Conferință [CUM A FOST] Data Protection; Un an de la aplicarea GDPR în România, Ediția a VII-a
[CUM A FOST] Data Protection; Un an de la aplicarea GDPR în România, Ediția a VII-a
Data 23 mai 2019
Locația Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București (Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București - vis-a-vis de Banca Națională a României
Universul Juridic și Camera de Comerț a Municipiului București, cu sprijinul ASCDP, în parteneriat cu ARGO SECURITY, Professionals Business Science Society, au organizat evenimentul Data Protection; Un an de la intrarea în vigoare a GDPR, Ediția a VII-a.
Evenimentul a avut loc la data de 23 mai 2019, în Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București (Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București – vis-a-vis de Banca Națională a României).
Prezentare
General Data Protection Regulation (GDPR), regulament care se aplică în România și în statele membre începând cu 25 mai 2018, reprezintă cea mai mare schimbare legislativă la nivelul Uniunii Europene din ultimii 20 de ani. Companiile și instituțiile publice trebuie să se conformeze cu cerințele acestui act normativ, care a stabilit amenzi usturătoare (care pot merge până la 20 milioane de euro sau până la 4% din cifra de afaceri mondială totală anuală).
Cele mai expuse companii sunt firmele care prelucrează un număr mare de date cu caracter personal (magazine online, retaileri, asigurători, bănci), companiile care prelucrează categorii speciale de date, cum ar fi datele privitoare la sănătate (clinici, spitale) și cele care transmit date către țări din afara UE (companii de turism, companii aeriene, etc.).
Conferința cu tema Data Protection; Un an de la intrarea în vigoare a GDPR și-a propus să realizeze o radiografie a nivelului de conformare la un an de zile după intrarea în vigoare a noii legislații și să vină în sprijinul companiilor și autorităților, clarificând o serie de aspecte prevăzute în Regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal.
Pe operatorii de date personale îi așteaptă controale și amenzi!
Conferința a fost structurată pe trei secțiuni, iar cei 11 lectori au avut, de-a lungul celor șase ore de desfășurare, intervenții de substanță, care au stârnit justificat interesul asistenței, constituite din peste 50 de participanți.
Bilanțul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal la aniversarea primului an arată că au existat 946 de investigații din oficiu sau la plângere, 4.892 de plângeri și 391 de notificări de încălcări de securitate. „Pe operatori îi așteaptă controale și amenzi, fiindcă există încălcări ale Regulamentului!”, a precizat Raluca Popa, consilier Birou Plângeri în cadrul ANSPDCP.
Acum un an a întrat în aplicare Regulamentul GDPR. Ulterior, au apărut și responsabilii cu datele personale din companii, cunoscuții DPO (Data Protection Office). „Pe 22 mai 2019, la doar un an de la descoperirea Regulamentului, aflăm de la ANSPDCP câ există în România nu mai puțin de 9.355 de DPO. Cifra este impresionantă, ar fi bine să fie așa!”, a declarat Cristiana Deca, vicepreședinte al Asociației Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor.
Teme de discuție
– Cum s-au conformat companiile și instituțiile din România?
– Pentru cine este important Regulamentul General privind Protecția Datelor și de ce?
– Procedura de efectuare a investigațiilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
– Lista operațiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluării impactului asupra protecției datelor cu caracter personal
– Ce trebuie să facă operatorii economici în următoarele 6 luni, ce pot să facă avocații și cum?
– Analiza problemelor juridice pe care le ridică noua reglementare
– Identificarea zonelor de impact aduse de GDPR
– Metode de evaluare a impactului GDPR asupra organizației
– Când trebuie efectuată DPIA și de către cine?
– Când trebuie consultată Autoritatea de Supraveghere (ANSPDCP)?
– Implicațiile de natură etică în respectarea protecției datelor personale
– Soluții software de conformare și operarea lor
La eveniment au participat următorii speakeri:
– Raluca Popa, consilier Biroul Plângeri, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, susținând tema: „Procedura ANSPDCP de efectuare a investigațiilor”
– Florența Răducanu, Director General, Argo Security, susținând tema: „Managementul performanței”
– Ciprian Păun, avocat coordonator, „Păun Ciprian și Asociații”, susținând tema: „Contenciosul GDPR sau drumul spre CJUE este pavat cu întrebări”
– Raluca Comănescu, Avocat Partener, Grecu & Asociații, susținând tema: „Prelucrarea datelor cu caracter personal din cazierul judiciar. Implicatii legale în diferite profesii”
– Răzvan Ionescu, CEO, Professionals Business Knowledge, susținând tema: „Opinie privind protecția datelor începând cu momentul conceperii și în mod implicit”;
– Lect. univ. dr. av. Raul-Felix Hodoș, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie Târgu Mureș, susținând tema: „Drepturile persoanei vizate și implicațiile GDPR asupra îndeplinirii obligațiilor fiscale”;
– Vasile-Adrian Cămărășan, lect. dr. în cadrul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, consultant în managamentul informațiilor și datelor sensibile, susținând tema: „Abordarea sistemică și procesuală a măsurilor tehnice și organizatorice de conformare la RGPD”
– Cristiana Deca, Vicepreședinte, Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD), susținând tema: „Răspunderea Responsabilului cu Protecția Datelor”
– Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro și director executiv ApTI – Asociatia pentru Tehnologie si Internet, susținând tema: „Sughițurile GDPR-ului”;
– Cătălin Giulescu, Expert responsabil privind protecția datelor personale;
– Drd. Ionuț Riteș, expert în Managementul Informațiilor, susținând tema: „Protecția persoanelor în cazul tentativelor de exploatare informativă. Managementul informațiilor”.
Universul Juridic și Camera de Comerț a Municipiului București, cu sprijinul ASCDP, în parteneriat cu ARGO SECURITY, Professionals Business Science Society, organizează evenimentul Data Protection; Un an de la intrarea în vigoare a GDPR, Ediția a VII-a.
Evenimentul va avea loc la data de 23 mai 2019, în Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București (Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București – vis-a-vis de Banca Națională a României).
Prezentare
General Data Protection Regulation (GDPR), regulament care se aplică în România și în statele membre începând cu 25 mai 2018, reprezintă cea mai mare schimbare legislativă la nivelul Uniunii Europene din ultimii 20 de ani. Companiile și instituțiile publice trebuie să se conformeze cu cerințele acestui act normativ, care a stabilit amenzi usturătoare (care pot merge până la 20 milioane de euro sau până la 4% din cifra de afaceri mondială totală anuală).
Cele mai expuse companii sunt firmele care prelucrează un număr mare de date cu caracter personal (magazine online, retaileri, asigurători, bănci), companiile care prelucrează categorii speciale de date, cum ar fi datele privitoare la sănătate (clinici, spitale) și cele care transmit date către țări din afara UE (companii de turism, companii aeriene, etc.).
Conferința cu tema Data Protection; Un an de la intrarea în vigoare a GDPR își propune să realizeze o radiografie a nivelului de conformare la un an de zile după intrarea în vigoare a noii legislații și să vină în sprijinul companiilor și autorităților, clarificând o serie de aspecte prevăzute în Regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal, precum:
– Principalii operatori vizați;
– Dileme în interpretarea regulamentului, capcane de evitat;
– Evaluarea contractelor existente în vederea stabilirii conformității cu prevederile Regulamentului;
– Evaluarea politicilor, procedurilor și notificărilor aferente prelucrării datelor cu caracter personal;
– Rolul și eficiența unui responsabil cu protecția acestor date;
– Etape de urmat și recomandări;
– Soluții eficiente de conformare GDPR.
Teme de discuție
– Cum s-au conformat companiile și instituțiile din România?
– Pentru cine este important Regulamentul General privind Protecția Datelor și de ce?
– Procedura de efectuare a investigațiilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
– Lista operațiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluării impactului asupra protecției datelor cu caracter personal
– Ce trebuie să facă operatorii economici în următoarele 6 luni, ce pot să facă avocații și cum?
– Analiza problemelor juridice pe care le ridică noua reglementare
– Identificarea zonelor de impact aduse de GDPR
– Metode de evaluare a impactului GDPR asupra organizației
– Când trebuie efectuată DPIA și de către cine?
– Când trebuie consultată Autoritatea de Supraveghere (ANSPDCP)?
– Implicațiile de natură etică în respectarea protecției datelor personale
– Soluții software de conformare și operarea lor
Agendă:
09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee
09,30–11,30: Sesiunea I
– Raluca Popa, consilier Biroul Plângeri, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – „Procedura ANSPDCP de efectuare a investigațiilor”
– Florența Răducanu, Director General, Argo Security – „Managementul performanței”
– Ciprian Păun, avocat coordonator, „Păun Ciprian și Asociații” – „Contenciosul GDPR sau drumul spre CJUE este pavat cu întrebări”
– Raluca Comănescu, Avocat Partener, Grecu & Asociații – „Prelucrarea datelor cu caracter personal din cazierul judiciar. Implicatii legale în diferite profesii”
11,30-12,00: Business networking coffee break
12,00-14,00: Sesiunea a II-a
– Răzvan Ionescu, CEO, Professionals Business Knowledge – „Opinie privind protecția datelor începând cu momentul conceperii și în mod implicit”;
– Lect. univ. dr. av. Raul-Felix Hodoș, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie Târgu Mureș – „Drepturile persoanei vizate și implicațiile GDPR asupra îndeplinirii obligațiilor fiscale”;
– Vasile-Adrian Cămărășan, lect. dr. în cadrul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, consultant în managamentul informațiilor și datelor sensibile – „Abordarea sistemică și procesuală a măsurilor tehnice și organizatorice de conformare la RGPD”
– Cristiana Deca, Vicepreședinte, Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD) – „Răspunderea Responsabilului cu Protecția Datelor”
– Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro și director executiv ApTI – Asociatia pentru Tehnologie si Internet – „Sughițurile GDPR-ului”;
14,00-14,40: Business lunch & networking
14,45-16,30: Sesiunea a III-a
– Cătălin Giulescu, Expert responsabil privind protecția datelor personale;
– Drd. Ionuț Riteș, expert în Managementul Informațiilor – „Protecția persoanelor în cazul tentativelor de exploatare informativă. Managementul informațiilor”.
Taxa de participare este 300 lei (TVA inclus) și oferă accesul general la conferință, documentație, prezentări, pauzele de cafea și prânzul de lucru.
*Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare – Facebook, Twitter, Google+ și Instagram.
Prin completarea prezentului formular, prin plata taxei de participare și prin participarea dumneavoastră la eveniment, vă exprimați acordul față de filmarea/fotografierea și posibila apariție a imaginii dumneavoastră în materialele filmate/fotografice, destinate diseminării pe canalele arătate.
Contact:
Mircea Fica, Editor, 0732 903 216, mircea.fica@universuljuridic.ro
Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744656568, cristian.pavel@universuljuridic.ro
Roxana Biga, Project Manager; 0736.366.192, roxana.biga@universuljuridic.ro