Statutul Casei de Pensii a Notarilor Publici din România – aprobare (Hotărârea Consiliului UNPR nr. 61/2020)

7 oct. 2020
Vizualizari: 443

Actul normativ

Sumar
Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (UNPR) nr. 61/2020 privind aprobarea Statutului Casei de Pensii a Notarilor Publici din România

(M. Of. nr. 904 din 6 octombrie 2020)

Se aprobă   Statutului Casei de Pensii a Notarilor Publici din România .

 

 

 

În M. Of. nr. 904 din 6 octombrie 2020 s-a publicat Hotărârea Consiliului UNPR nr. 61/2020 privind aprobarea Statutului Casei de Pensii a Notarilor Publici din România.

Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă Statutul Casei de Pensii a Notarilor Publici din România.

 

Structura

 

– Cap. I (Dispoziții generale);

– Cap. II (Prestații de asigurări sociale);

– Cap. III (Jurisdicția sistemului propriu);

– Cap. IV (Contribuabilii la sistemul propriu);

– Cap. V (Bugetul sistemului propriu);

– Cap. VI (Casa de pensii a notarilor publici din România);

– Cap. VII (Dispoziții tranzitorii și finale);

– Anexa nr. 1 (Declarație individuală de asigurare);

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

– Anexa nr. 2 (Comunicare de modificare a declarației individuale de asigurare);

– Anexa nr. 3 (Solicitare de suspendare a calității de asigurat).

 

În continuare, vă prezentăm cele mai importante dispoziții ale Statutului Casei de Pensii a Notarilor Publici din România.

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 2, Casa de Pensii a Notarilor Publici din România este instituție autonomă, de interes public, cu personalitate juridică, buget și organe de conducere proprii, care administrează și gestionează sistemul propriu de pensii și alte drepturi de asigurări sociale al notarilor publici din România, denumit în continuare sistemul propriu. Aceasta funcționează sub autoritatea Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România. În sistemul propriu, asigurații au obligația să plătească contribuții și au dreptul să beneficieze de prestații de asigurări sociale, în condițiile Legii, ale statutui și ale regulamentelor proprii.

Astfel, în respectivul sistem, asigurații au dreptul la următoarele categorii de pensii:

– pensia pentru limită de vârstă;

– pensia anticipată;

– pensia de invaliditate;

– pensia de urmaș.

Totodată, în cadrul sistemului propriu, asigurații au dreptul la următoarele categorii de ajutoare financiare:

–  ajutor financiar pentru retragerea din profesie;

– ajutor de deces.

Deciziile emise de Casa de pensii în legătură cu drepturile și obligațiile asiguraților și pensionarilor sistemului propriu pot fi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare la Biroul executiv al Consiliului Uniunii.

Conform art. 24, toți notarii publici în funcție, membri ai Uniunii, care contribuie la sistemul propriu, sunt asigurați obligatoriu în condițiile Legii, ale statutui și ale regulamentelor proprii. Aceștia au obligația să depună declarația individuală de asigurare, în scopul comunicării opțiunii privind venitul lunar asigurat. Astfel, asigurații pot opta, prin declarația individuală de asigurare, pentru unul dintre veniturile lunare asigurate prevăzute în tabelul de mai jos:

Venitul lunar asiguratContribuția individuală lunară corespunzătoare
1.500 leiVenitul minim asigurat300 leiContribuția lunară minimă
3.000 lei600 lei
4.500 lei900 lei
6.000 lei1.200 lei
7.500 lei1.500 lei

Calitatea de asigurat al sistemului propriu se suspendă, la cerere, în situația în care pe parcursul derulării asigurării obligatorii se face dovada că există cel puțin o lună calendaristică în care nu s-au realizat venituri în calitate de notar public.

Statutul Casei de Pensii a Notarilor Publici din România – aprobare (Hotărârea Consiliului UNPR nr. 61/2020) was last modified: octombrie 7th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.