Cum ar putea arăta un formular prin intermediul căruia se implementează un sistem intern de gestionare a plângerilor, conform art. 20 al DSA?

26 oct. 2023
Articol UJ Premium
Vizualizari: 155
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Atunci când Popescu alege să implementeze un astfel de formular în forumul său online de discuții, ar putea să-l construiască astfel:

Titlu: Formular pentru depunerea unei plângeri – Sistem intern de soluționare a plângerilor

1. Numele reclamantului (câmp obligatoriu):

[Câmp text]

2. Adresa de e-mail a reclamantului (câmp obligatoriu):

[Câmp text]

3. Data plângerii (câmp care fixează plângerea în timp – nu ar trebui să poată fi editat câmpul):

Se va selecta automat data completării și trimiterii formularului

4. Tipul deciziei contestate (câmp obligatoriu):

[bifă] Eliminarea conținutului sau blocarea accesului la informații

[bifă] Suspendarea sau sistarea furnizării serviciului, integral sau parțial

[bifă] Suspendarea sau închiderea contului

[bifă] Sistarea, suspendarea sau restricționarea monetizării informațiilor

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

5. Identificarea conținutului, serviciului sau contului afectat (câmp obligatoriu):

[Câmp text]

6. Motivul plângerii (câmp obligatoriu):

[Câmp text cu limită mare de caractere, dacă se dorește, neapărat, tehnic, impunerea unei limite]

7. Dovezi sau informații suplimentare (opțional):

[Câmp text cu limită mare de caractere]

8. Încarcă document – Dovezi sau informații suplimentare (opțional):

[Câmp upload documente]

9. Buton pentru trimiterea plângerii:

[Trimite plângerea]

Bineînțeles că ideea de mai sus e doar o joacă teoretică, pentru exemplificarea modului în care trebuie înțeles articolul 20 al DSA, așa că un formular implementat în lumea reală trebuie personalizat și adaptat în funcție de nevoile specifice ale platformei online.

Miza cea mai importantă este ca el să fie ușor de accesat, ușor de utilizat și să permită colectarea informațiilor necesare pentru a analiza și soluționa plângerea în mod eficient și obiectiv.


* Extras din lucrarea domnului Alin POPESCU, Viitorul cuvintelor noastre. Digital Services Act. Reguli explicate, studii de caz și exemple practice, pe înțelesul tuturor, Ed. Universul Juridic, București, 2023, în curs de apariție.
Cum ar putea arăta un formular prin intermediul căruia se implementează un sistem intern de gestionare a plângerilor, conform art. 20 al DSA? was last modified: octombrie 26th, 2023 by Alin Popescu

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice