Codul administrativ – modificări (O.U.G. nr. 4/2021)

4 feb. 2021
Vizualizari: 3209
Art. 494 alin. (5) lit. a) din Codul administrativ (modificat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 494 alin. (5), lit. a) prevdea:

„(5) Comisia de disciplină pentru secretarii generali ai comunelor, orașelor și sectoarelor municipiului București se constituie la nivelul județului, respectiv municipiului București, prin ordin al prefectului și este compusă din:

a) subprefectul care are atribuții în domeniul verificării legalității;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 494 alin. (5), lit. a) se modifică și va avea următorul conținut:

„(5) Comisia de disciplină pentru secretarii generali ai comunelor, orașelor și sectoarelor municipiului București se constituie la nivelul județului, respectiv municipiului București, prin ordin al prefectului și este compusă din:

a) secretarul general al instituției prefectului din județul respectiv sau din Instituția Prefectului Municipiului București, după caz;”.

 

Anexa nr. 5 pct. I „Funcții publice generale”, lit. A „Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici” pct. 3-4 din Codul administrativ (abrogat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 5 pct. I „Funcții publice generale”, lit. A „Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici”, pct. 3-4 prevdeau:

„I. Funcții publice generale

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

1. Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici

(…)

3. prefect;

4. subprefect;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 5 pct. I „Funcții publice generale”, lit. A „Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici”, pct. 3-4 se abrogă.

 

Anexa nr. 5 pct I „Funcții publice generale”, litera A „Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici”, pct. 6 din Codul administrativ (introdus prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 5 pct. I „Funcții publice generale”, litera A „Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici”, după pct. 5, se introduce un nou punct, pct. 6 cu următorul conținut:

„I. Funcții publice generale

1. Funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici

(…)

6. secretar general al instituției prefectului”.

 

Anexa nr.  6 art. 3 alin. (1) lit. b) din Codul administrativ (modificat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 6 art. 3 alin. (1), lit. b) prevdea:

„(1) Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici se realizează pe baza următoarelor documente:

(…)

b) referatul de evaluare întocmit de către conducătorul autorității sau instituției publice în al cărei stat de funcții se află funcția publică, pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. a) din prezentul cod, de către ministrul care coordonează activitatea Instituției Prefectului pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. b) și c) din prezentul cod, respectiv de către secretarul general al Guvernului pentru funcțiile prevăzute la art. 389 lit. d) din prezentul cod”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 6 art. 3 alin. (1), lit. b)  se modifică și va avea următorul conținut:

(1) Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici se realizează pe baza următoarelor documente:

(…)

b) referatul de evaluare întocmit de către conducătorul autorității sau instituției publice în al cărei stat de funcții se află funcția publică, pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. a) din prezentul cod, de către ministrul care coordonează activitatea instituției prefectului pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. c1) din prezentul cod, respectiv de către secretarul general al Guvernului pentru funcțiile prevăzute la art. 389 lit. d) din prezentul cod;”.

 

Anexa nr.  6 art. 3 alin. (2) din Codul administrativ (modificat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 6 art. 3 alin. (2) prevdea:

„(2) Competența de întocmire a referatului de evaluare prevăzut la alin. (1) lit. b) poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 6 art. 3 alin. (2)  se modifică și va avea următorul conținut:

(2) Competența de întocmire a referatului de evaluare prevăzut la alin. (1) lit. b) poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, respectiv către un demnitar din instituția prefectului pentru funcțiile prevăzute la art. 389 lit. c1) din prezentul cod, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării”.

 

Anexa nr.  6 art. 4 alin. (1) lit. b) din privind Codul administrativ (abrogat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 6 art. 4 alin. (1), lit. b) prevdea:

„(1) Obiectivele se stabilesc la începutul perioadei pentru care se face evaluarea de către:

(…)

b) de către ministrul care coordonează activitatea Instituției Prefectului pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. b) și c) din prezentul cod”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 6 art. 4 alin. (1), lit. b) se modifică și va avea următorul conținut:

(1) Obiectivele se stabilesc la începutul perioadei pentru care se face evaluarea de către:

(…)

b) de către ministrul care coordonează activitatea instituției prefectului pentru funcțiile publice prevăzute la art. 389 lit. c1) din prezentul cod;”.

 

Anexa nr.  6 art. 4 alin. (2) din Codul administrativ (abrogat prin O.U.G. nr. 4/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 6 art. 4 alin. (2) prevdea:

„(2) Competența de stabilire a obiectivelor pentru perioada pentru care se face evaluarea poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 6 art. 4 alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

(2) Competența de stabilire a obiectivelor pentru perioada pentru care se face evaluarea poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, respectiv către un demnitar din instituția prefectului pentru funcțiile prevăzute la art. 389 lit. c1) din prezentul cod, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării”.

 

Alte prevederi

Conform art. II, Prin derogare de la prevederile art. 503 alin. (5) și alin. (7) din O.U.G. nr. 57/2019:

– în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministrului cu atribuții în domeniul coordonării instituției prefectului, încetează modalitățile de modificare a raporturilor de serviciu ale înalților funcționari publici numiți până la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență în funcțiile publice de prefect și subprefect, dispuse în condițiile art. 505 alin. (5) și art. 509 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019;

– în termenul prevăzut la alin. (1), înalților funcționari publici numiți definitiv până la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență în funcțiile publice de prefect și subprefect li se aplică măsura prevăzută la art. 503 din O.U.G. nr. 57/2019.

Totodată, potrivit art. III, salarizarea funcției publice de secretar general al instituției prefectului se stabilește la nivelul salarizării funcției publice de director general din cadrul administrației publice centrale de specialitate, astfel cum este prevăzută de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Codul administrativ – modificări (O.U.G. nr. 4/2021) was last modified: februarie 4th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.