Procedura pentru emiterea autorizaţiei de explorare în vederea stocării geologice a dioxidului de carbon (Decizia ANRM nr. 5/2015)

22 mai 2015
Vizualizari: 2873

Despre

  • M. Of. nr. 338 din 18 mai 2015
  • Decizia preşedintelui ANRM nr. 5/2015
  • Procedura pentru emiterea autorizaţiei de explorare în vederea stocării geologice a dioxidului de carbon

Art. 16 are următorul conținut:

„(1) Selecția ofertelor se face de către comisie, prin acordarea unui număr de puncte din punctajul maxim prevăzut pentru fiecare criteriu prevăzut în anexa nr. 3 și prin însumarea punctajelor obținute de către fiecare ofertant.

(2) Punctarea fiecărui criteriu se face regresiv, prin scăderea din punctajul maxim atribuit.

(3) Fiecare membru al comisiei acordă un punctaj pentru fiecare criteriu de evaluare.

(4) Punctajele pentru fiecare criteriu de evaluare și punctajul total, acordate de către fiecare membru al comisei fiecărui ofertant, vor fi înscrise în fișa de evaluare din anexa nr. 3 (coloana 2).

(5) Media punctajelor totale acordate de către fiecare membru al comisiei fiecărei oferte constituie punctajul obținut de către fiecare ofertant.

(6) Punctarea ofertelor cu mai puțin de 50% din punctajul maxim însumat pentru toate criteriile ori obținerea unui punctaj mai mic de 50% din punctajul maxim al oricărui criteriu conduc la descalificarea acestora.

(7) La punctaje totale egale va fi declarat câștigător ofertantul cu punctaj mai mare la criteriul «Program de explorare propus».

(8) Punctajele acordate pentru fiecare criteriu, fiecărui ofertant, de către fiecare membru al comisiei, precum și media punctajelor totale obținute de către fiecare ofertă se consemnează într-un proces-verbal semnat de către toți membrii comisei și de către secretar.

(9) Ofertantul care obține cea mai mare medie totală este declarat câștigător”.

Art. 17 prevede următoarele:

„(1) Procesul-verbal de desemnare a ofertantului câștigător este înaintat președintelui A.N.R.M. și structurii de specialitate din cadrul A.N.R.M., competentă pentru emiterea autorizației de explorare.

(2) A.N.R.M. notifică în scris ofertanților rezultatul selecției și îl publică pe pagina proprie de internet.

(3) Notificarea este înmânată reprezentantului fiecărui ofertant sau este transmisă prin corespondență poștală cu confirmare de primire”.

Secț. a 6-a („Depunerea și soluționarea contestațiilor”)

Art. 18 la alin. (1) prevede faptul că ofertanții pot formula contestații privind modul de respectare a prevederilor prezentei proceduri și/sau a selecției realizate de către membrii comisiei, în termen de 15 zile de la primirea notificării prevăzute la art. 17 alin. (2).

De asemenea, la alineatul următor se stabilește faptul că A.N.R.M. soluționează contestațiile și comunică răspunsul său ofertanților, în termen de 30 de zile de la primirea acestora.

Art. 19 are următorul conținut:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

„(1) Soluționarea contestațiilor se realizează de către o comisie pentru soluționarea contestațiilor formată din reprezentanți ai A.N.R.M., numită prin ordin al președintelui A.N.R.M. și alcătuită dintr-un număr de 3 membri titulari și 2 membri supleanți.

(2) Conducerea lucrărilor comisiei pentru soluționarea contestațiilor este asigurată de către președintele comisiei, numit de către președintele A.N.R.M. dintre membrii titulari.

(3) Activitățile comisiei pentru soluționarea contestațiilor sunt consemnate de către un secretar, în procesele-verbale ale ședințelor, semnate de către toți membrii comisiei.

(4) Secretarul comisiei pentru soluționarea contestațiilor nu are calitatea de membru al acesteia”.

Art. 20 prevede următoarele:

„(1) Nu va putea fi membru al comisiei pentru soluționarea contestațiilor niciunul dintre membrii comisiei de selecție a ofertelor.

(2) Membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor nu pot avea calitatea de soț/soție, rudă sau afin până la gradul IV inclusiv, cu asociații, cu acționarii care dețin poziții de control în structurile ofertanților ori cu administratorii sau cenzorii acestora, și nici cu membrii comisiei de selecție a ofertelor.

(3) Dacă situația de incompatibilitate intervine după numirea în comisia pentru soluționarea contestațiilor, persoanele în cauză vor înștiința de îndată președintele comisiei, care va lua măsurile necesare înlocuirii acestora.

(4) Situațiile de incompatibilitate pot fi sesizate președintelui comisiei pentru soluționarea contestațiilor și de către oricare altă persoană interesată, prevederile alin. (3) aplicându-se corespunzător”.

Art. 21 are următorul conținut:

„(1) Comisia pentru soluționarea contestațiilor se consideră legal întrunită numai în prezența a 3 membri.

(2) Lipsa unor membri titulari va fi suplinită, prin decizia președintelui comisiei pentru soluționarea contestațiilor, cu membri supleanți, astfel încât aceasta să fie legal întrunită.

(3) Atribuțiile președintelui și ale secretarului comisiei pentru soluționarea contestațiilor sunt similare cu cele ale președintelui și ale secretarului comisiei pentru selecția ofertelor, așa cum sunt specificate la art. 13 alin. (6) și (7).

(4) Hotărârile comisiei pentru soluționarea contestațiilor se adoptă în mod autonom, cu votul majorității membrilor, opiniile separate fiind consemnate în procesul-verbal al ședinței”.

Art. 22 stabilește următoarele

„(1) Comisia pentru soluționarea contestațiilor analizează toate aspectele contestate, toate documentele emise de către comisia pentru selecția ofertelor și verifică respectarea prezentei proceduri, întocmind un raport prin care propune soluționarea contestației.

(2) Raportul comisiei pentru soluționarea contestațiilor, care cuprinde admiterea sau respingerea motivată a contestațiilor, se comunică președintelui A.N.R.M., ofertanților și se publică pe pagina de internet a A.N.R.M.

(3) În cazul în care comisia pentru soluționarea contestațiilor apreciază contestația ca fiind întemeiată, aceasta propune președintelui A.N.R.M. următoarele:

a) revocarea hotărârii de descalificare a ofertanților;

b) revocarea hotărârii de desemnare a ofertantului câștigător;

c) reevaluarea ofertelor de către o altă comisie.

(4) Comisia pentru soluționarea contestațiilor nu face și reevaluarea ofertelor.

(5) În cazul în care comisia pentru soluționarea contestațiilor hotărăște ca fiind necesară revocarea hotărârii de descalificare a ofertanților sau revocarea hotărârii de desemnare a ofertantului câștigător și reevaluarea ofertelor, ca urmare a admiterii contestației, este numită o comisie pentru reevaluarea ofertelor, prin ordin al președintelui A.N.R.M.

(6) În cazul respingerii contestației sau în cazul unei nemulțumiri privind modul în care aceasta a fost soluționată, ofertantul contestatar poate recurge la instanța judecătorească competentă, potrivit legii, după ce primește Raportul comisiei pentru soluționarea contestațiilor.

(7) Contestarea, inclusiv în fața instanței, suspendă procedura de emitere a autorizației de explorare, până la soluționarea definitivă și irevocabilă”.

Art. 23 are următorul conținut:

„(1) Termenul pentru reevaluarea ofertelor va fi stabilit prin ordinul președintelui A.N.R.M. prevăzut la art. 22 alin. (5).

(2) Comisia pentru reevaluarea ofertelor, aprobată prin ordin al președintelui A.N.R.M., este alcătuită dintr-un număr de 5 membri titulari și 2 membri supleanți, desemnați de către A.N.R.M. pe baza propunerilor din cadrul direcțiilor tehnice.

(3) Nu pot face parte din comisia pentru reevaluarea ofertelor membrii comisiei pentru evaluarea ofertelor și membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor.

(4) Conducerea comisiei pentru reevaluarea ofertelor este asigurată de președintele comisiei, numit de către președintele A.N.R.M. dintre membrii titulari.

(5) Consemnarea activității comisiei pentru reevaluarea ofertelor este asigurată de către un secretar care nu are calitatea de membru al acesteia.

(6) Organizarea și atribuțiile comisiei pentru reevaluarea ofertelor sunt cele prevăzute la art. 12 și 13 din secțiunea a 4-a, iar reevaluarea și punctarea ofertelor se face în conformitate cu art. 16.

(7) Comisia pentru reevaluarea ofertelor întocmește un proces-verbal privind desemnarea ofertantului câștigător, pe care îl comunică președintelui A.N.R.M. și structurii de specialitate din cadrul A.N.R.M., competentă pentru emiterea autorizației de explorare”.

Secț. a 7-a („Notificarea rezultatului sesiunii de selecție a ofertelor”)

Art. 24 la alin. (1) prevede faptul că A.N.R.M. notifică ofertanților rezultatul final al selecției și îl publică pe pagina de internet a A.N.R.M.

De asemenea, la alin. (2) stabilește faptul că notificarea este înmânată reprezentantului fiecărui ofertant sau este transmisă prin corespondență poștală cu confirmare de primire.

Secț. a 8-a („Negocierea programului de lucrări suplimentare și a planului de refacere a mediului”)

Art. 25 are următorul conținut:

„(1) Elementele care se negociază în vederea stabilirii condițiilor cuprinse în autorizația de explorare, precum și termenele pentru finalizarea negocierilor și pentru refacerea documentațiilor sunt stabilite de către comisie și de către structura de specialitate și aprobate prin ordin al președintelui A.N.R.M.

(2) Comisia prevăzută la art. 11 sau la art. 23, după caz, negociază cu ofertantul declarat câștigător programul de lucrări suplimentare și planul de refacere a mediului.

(3) Condițiile convenite în urma negocierii nu pot fi inferioare celor propuse prin oferta depusă pentru participarea la selecția de oferte, atât din punctul de vedere al volumului de lucrări, cât și al costurilor bugetate”.

Art. 26 stabilește:

„(1) Rezultatul negocierii este consemnat într-un proces-verbal de negociere, semnat de membrii comisiei, de secretar și de ofertantul declarat câștigător, în cel puțin două exemplare originale.

(2) Ofertatul declarat câștigător primește un exemplar original al procesului-verbal de negociere.

(3) Procesul-verbal de negociere este înaintat președintelui A.N.R.M. și se transmite către structura de specialitate din cadrul A.N.R.M. competentă pentru emiterea autorizației de explorare”.

Art. 27 dispune următoarele:

„(1) Imposibilitatea finalizării negocierii din culpa ofertantului declarat câștigător, în termenul stabilit conform art. 25 alin. (1), atrage descalificarea acestuia.

(2) Descalificarea propusă de comisie și aprobată de președintele A.N.R.M. se comunică de îndată ofertantului.

(3) Decizia de descalificare poate fi contestată în condițiile secțiunii a 6-a, care se aplică corespunzător.

(4) În situația în care ofertantul descalificat a fost singurul participant la selecția de oferte, atunci se organizează o nouă selecție, în baza unui ordin a\ președintelui A.N.R.M.

(5) În situația în care la selecția de oferte s-au prezentat cel puțin 2 ofertanți, ofertantul clasat pe locul următor este declarat câștigător, dacă acesta a îndeplinit condițiile de calificare, iar procedura de negociere se reia”.

Art. 28 are următorul conținut:

„(1) Documentațiile refăcute în urma negocierii se vor depune la sediul A.N.R.M. În plic sigilat, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, însoțite de o adresă de înaintare.

(2) Documentațiile refăcute în urma negocierii vor fi depuse în două exemplare, unul original și altul în copie certificată în conformitate cu originalul, pe care se vor menționa: „Exemplar original” sau „Exemplar copie”, „Datele de identificare ale ofertantului declarat câștigător – Perimetrul ….. – Documentație refăcută în urma negocierii” și un exemplar în format electronic, inclus în exemplarul original, care se vor depune la Agenția Națională pentru Resurse Minerale, bd. Dacia nr. 59, sectorul 1, cod 010407, București, România.

(3) Documentațiile refăcute în urma negocierii, numerotate și semnate de către reprezentantul ofertantului declarat câștigător, vor fi însoțite de un opis”.

Cap. III („Emiterea autorizației de explorare”)

Art. 29 are următorul conținut:

„(1) A.N.R.M. Întocmește proiectul autorizației de explorare, după conținutul-cadru din anexa nr. 4, prin care se autorizează explorarea și se precizează condițiile în care aceasta se poate desfășura, în termen de 60 zile de la data semnării procesului-verbal de negociere, conform art. 26 alin. (1).

(2) Proiectul autorizației de explorare se pune la dispoziția publicului pe pagina de internet a A.N.R.M., pentru o perioadă de 30 de zile, în vederea consultării publice.

(3) Propunerile și sugestiile cetățenilor și asociațiilor legal constituite, cu privire la proiectul autorizației de explorare, pot fi adresate în scris atât prin poștă, cât și prin fax sau e-mail, utilizând datele de contact menționate pe pagina de internet a A.N.R.M., cel târziu până în ultima zi a perioadei de consultare publică.

(4) În perioada de consultare publică, propunerile și sugestiile formulate vor fi înscrise într-un registru, menționându-se data primirii, persoana care a făcut propunerea și datele de contact de la care s-a primit propunerea, numai după validarea acestora de către persoana desemnată.

(5) Persoana desemnată să valideze propunerile și sugestiile este salariatul A.N.R.M. numit de către conducătorul structurii de specialitate, care gestionează și asigură selectarea și înscrierea în registrul de propuneri a propunerilor și sugestiilor formulate de către cetățenii și asociațiile legal constituite.

(6) Nu vor fi validate propunerile și sugestiile care nu sunt în legătură directă cu conținutul proiectului de autorizație de explorare, care nu sunt formulate adecvat și clar sau care conțin cuvinte injurioase ori aprecieri privind inițiatorul acestuia.

(7) Validarea sau invalidarea propunerilor și sugestiilor formulate cu privire la proiectul de autorizație de explorare se va transmite, motivat, inclusiv către inițiator.

(8) Propunerile validate și înscrise în registrul de propuneri vor fi discutate și analizate în cadrul structurii de specialitate, competentă pentru emiterea autorizației de explorare, în vederea includerii sau nu a acestora în proiectul de autorizație de explorare, în termen de 15 zile de la data încheierii perioadei de consultare publică.

(9) Proiectul de autorizație de explorare, astfel modificat, va fi publicat pe pagina de internet a A.N.R.M., cu mențiunea „Forma finală”.

(10) Autorizația de explorare se emite, după îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (2)-(9), sub semnătura președintelui A.N.R.M. și se înregistrează în Registrul privind autorizațiile de explorare emise.

(11) Ofertantul câștigător este invitat la sediul A.N.R.M. În vederea înmânării autorizației de explorare.

(12) Exemplarele originale ale ofertelor se returnează ofertanților, cu excepția ofertantului declarat câștigător, căruia i se returnează exemplarul depus în copie”.

Art. 30 prevede următoarele:

„(1) Autorizația de explorare intră în vigoare la data publicării deciziei președintelui A.N.R.M. de aprobare a acesteia, în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Valabilitatea autorizației de explorare nu poate depăși perioada necesară realizării explorării pentru care A.N.R.M. a avizat programul de lucrări propus de ofertantul câștigător.

(3) În situația în care explorarea realizată conform autorizației de explorare nu este suficientă pentru evaluarea capacității formațiunilor geologice din perimetru de a fi utilizate ca sit de stocare și pentru caracterizarea acestuia, titularul autorizației de explorare poate solicita prelungirea valabilității acesteia, printr-o notificare transmisă A.N.R.M., cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea valabilității sale, însoțită de un memoriu justificativ și de un program de lucrări suplimentare.

(4) Valabilitatea autorizației de explorare se poate prelungi cu maximum 2 ani, în condițiile aprobate”.

Cap. V („Dispoziții finale”)[1]

Potrivit art. 31, anexele nr. 1A, 1B, 1C, 2, 2A, 3 și 4 fac parte din respectiva procedură.

Art. 32 prevede faptul că respectiva procedură este aprobată prin decizia președintelui A.N.R.M. și intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Alte prevederi ale Deciziei ANRM nr. 5/2015

Potrivit art. 2, respectiva decizie intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea.


[1] N.n. Având în vedere numerotarea articolelor, credem că este, de fapt, Cap. IV, și nu Cap. V.

Procedura pentru emiterea autorizației de explorare în vederea stocării geologice a dioxidului de carbon (Decizia ANRM nr. 5/2015) was last modified: mai 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.