Investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidenţial aflate în subordinea DGASPC (H.S. nr. 26/2022)

3 mart. 2022
Vizualizari: 313
Actul publicat în Monitorul OficialSumar

Hotărârea Senatului (H.S.) nr. 26/2022 privind investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidențial aflate în subordinea direcțiilor generale de asistență socială și protecție a copilului (DGASPC)

 

(M. Of. nr. 208 din 2 martie 2022)

Se înființează Comisia de anchetă privind investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidențial aflate în subordinea DGASPC.

În M. Of. nr. 208 din 2 martie 2022 s-a publicat Hotărârea Senatului (H.S.) nr. 26/2022 privind investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidențial aflate în subordinea direcțiilor generale de asistență socială și protecție a copilului (DGASPC).

Vă prezentăm principalele prevederi ale Hotărârii.

Art. 1

Se înființează Comisia de anchetă privind investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidențial aflate în subordinea direcțiilor generale de asistență socială și protecție a copilului (DGASPC), denumită în continuare Comisie de anchetă.

Art. 2

Obiectivele Comisiei de anchetă sunt:

1. identificarea viciilor sistemice care au contribuit la înfăptuirea abuzurilor sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor beneficiari ai serviciilor de tip rezidențial aflate în subordinea DGASPC;

2. audierea persoanelor cu funcții de conducere în serviciile de tip rezidențial, precum și a directorilor executivi ai DGASPC pe raza cărora au fost raportate cazuri de abuzuri sexuale sau orice abuzuri fizice împotriva minorilor instituționalizați, precum și a celorlalți salariați;

3. identificarea disfuncțiilor operaționale în comunicarea și cooperarea dintre autoritățile și instituțiile publice de specialitate privind asistența socială și protecția copilului;

4. stabilirea măsurilor care ar trebui luate pentru remedierea problemelor investigate, respectiv pentru atragerea răspunderii persoanelor responsabile.

Art. 3

Componența Comisiei de anchetă:

1. Comisia de anchetă este formată din 15 membri și are un birou compus din președinte, un vicepreședinte și un secretar, aleși cu votul majorității membrilor, în prima ședință a comisiei.

2. Componența nominală a Comisiei de anchetă și biroul acesteia sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Convocarea ședințelor Comisiei de anchetă se face cu cel puțin 24 de ore înainte de către președintele acesteia sau, în lipsa lui, de către vicepreședintele care îl înlocuiește.

Art. 5

Cvorumul ședințelor Comisiei de anchetă este asigurat prin prezența a jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.

Art. 6

Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu vot deschis al majorității membrilor prezenți.

Art. 7

(1) În vederea audierii, Comisia de anchetă poate cita orice persoană care lucrează în cadrul DGASPC sau în cadrul celorlalte organe ale administrației publice centrale sau locale și care poate avea cunoștință despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la identificarea situației care formează obiectul activității prezentei comisii de anchetă.

(2) În cazul refuzului nemotivat și repetat din partea celor citați pentru audieri de a răspunde solicitărilor Comisiei de anchetă, aceasta poate propune sesizarea conducătorului autorității sau instituției unde își desfășoară activitatea persoana citată, în vederea aplicării prevederilor regulamentelor de organizare și funcționare a instituției respective.

Art. 8

(1) Constatările, concluziile și propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de către toți membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Senatului în termen de 120 de zile de la data constituirii Comisiei de anchetă.

(2) După primirea raportului, Biroul permanent îl pune la dispoziția grupurilor parlamentare și îl înscriu pe ordinea de zi, pentru a fi supus dezbaterii plenului Senatului.

Art. 9

Comisia de anchetă își încetează activitatea după ce plenul Senatului s-a pronunțat asupra raportului supus dezbaterii.

Art. 10

Pentru realizarea obiectivelor pentru care se constituie Comisia de anchetă, Biroul permanent al Senatului va asigura personalul de specialitate și logistica necesară, cu aprobarea Biroului permanent.

(Copyright foto: freepik)

Investigarea cazurilor de abuzuri sexuale sau a oricăror abuzuri fizice împotriva minorilor din serviciile de tip rezidențial aflate în subordinea DGASPC (H.S. nr. 26/2022) was last modified: martie 3rd, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.