Regulamentul privind sistemul de management al situaţiilor de urgenţă în MAN (OMAN nr. M183/2022)

28 nov. 2022
Vizualizari: 235

Actul publicat în Monitorul Oficial

PreambulSumar
OMAN nr. M.183/2022 privind declasificarea și publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a unui ordin al ministrului apărării naționale emis în anul 2017

(M. Of. nr. 1135 din 25 noiembrie 2022)

Având în vedere:

– art. 23 alin. (1) și ale art. 24 din H.G. nr. 585/2002;

– art. 1 lit. a) din H.G. nr. 781/2002;

În temeiul:

– art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006.

 

Se declasifică informațiile secrete de serviciu cuprinse în OMAN nr. M.S.148/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționale.

Se aprobă publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a OMAN nr. M.148/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționale.

 

În M. Of. nr. 1135 din 25 noiembrie 2022 se publică OMAN nr. M.183/2022 privind declasificarea și publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a unui ordin al ministrului apărării naționale emis în anul 2017. 

Redăm, în cele ce urmează, dispozițiile regăsite în respectivul ordin.

Art. 1

„(1) Se declasifică informațiile secrete de serviciu cuprinse în Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.S.148/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționale.

(2) Se aprobă publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.148/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”.

Art. 2

„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

Mai departe, vă prezentăm cele mai importante dispoziții din Regulamentul privind sistemul de management al situațiilor de urgență în MAN.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 7

„CMSU reprezintă o structură interdepartamentală de decizie, integrată în SNMSU, care se constituie la nivelul conducerii centrale a M.Ap.N. în scopul implementării prevederilor hotărârilor, politicilor și strategiilor din domeniul situațiilor de urgență adoptate în cadrul ședințelor CNSSU sau la nivelul autorităților administrației publice centrale care au responsabilități în domeniu”.

Art. 12

„(1) În cadrul serviciului operativ organizat la CNMC (N), COSU asigură un ofițer operativ pentru situații de urgență în subordinea șefului Turei operative/CNMC (N).

(2) La nivelul statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei, comandamentelor de sprijin și marilor unități subordonate nemijlocit SMAp, precum și structurilor subordonate acestora, care au planificate capabilități de intervenție în situații de urgență, atribuțiile ofițerului operativ pentru situații de urgență sunt îndeplinite de o persoană nominalizată în serviciul operativ sau de ofițerul de serviciu, după caz”.

Art. 19

„În cazul structurilor militare a căror încadrare cu personal nu permite constituirea CRSU și GRSU în condițiile prevăzute de prezentul regulament, sprijinul decizional în conducerea intervențiilor în situații de urgență este îndeplinit de statele majore ale acestor structuri”.

Art. 31

„Comandamentul forțelor întrunite asigură, la ordin, conducerea capabilităților de intervenție în situații de urgență puse la dispoziție de statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp”.

Art. 35

„Planificarea capabilităților destinate să participe la intervenții în situații de urgență externe – sub mandat ONU, conduse de organisme ale UE sau NATO, în cadrul unor coaliții internaționale sau inițiative de cooperare regională la care România este parte – se execută de Direcția planificare strategică din SMAp”.

Art. 40

„Misiunile de intervenție în situații de urgență au la bază funcțiile de sprijin și activitățile specifice acestora, prevăzute de lege să fie îndeplinite de M.Ap.N., și sunt planificate și executate în cooperare cu structurile de intervenție specializată din cadrul SNMSU”.

Art. 48

„În funcție de capacitatea infrastructurii raioanelor/punctelor de comandă/clădirilor utilizate pentru evacuare și natura, amploarea și evoluția situației de urgență create, structurile militare își pot planifica programul de lucru în ture”.

Art. 66

„Resursele financiare necesare îndeplinirii funcțiilor de sprijin pentru situații de urgență se prevăd în bugetele programelor majore și se repartizează pentru executarea acțiunilor de intervenție în conformitate cu prevederile legale”.

Art. 67

„(1) În termen de 10 zile de la finalizarea intervențiilor în situații de urgență, unitățile militare calculează costurile acestora în conformitate cu prevederile legale în vigoare și le înaintează spre avizare autorităților administrației publice centrale sau locale în a căror zonă de responsabilitate s-a acționat, ulterior le transmit ierarhic la directorii programelor majore.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit, spre informare, și la COSU/M.Ap.N. și la Direcția structuri și planificarea înzestrării.

(3) Recuperarea resurselor financiare consumate pe timpul intervențiilor în situații de urgență se realizează potrivit reglementărilor legale în vigoare.

(4) Derularea ajutorului financiar nerambursabil din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru cheltuielile eligibile ale intervențiilor în situații de urgență, executate în perioada notificată și pentru gestionarea urmărilor manifestării riscului specificat, se execută prin unitatea de implementare a Fondului de Solidaritate al Uniunii Europene, care funcționează în cadrul M.Ap.N.”.

Art. 68

„(1) Schimbările de personal, care intervin în structurile participante cu efective la încadrarea GRSU, constituită în cadrul COSU, se comunică în termen de cel mult 3 zile de la data producerii lor.

(2) Responsabilitatea asigurării participării personalului nominalizat pentru încadrarea GRSU revine șefilor/comandanților structurilor militare în care este încadrat”.

Art. 69

„Toate structurile militare cu responsabilități în domeniul situațiilor de urgență elaborează și/sau actualizează documentele proprii în termenele prevăzute în anexa nr. 14”.

Art. 70

„Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul regulament”.

În final, vă precizăm denumirea fiecărei anexe:

– anexa nr. 1: cuprinde abrevieri;

– anexa nr. 2: locul și rolul Comitetului ministerial pentru situații de urgență și al Centrului operativ pentru situații de urgență în cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență;

– anexa nr. 3: Organizarea Celulei de răspuns în situații de urgență constituită în cadrul Centrului operativ pentru situații de urgența, iar anexa nr. 4 cuprinde Organizarea Grupei de răspuns în situații de urgență constituită în cadrul Centrului operativ pentru situații de urgență;

– anexa nr. 5: modelul planului de întrebuințare a capabilităților Ministerului Apărării Naționale în situații de urgență;

– anexa nr. 5^1: modelul Registrului de capabilități al MAN în situații de urgență;

– anexa nr. 5^1^1: situația capabilităților spitalicești;

– anexa nr. 6: modelul raportului de informare;

– anexa nr. 7: modelul Planului de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare necesare managementului situațiilor de urgență;

– anexa nr. 8: modelul hotărârii;

– anexa nr. 9: modelul minutei;

– anexa nr. 10: modelul Planului de activitate al Comitetului ministerial pentru situații de urgență;

– anexa nr. 11: responsabilitățile modulelor Grupei de răspuns în situații de urgență;

– anexa nr. 12: modelul Raportului de informare privind activitățile din domeniul situațiilor de urgență;

– anexa nr. 13: modelul Planului de evacuare în situații de urgență;

– anexa nr. 14: documentele care se elaborează.

 

 

Regulamentul privind sistemul de management al situațiilor de urgență în MAN (OMAN nr. M183/2022) was last modified: noiembrie 28th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.