3) Modalitatea de achitare a contribuției prevăzute la alin. (1) lit. d), precum și cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin al președintelui A.N.R.S.C., conform reglementărilor în vigoare.

(4) Bugetul anual de venituri și cheltuieli se aprobă de către președintele A.N.R.S.C. cu acordul ordonatorului principal de credite, iar execuția bugetară se realizează conform legislației specifice în vigoare și este supusă procedurilor controlului și auditului intern.

(5) Excedentul anual rezultat din execuția bugetului de venituri și cheltuieli se reportează ca sursă de finanțare în anul următor. Deficitul se acoperă din excedentul realizat în anii precedenți.

(6) A.N.R.S.C. poate beneficia de programe cu finanțare internațională”.

 

Art. 16 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (1) stabilea faptul că A.N.R.S.C. este condusă de un președinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreședinte cu rang de subsecretar de stat, numiți și revocați de prim-ministru la propunerea ministrului dezvoltării regionale și administrației publice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (1) prevede următoarele:

Art. 16

(1) A.N.R.S.C. este condusă de un președinte, secondat de vicepreședinte, numiți și revocați de prim-ministru la propunerea ministrului dezvoltării regionale și administrației publice, pentru un mandat de 5 ani”.

 

Art. 17 din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 dispunea faptul că președintele A.N.R.S.C. este asistat de un consiliu consultativ ale cărui lucrări le coordonează.

Consiliul consultativ este format din 9 membri numiți prin ordin al președintelui A.N.R.S.C. Componența consiliului consultativ este următoarea:

– un membru propus de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice;

– un membru propus de Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice;

– un membru propus de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice;

– un membru propus de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor;

– un membru propus de Federația Autorităților Locale din România;

– un membru propus de organizațiile sindicale cu reprezentativitate la nivel național din sectorul serviciilor de utilități publice;

– un membru propus de asociațiile patronale cu reprezentativitate la nivel național din sectorul serviciilor de utilități publice;

– un membru propus de asociațiile cu reprezentativitate la nivel național ale utilizatorilor serviciilor de utilități publice;

– un membru propus de asociațiile profesionale cu reprezentativitate la nivel național din sectorul serviciilor de utilități publice.

Secretariatul consiliului consultativ este asigurat de către o persoană desemnată prin ordin al președintelui A.N.R.S.C.

Consiliul consultativ armonizează interesele operatorilor din domeniul serviciilor de utilități publice cu cele ale utilizatorilor și cu cele ale autorităților administrației publice locale, evaluează impactul reglementărilor A.N.R.S.C. și face propuneri de îmbunătățire a acestora, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare al A.N.R.S.C.

Consiliul consultativ se întrunește cel puțin o dată pe trimestru sau la cererea președintelui A.N.R.S.C. pentru analizarea actelor normative ce urmează să fie aprobate prin ordin al președintelui sau pentru dezbaterea problemelor privind domeniul de activitate al instituției.

Sarcinile și atribuțiile membrilor consiliului consultativ se stabilesc în Regulamentul de organizare și funcționare al A.N.R.S.C.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 stabilește următoarele:

Art. 17

(1) A.N.R.S.C. este asistată de un consiliu consultativ ale cărui lucrări le coordonează.

(2) Componența, modul de lucru și remunerația membrilor Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al președintelui A.N.R.S.C. cu avizul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice”.

 

Art. 18 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 alin. (1) prevedea faptul că în cadrul A.N.R.S.C. funcționează direcții, servicii sau compartimente. Structura organizatorică a A.N.R.S.C. se stabilește prin regulamentul de organizare și funcționare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 18

(1) Numărul maxim de posturi din A.N.R.S.C. este de 175, exclusiv președintele, vicepreședintele și personalul aferent cabinetului președintelui. Structura organizatorică, statul de funcții și normativele proprii de personal ale A.N.R.S.C. se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a A.N.R.S.C”.

 

Art. 19 alin. (3) și (4) din Legea nr. 51/2006 (modificată prin Legea nr. 225/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 alin. (3) și (4) stabileau faptul că salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabilește în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

Angajarea, promovarea, precum și modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului din aparatul propriu al A.N.R.S.C. se fac în conformitate cu reglementările legale în vigoare, cu prevederile regulamentului de organizare și funcționare și ale contractului colectiv de muncă și se aprobă prin decizie a președintelui, în condițiile legii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (3) și (4) dispun următoarele:

(3) Salarizarea personalului A.N.R.S.C., a președintelui și a vicepreședintelui, inclusiv drepturile bănești și celelalte drepturi de personal, precum și cele pe perioada delegării și detașării în altă localitate în interesul serviciului, se stabilesc exclusiv în condițiile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin negociere în cadrul contractului colectiv de muncă la nivelul A.N.R.S.C. și al contractelor individuale de muncă, în limitele bugetului de venituri și cheltuieli, prevederile actelor normative cu caracter general care vizează stabilirea drepturilor salariale colective sau individuale din sectorul bugetar nefiind aplicabile. Nivelul maxim al salariului de bază lunar brut din grila de salarizare nu depășește nivelul maxim al salariului de bază lunar brut pentru personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Regimul și principiile acestor drepturi se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare aprobat prin ordin al președintelui A.N.R.S.C.

(4) Angajarea, promovarea, precum și modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului din aparatul propriu al A.N.R.S.C. se fac în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum și cu prevederile regulamentului de organizare și funcționare și ale contractului colectiv de muncă și se aprobă prin decizie a președintelui, în condițiile legii”.

Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 – modificări III (Legea nr. 225/2016) was last modified: noiembrie 28th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.