WhatsApp, atenționată de Comisia Europeană cu privire la informarea consumatorilor despre utilizarea datelor lor cu caracter personal
Comisia Europeană, alături de rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC) au transmis companiei care deține WhatsApp o scrisoare prin care îi solicită să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condițiile sale de utilizare și politica sa de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația Uniunii Europene în materie de protecție a consumatorilor.
Astfel, WhatsApp este îndemnată să explice modul în care își respectă obligațiile care îi revin în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor, ca urmare a diferitelor solicitări venite, în acest sens, de la instituții precum Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) sau Comisia Europeană.
Printre clarificările pe care compania trebuie să le facă, se numără următoarele:
– corectitudinea notificărilor transmise de WhatsApp în cadrul aplicației, care îi determină pe consumatori să accepte noile condiții și politica de confidențialitate;
– posibilitatea consumatorilor de a se familiariza în mod adecvat cu noile condiții înainte de a le accepta;
– furnizarea către consumatori a unor informații suficient de clare cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții de utilizare a serviciilor companiei etc.
De asemenea, termenul de colaborare a WhatsApp cu aceste autorități, în vederea clarificării acestor solicitări, este sfârșitul lunii februarie.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesați sursa informației.
(Copyright foto: freepik)