Comisia Europeană. Raportul platformelor online cu privire la măsurile luate împotriva dezinformării legate de Covid-19
Comisia Europeană a publicat rapoartele trimise de Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft și Google cu privire la măsurile luate în luna mai 2021 împotriva dezinformării legate de coronavirus, în calitate de semnatari ai „Codului de bune practici privind dezinformarea”.
Astfel, Facebook a raportat că ramele sale pentru fotografia de profil referitoare la vaccinuri, lansate în aprilie pentru a încuraja persoanele să se vaccineze, au fost utilizate de peste 5 milioane de utilizatori la nivel mondial în luna mai.
Totodată, Twitter și-a actualizat notificările către utilizatori și folosește un sistem care contorizează abaterile, cu suspendarea treptată a contului, pentru ca utilizatorii să fie mai bine atenționați atunci când tweeturile lor sunt etichetate sau eliminate. În același timp, TikTok a colaborat cu ministerul italian al tineretului la o campanie de promovare a vaccinării și a raportat o creștere de zece ori a materialelor video marcate cu taguri privind vaccinurile în întreaga Europă, comparativ cu luna precedentă.
De asemenea, indicațiile legate de COVID-19 afișate de Microsoft Bing continuă să demonstreze că se urmăresc în detaliu evoluțiile referitoare la vaccinuri când se efectuează căutări de termeni conecși, iar potrivit raportului său, Google și-a lansat funcția de căutare care prezintă o listă de vaccinuri autorizate, statistici și informații în întreaga Europă și, în prezent, adaugă informații suplimentare cu privire la locurile în care persoanele se pot vaccina.
Cu toate acestea, Comisia Europeană a subliniat faptul că sunt necesare date mai detaliate pentru o mai bună înțelegere a impactului măsurilor luate de platforme pentru combaterea dezinformării legate de coronavirus.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.