1.617 views
Art. 13 alin. (2) pct. B, lit. k), p), q) şi r) H.G. nr. 1.005/2012
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 13 alin. (2) pct. B, lit. k), p), q) şi r) prevedeau faptul că GNM: p) controla existenţa şi respectarea limitei de gudron şi monoxid de carbon, înscrisă pe ambalajul produselor din tutun, conform legislaţiei în domeniu;
q) controla respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 648/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 martie 2004 privind detergenţii;
r) controla respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 304/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 ianuarie 2003 privind exportul şi importul de produse chimice periculoase;
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (2) pct. B lit. k), p), q) şi r) se abrogă.
Art. 13 alin. (2) pct. B lit. s1) şi s2) H.G. nr. 1.005/2012
Noua reglementare
La articolul 13 alin. (2) punctul B, după litera s) se introduc două noi litere, literele s1) şi s2), cu următorul cuprins:
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (2) pct. B lit. s1) şi s2) au următorul conținut: „s1) furnizează informaţiile necesare pentru întocmirea rapoartelor autorităţilor competente prevăzute de legislaţia europeană şi de cea naţională din domeniul de competenţă;
s2) colaborează cu autorităţile competente şi cu cele de control din ţară şi din celelalte state membre, pe domeniul său de competenţă”.
Art. 13 alin. (2) pct. B lit. ş) H.G. nr. 1.005/2012
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 13 alin. (2) pct. B lit. ş) avea următorul conținut: verifică respectarea prevederilor legale referitoare la aplicarea principiilor de bună practică de laborator.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (2) pct. B lit. ş) se abrogă.
Art. 13 alin. (2) pct. B1 H.G. nr. 1.005/2012
Noua reglementare
La art. 13 alin. (2), după pct. B se introduce un nou punct, punctul B1.
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (2) pct. B1 are următorul cuprins: „În domeniul bunei practici de laborator şi al metodelor de testare:
a) este reprezentant al autorităţii naţionale de certificare şi monitorizare a conformităţii cu principiile de bună practică de laborator (BPL) pentru laboratoarele care efectuează teste toxicologice şi ecotoxicologice prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 440/2008 al Comisiei din 30 mai 2008 de stabilire a metodelor de testare în temeiul Regulamentului (CE) nr. 907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH);
b) efectuează inspecţii BPL şi verificări de studiu şi, în cazul respectării principiilor BPL de către laboratorul inspectat, emite un certificat care să ateste conformitatea cu principiile BPL;
c) elaborează planul naţional de monitorizare a conformităţii cu principiile BPL pentru laboratoarele certificate;
d) oferă informaţii referitoare la BPL pe domeniul său de competenţă, la cererea autorităţilor naţionale sau europene de reglementare;
e) oferă informaţii pentru industria chimică, instalaţiile de testare şi sponsorii studiilor, pe domeniul său de competenţă, referitoare la metodele de testare prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 440/2008 şi în ghidurile de testare ale OECD şi la principiile de bună practică de laborator ale OECD;
f) raportează anual Comisiei Europene despre stadiul implementării principiilor BPL în România”.
Art. 13 alin. (2) pct. C lit. s) H.G. nr. 1.005/2012
Noua reglementare
La art. 13 alin. (2) pct. C, după lit. r) se introduce o nouă literă, lit. s).
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (2) pct. C lit. s) are următorul cuprins: „s) controlează şi verifică îndeplinirea obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pentru prima dată pe piaţă lemn, precum şi comercianţilor în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la furnizorii de lemn sau produse din lemn, conform Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul său de competenţă”.
Art. 16 alin. (2) H.G. nr. 1.005/2012
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 16 alin. (2) prevedea faptul că modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii este prevăzut în anexa nr. 2.
Noua reglementare
La articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) prevede: „Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii şi modelul înştiinţării de plată sunt prevăzute în anexa nr. 2”.
Art. 17 H.G. nr. 1.005/2012
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 17 prevedea faptul că încadrarea, salarizarea şi acordarea altor drepturi, inclusiv premieri, comisarilor şi personalului GNM, funcţionari publici şi/sau personal contractual, se fac în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale, cu menţinerea drepturilor salariale deţinute la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 17 prevede: „Personalul GNM este format din funcţionari publici şi personal contractual. Salarizarea personalului GNM se face în condiţiile prevăzute de legislaţia privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice”.
Anexele nr. 1, 2 și 3
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, Anexele nr. 1, 2 şi 12 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 şi 3 la prezenta hotărâre.
Alte prevederi ale H.G. nr. 170/2015
Art. II H.G. nr. 170/2015 prevede următoarele:
„(1) Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
(2) Aplicarea procedurilor prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri”.
- 1
- 2